Hlavní obsah

Rodiny vítány: Nový velkoprostorový model Fordu je sice technicky dodávka, ale blíž má k osobáku

Foto: Ford

Menší MPV už definitivně vymřela a počet dodávek přátelských k rodině se také tenčí. Naštěstí je tu ale Ford a jeho novinka jménem Courier, kterou jsme si mohli poprvé prohlédnout a projet v okolí španělské Barcelony.

Článek

Čím dál častěji nacházejí rodiny útočiště v dodávkách – jen jejich krabicovitá praktičnost jim dokáže nabídnout dostatek životního prostoru. To ale není vůbec žádná hanba, protože moderní dodávky mají k osobákům už tak blízko, že rozdíl skoro nepoznáte. Nový Ford Tourneo Courier je toho skvělým důkazem.

Jeho architektura totiž vychází z osobní Pumy (ostatně se obě auta vyrábí na stejné lince v rumunské Craiově), také design je inspirovaný světem SUV (zvlášť v dobrodružnější variantě Active), takže vypadá vážně mnohem atraktivněji než obyčejná dodávka.

Tourneo CourierTourneo Connect
Délka4 344 mm4 501 mm
Šířka1 876 mm1 931 mm
Výška1 836 mm1 798 mm
Rozvor2 692 mm2 755 mm
Zavazadlový prostor1 188/2 162 l1 213/2 556 l
Počet míst55-7
Cena od636 702 Kč791 945 Kč

Nejbližší soupeř Courieru je přímo z rodiny, Ford nabízí o kousek větší Connect. To má kromě mírně většího vnitřního prostoru (k dispozici je i delší varianta Grand, kde jsou rozdíly výraznější) výhodu také v sedmimístném uspořádání, silnějších motorech a rozsáhlejší výbavě, což se odráží ve vyšší ceně.

Foto: Ford

Tourneo Courier je v podstatě kompaktní auto, uvnitř má však dostatek životního prostoru pro pětičlennou rodinu. Verze na fotce se jmenuje Active – sice nepřináší terénní průchodnost navíc, ale aspoň se tak tváří.

Přitom je pořád správně krabicová, takže nabízí dost prostoru pro pět osob a 1 188 l kufru k tomu (resp. až 2 162 l při sklopení druhé řady dělené v poměru 60 : 40), pohodlně přístupných dvojicí bočních posuvných dveří a vyklápěcím zadním víkem. K tomu si připočtěte spoustu šikovných úložných kapes, poliček a schránek (jako je třeba dobře skrytá výklopná kapsa v kufru, kterou můžete i vyjmout, takže je perfektní třeba pro uložení špinavých bot) a máte před sebou auto, jež by mohlo odolat všem výzvám, které si na něj vaše povedená rodinka vymyslí.

Přitom si budete moci užívat všechny dostupné vymoženosti osobních aut v oblasti digitalizace (8palcový přístrojový štít a 8palcový dotykový infotainment SYNC 4 s online navigací, over-the-air aktualizacemi a širokou mobilní konektivitou včetně bezdrátového Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátového nabíjení nebo vzdáleného přístupu přes mobilní aplikaci), komfortu (elektronická klimatizace, bezklíčové startování, vyhřívané čelní sklo, volant a přední sedačky) a bezpečnosti (na palubě jsou všechny důležité asistenční systémy, jako je nouzové brzdění, adaptivní tempomat, jízda v pruzích, čtení dopravních značek nebo parkovací senzory s kamerou a mnohé další).

Foto: Ford

Kabina je jednoduchá, ale nic v ní nechybí. Budete se tu cítit jako v běžném osobáku… jen budete mít kolem sebe víc prostoru.

Courier se také jako osobák řídí – za volantem si snadno najdete pohodlnou pozici, řízení je přímé, manuál vyloženě lahodně přesný (dvouspojkový automat zase ukázkově hladký) a podvozek tak akorát tuhý, aby v zatáčkách pěkně držel a auto se nenaklánělo a přitom se posádka na palubě cítila za všech okolností pohodlně. Zkrátka dobrý kompromis, který je radost řídit.

Malý, ale neúnavný pracant

Užitkový Transit Courier nabídne až 2,9 m³ prostoru, což je o čtvrtinu (0,6 m³) víc, než měl předchůdce. Vnitřní nákladový prostor se také protáhl na 1,8 metru (resp. až 2,6 metru díky průvlaku do kabiny a sklopné sedačce spolujezdce) a rozšířil na 1,2 metru (výška zůstala podobných 1,25 metru), takže se dovnitř vejdou i dvě europalety.

Navýšilo se také užitečné zatížení na z 580 na 680 kilo, resp. až 845 kg se zvýšeným užitečným zatížením (3 700 Kč bez DPH). Na kouli pak utáhne 1 000 kg (benzinový EcoBoost), resp. 1 100 kg (diesel EcoBlue). V průběhu roku se představí také čistě elektrická verze, která uveze až 700 kg. Brzy se rovněž představí karosářská varianta kombi s druhou řadou sedadel.

V té radosti vás bude podporovat i 125koňový tříválec 1.0 EcoBoost pod kapotou, který má dost zátahu už od nízkých otáček a přitom také oplývá nadšením při vytáčení do těch vysokých. Na tříválec je i příjemně tichý a kultivovaný, takže rodinnou pohodu nijak neruší. Jen se budete muset smířit se spotřebou kolem osmi litrů. Úspornější diesel je totiž dostupný pouze pro užitkovou verzi Transit Courier, letos se pak představí ještě čistě elektrická verze.

Nový Ford Tourneo Courier tak představuje lákavou alternativu pro rodiny, které se do SUV nebo kombíku prostě nevměstnají, případně pro aktivní lidi s prostorově náročnými koníčky (kolo, kánoe, horkovzdušný balon apod.). Za prostor navíc neplatíte žádnou daň v oblasti pohodlí posádky ani jízdního komfortu, protože Tourneo Courier vážně jezdí jako osobák. Takže jde jen o to, jestli vaše ego přežije, že si vaše okolí bude myslet, že jezdíte v dodávce…

Ford Tourneo Courier je k dispozici pouze s přeplňovaným tříválcem 1.0 EcoBoost (125 k) a jeho ceny začínají na částce 636 702 K4 (526 200 Kč bez DPH) v solidní výbavě Trend, za vyšší výbavu Titanium dáte 673 607 Kč (556 700 Kč bez DPH) a stylovější Active vyjde na 709 544 Kč (586 400 Kč bez DPH). Za automatickou dvouspojkovou převodovku připlatíte cca 50 tisíc korun.

Související témata:
Ford Courier
Načítám