Hlavní obsah

Nové Subaru Forester je dospělejší a komfortnější, přitom se ale pořád nebojí ušpinit

Foto: Subaru

Subaru právě představuje již šestou generaci svého oblíbeného SUV Forester. My jsme se s ním už mohli osobně seznámit a krátce svézt poblíž německého Berlína – pochopitelně v prostředí lesa.

Článek

Silueta ptáčka v rohu čelního skla, otisky trekových bot na vzoru předních koberečků nebo zvířecích tlapek na těch zadních. Takovými droboučkými ozdobami, které byste mohli snadno přehlédnout, ozdobili vývojáři nový Forester. Nejen proto, že to sedí k povaze auta a většiny jeho majitelů, ale prostě proto, že chtěli. A také to perfektně ukazuje, s jakou pečlivostí a láskou u Subaru nový Forester připravovali.

Foto: Subaru

Subaru Forester má pár milých překvapení, která dokládají, s jakou radostí ho japonští inženýři navrhovali.

Základ zůstal stejný – vnější rozměry se liší jen nepatrně, rozvor je shodný a stejně tak i (docela velkorysý) vnitřní prostor a kufr (508 / 1 702 l). Co není rozbité, to se u Subaru prostě nespravuje. Jen neustále jemně vylepšuje. Inženýři tak zapracovali na šasi, které zase o trochu odlehčili a zpevnili (o 10 %). Kvůli tomu přeladili podvozek a řízení pro víc pohodlí, větší přesnost a ještě intenzivnější řidičský zážitek.

Zaměřili se však také na komfort na palubě, a to do té míry, že minimalizovali všechen nežádoucí hluk a vylepšili pozici za volantem, již vylepšuje sedačka s lepší oporou těla. Při jízdě na mizerném povrchu nebo v terénu slyšíte minimum pazvuků (snížení o 39 %) a vaše hlava nemusí kompenzovat pohyby celého auta pod vámi (snížení o 44 %). I tyhle drobné změny pomohly k tomu, že Forester působí o poznání dospěleji.

Foto: Subaru

Nový design je mírně aerodynamicky efektivnější, bude dostupný v 11 barvách laku a s 18″ nebo 19″ koly.

A to odráží i hodnotnější design karoserie trochu v americkém stylu, stejně jako propracovanější interiér s kvalitnějšími materiály a jejich sladěním. Vy si ale zaručeně nejdřív všimnete 11,6palcového dotykového infotainmentu z Outbacku a Crosstreku sdružujícího všechny důležité funkce, zůstalo tu ale i pár důležitých fyzických tlačítek a ovladačů (nastavení teploty, regulace hlasitosti atd.). Výbavu konečně rozšířilo také bezdotykové otevírání a zavírání elektricky ovládaných pátých dveří (dřív se kufr uměl otevřít při přiblížení s klíčkem v kapse, nyní se také zavře, stačí kopnout pod nárazník) nebo indukční nabíjení telefonu.

Foto: Subaru

Kvalitnější materiály a lepší sladění, k tomu nový infotainment a indukční nabíjení telefonu. Skvělý výhled a perfektní ergonomie mu zůstala.

Celkově dospělejší je tak celý jízdní zážitek – podvozek je pohodlnější, kabina lépe odhlučněná a motor tišší, hýčká vás širší komfortní výbava a o vaši bezpečnost se stará notně vylepšený asistenční systém EyeSight doplněný 360° kamerovým systémem MultiView. Zároveň však nepřicházíte o radost z řízení, která je pro vozy Subaru typická, stejně jako až překvapivé terénní schopnosti dané světlou výškou 220 mm, symetrickým pohonem všech kol a chytrým elektronickým systém X-Mode, který nově vše, co uměl dopředu, zvládne také na zpátečku.

Další pár očí

Kromě řidiče sleduje prostor před autem trojice kamer detekující překážky a nebezpečí, sledující jízdní pruhy nebo dopravní značky. Ve spolupráci s radary pak zajišťují bezpečnost posádky v každé situaci. Balík asistentů zahrnuje 15 prvků, z nichž 7 je výrazně vylepšených a 5 zcela nových – jde o nouzové zastavení (pokud řidič přestane reagovat), varování před čelním nárazem a brzdění před vozidly přijíždějícími vpředu ze stran (oba se hodí při odbočování na křižovatkách), čtení dopravních značek a inteligentní omezovač rychlosti. Mimochodem EyeSight umí také poznat řidiče a upravit nastavení vozu podle jeho preferencí.

Foto: Subaru

Kamery za čelním sklem sledují silnici pozorněji než řidič.

Pod kapotou Foresteru pracuje e-Boxer, tedy dvoulitrový benzin s protiběžnými písty a podporou 112V hybridního ústrojí (které je na půl cesty mezi mild-hybridem a full-hybridem). To není nic nového, známe ho už z minulé generace – tentokrát má však kvůli emisím mírně nižší výkon (136 koní místo dřívějších 150). Kompenzuje to ale intenzivnějším elektrickým dopingem, který kromě plachtění nebo popojíždění na elektřinu také zrychluje reakce na plyn, takže si chybějících koníků nejspíš ani nevšimnete, navíc zůstala zachována i stejná tažná síla 1 870 kg.

Typické majitele ale asi ztráta pár koníků ani nebude trápit, protože oni obvykle zase tolik nespěchají a víc oceňují praktičnost, bezpečnost a odolnost Foresteru, k tomu si v nové generaci mohou připsat lepší výbavu i digitální prostředí, víc komfortu na silnici i při občasných výletech mimo ni – třeba do lesa.

Nové Subaru Forester dorazí do ČR na přelomu roku, kdy bude také uvolněný jeho oficiální ceník. Pokud se vám ale nechce čekat, můžete si ještě doběhnout k Subaru pro poslední skladovky současného Forestera, jehož ceník začíná na částce 965 000 Kč.

Související témata:
Subaru e-Boxer
Načítám