Hlavní obsah

Rodinné SUV za 650 tisíc? Modernizovaný Ford Kuga je dospělejší, vybavenější a za skvělé prachy

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Spolu s kompaktní Pumou modernizoval Ford také jejího většího sourozence, oblíbené SUV Kuga. Vedle povinného výčtu novinek vás ale zaujme hlavně dvěma velmi zajímavými čísly.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pět litrů. Právě za tolik se mi podařilo projet testovací trasu pro získání prvních dojmů za volantem nové Kugy s hybridním pohonem. Přitom jsem se nijak neloudal, trasa navíc zahrnovala toulky dálnicí a rychlostní silnici, kde hybrid zase tolik nehybriduje (daleko efektivněji pracuje ve městě a na okreskách). To je dost dobrý výkon, co říkáte?

Při tomhle svižném přeletu vyniklo i to, jak má Kuga dospělé chování – pohodlný i sebejistý podvozek, hladký a kultivovaný, přitom výkonný a efektivní pohon. Hlavně se ale jako správný Ford příjemně a přirozeně řídí, takže je radost za volantem trávit čas. Tím se ale mohla chlubit i Kuga před modernizací, takže co je vlastně nového?

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Spolu s kompaktní Pumou prošla modernizací také větší Kuga. Jde totiž o dva nejdůležitější modely Fordu, které táhnou prodeje, tak musí být ve formě.

Těžko můžete přehlédnout dospělejší tvář nové Kugy. U Fordu to vzali od podlahy a změnili tvar nárazníku, masky i předních světel, která se nově mohou (na přání) pochlubit Matrix LED technikou (poznáte je podle světelné lišty na přídi), vzadu pak koncová světla kompletně přešla LED techniku a zmizelo madlo pátých dveří, takže záď působí o chlup uhlazenějším dojmem.

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Novinkou je také soft-roadová výbava Active X (dva zelené vozy vlevo) s výraznějším designem (ochranné stříbrné díly v náraznících a na bocích), specifickými litými koly a podvozkem zvýšeným o 10 mm.

V kabině se pak objevil nový 12,3palcový přístrojový panel a 13,2palcový dotykový infotainment SYNC 4, který umí bezdrátové zrcadlení telefonu (indukční nabíjení telefonu je již v základní výbavě) a online aktualizace (5G modem), zároveň ale pohltil i funkci ovládání klimatizace - ta už tedy nemá vlastní panel, ale je vždy na spodní liště dotykového displeje (a platí pro ni to, co jsme říkali už u Pumy).

Foto: Ford

Dva velké displeje proměnily interiér Kugy. Panel klimatizace nám ale bude chybět.

Kromě nových displejů a systému na nich běžícím dostala Kuga také 360° kamerový parkovací systém nebo systém varování před blížícími se objekty (vozidla, cyklisté, chodci) s aktivním brzděním (i v případě nepohybujících se objektů a překážek). Hodit by se mohla také pomoc s taháním přívěsů – v infotainmentu je kontrolní seznam všech úkonů ke správnému připojení k vozu a navigace umí při zadání parametrů přívěsu (do paměti vozu si jich můžete uložit hned několik) navrhnout vhodnou trasu bez překážek a komplikací.

A to není žádná samoúčelná vychytávka, Kuga totiž zvládne na kouli utáhnout až 2,1 tuny – a to i v případě full-hybridu (s pohonem předních nebo všech čtyř kol) a plug-in hybridu (pouze jako předokolka). Hybridní pohonné jednotky zastávají funkci úsporné jednotky místo chybějícího dieselu. Obě vycházejí z benzinového čtyřválce 2,5 litru (151 k a 200 Nm) kombinovaného s elektromotorem a v případě PHEV také baterií umožňující čistě elektrický dojezd až 69 km. Výkon obou verzí papírově mírně poklesl, ale fakticky jde jen o jinou metodiku výpočtu, PHEV si naopak polepšil o 100 Nm zátahu navíc.

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Kuga je povedené rodinné SUV, navíc se moc hezky řídí, takže se ani jako zodpovědný rodič nemusíte za volantem nudit.

Základní pohonnou jednotkou je pak benzinový 1,5 EcoBoost s výkonem 150 koní. Ten si sice musí vystačit s pouhými třemi válci, zato pomáhá snížit základní cenu Kugy až na úroveň – a to je to druhé velmi zajímavé číslo – lákavých 650 tisíc (případně 670 tisíc za výkonnější 186koňovou verzi s osmistupňovým automatem).

Přitom v bohatém základu máte třeba 17" litá kola, digitální přístrojový štít a infotainment SYNC 4 s navigací, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup a startování, parkovací senzory vpředu i vzadu s parkovací kamerou, tempomat nebo ambientní osvětlení. O číslo menší Karoq s podobným výkonem a citelně slabší výbavou vyjde na o sto tisíc dražší částku…

Modernizovaný Ford Kuga je tak dospělejším, modernějším a vybavenějším autem a s takhle agresivně nastavenou cenovou politikou představuje velmi atraktivní nabídku, která konkurenci hodně zamotá hlavu.

Načítám