Hlavní obsah

Stále stejně skvělý, jen víc sexy: Poprvé za volantem modernizovaného Renaultu Clio

Foto: Renault

Na belgických silnicích jsme si při prvním letmém seznámení ověřili, že decentní modernizace Renaultu Clio prospěla – nyní je totiž ještě atraktivnější, aniž by přišel o cokoliv ze svých skvělých vlastností, kvůli kterým si získal tolik srdcí nadšených majitelů.

Článek

Takže, jak se vám líbí? To je vážně důležité, protože modernizované Clio je prvním Renaultem s novým světelným podpisem, který budou mít všechny nové modely (mohli jste ho vidět také na Rafale). Prý má být odrazem loga v podobě diamantu rozpadlého na jednotlivé světelné segmenty. Efektní detail ale především pomáhá dodat přídi hodnotnější dojem a spolu se sportovnějším nárazníkem vylepšuje jeho výraz. Modernizované Clio je tak o trochu méně roztomilé a o trochu dravější. Má totiž vysoké cíle…

Foto: Renault

Nová světla, nová maska, nový nárazník… a nové logo. Na výraz Clia si zvykejte, uvidíte ho i na dalších modelech.

Populární Clio má za třiatřicet let své existence totiž na kontě více než 16 milionů spokojených zákazníků a právě modernizovaná pátá generace touží na konto připsat dalších pár stovek tisíc. Zvlášť teď, když to někteří konkurenti zabalili (Ford se svou Fiestou) a o zbytek zákazníků se musí porvat s módními crossovery.

Právě proto se Renault zaměřil na to, aby Clio bylo víc sexy. Kromě vylepšeného designu přídě došlo i na záď (propracovanější grafika zadních světel a sportovnější nárazník), místo analogových budíků mají všechny verze digitální kokpit (s úhlopříčkou 7 nebo 10 palců), přehledný infotainment Easy Link (s dotykovou obrazovkou 7 nebo 9,3 palce) se naučil bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay (což podporuje indukční nabíjení) a v kabině se objevily pohodlnější sedačky nebo udržitelné materiály (ve výbavě Techno jsou sedadla, výplně dveří a palubní deska potaženy textilií obsahující až 60 % vláken Tencel na bázi celulózy), naopak v ní už nenajdete živočišnou kůži.

Foto: Renault

V kabině se mnoho nezměnilo, ale ono to vlastně vůbec nevadí. A ani nemusíte nutně mít špičkovou výbavu Esprit Alpine.

Horkou novinkou je pak vrcholná výbava Esprit Alpine se sportovním duchem (nahrazuje dřívější RS Line) – má propracovanější design přídě (upravená maska a šedá lišta v nárazníku) i zádě (imitace difuzoru), speciální 17palcová kola se středovou krytkou napodobující centrální matici a pochopitelně také emblém na předním nárazníku, aby nikdo nepochyboval, jakou zajímavost má před sebou. Uvnitř si užijete anatomická sedadla a sportovnější volant, hliníkové nášlapy pedálů, čalouněnou palubní desku před spolujezdcem a pár dalších cingrlátek.

Foto: Renault

Značka nejvyšší, sportovně laděné výbavy, která se u Renaultu stává standardem u všech modelů.

Možná si říkáte, že tahle hra na sportovnost je u malé nákupní tašky na kolech nesmysl, jenže Clio vždy jezdilo moc pěkně a na tom se ani po modernizaci vůbec nic nezměnilo. Pořád se v něm pohodlně usadíte, se všemi ovládacími prvky si rychle porozumíte a stabilní a přitom poddajný podvozek tak hned můžete tlačit na hranu – která je na 17palcových kolech dost daleko, abyste si užili opravdu svižné průjezdy zatáčkami. Nemusíte být nadšený řidič, abyste si jízdu s Cliem užili – i běžný člověk pozná, že se mu tohle auto nějak hezky řídí.

Foto: Renault

Clio je radost řídit. Na rozdíl od mnoha konkurentů…

A je úplně jedno, jestli si ho pořídíte se základním benzinovým tříválcem o výkonu 90 koní, nebo s nejvýkonnějším 145koňovým hybridem E-Tech. Samonabíjecí hybrid se může pochlubit hladkými elektrickými rozjezdy a tichou jízdou (pokud mu nezačnete šlapat na krk, pak už o sobě spalovací motor dá vědět), především ale dokáže být neuvěřitelně efektivní – při spotřebě plus minus čtyři litry ujedete na jednu nádrž přes 900 kilometrů. Ještě větší úspory na palivu má přinést 100koňová verze tříválce spalující LPG. Diesel vám tak v nabídce motorizací určitě chybět nebude…

Modernizace Clia tak nepřináší nic radikálně nového, pouze staví na tom, co umí Clio skvěle, a přidává k tomu trochu víc francouzského flairu, aby vám dělalo ještě větší radost. Snad to bude stačit, aby odlákalo zákazníky konkurence a přesvědčilo vás nepořizovat si crossover.

Dalším argumentem pro Clio bude cena. České zastoupení ještě nemá finální ceník, ale můžeme vás prý ujistit, že ceny nebudou vyšší než teď. To znamená základ pod 400 tisíc, pěkné auto cca za 450 tisíc a hybrid pod 600 tisíc.

Načítám