Hlavní obsah

Rodina jako v bavlnce: Prémiové MPV BMW řady 2 Active Tourer bojuje proti vlně SUV

Foto: BMW ČR

BMW řady 2 Active Tourer při prvním seznámení udělalo dobrý dojem

Fanoušci na ni koukali skrz prsty, ale zákazníci si ji zamilovali – taková byla první generace BMW řady 2 Active Tourer. Nyní přichází generace druhá, která snad bude přijata vřeleji. My jsme si ji konečně mohli detailně prohlédnout, zvědavě osahat a také jsme se krátce projeli – co na ni nyní říkáme?

Článek

Už je to osm let. Tolik času uplynulo od momentu, kdy BMW představilo první generaci řady 2 Active Tourer. To je tedy dost času na to, abyste se smířili s tím, že značka proslavená hravými zadokolkovými kupé postavila také jedno praktické MPV, které hrabe předními kolečky. Tak co, už jste to vydýchali?

Fajn, protože zákazníci si tohle auto pochvalovali a kupovali ho jako housky na krámě – prodalo se ho přes 430 tisíc kusů a pro čtyři z pěti jeho majitelů to bylo jejich zcela první BMW. Proto nyní přichází jeho druhá generace, která chce na tento úspěch navázat, a ideálně ho ještě prohloubit.

Foto: BMW ČR

Active Tourer otevřel dveře k BMW spoustě nových zákazníků, proto se vrací v druhé generaci

Víc prostoru, překvapivá variabilita

Vysoké ambice jsou z auta patrné na první pohled, s těmi výraznými předními lampami (s Matrix technikou) a velkými ledvinkami se tváří sebevědoměji. Auto také povyrostlo, aby nabídlo ještě víc vnitřního prostoru, přitom jsou jeho tvary aerodynamicky účinnější (třeba i díky zapuštěným klikám), což má pozitivní vliv nejen na spotřebu, ale také na celkovou hlučnost.

2. generace1. generaceRozdíl
Délka4 386 mm4 342 mm+44 mm
Šířka1 824 mm1 800 mm+24 mm
Výška1 576 mm1 555 mm+21 mm
Rozvor2 670 mm2 670 mm
Objem zavazadlového prostoru406-470 l/1 455 l468 l/1 510 l+2 l
Foto: BMW ČR

Kufr nabízí solidních 406 litrů, které můžete nafouknout posunutím zadních sedadel vpřed. Také je můžete libovolně sklápět

Největším pokrokem je kabina Active Toureru. Nabízí o chlup víc místa pro posádku (a vyloženě o chloupek pro její zavazadla) a pořád si zachovává svou nečekanou praktičnost a variabilitu – najdete tu spoustu odkládacích míst, zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a lze je individuálně posouvat a sklápět (přístup do kufru má samozřejmě elektricky ovládané víko). To by u BMW čekal málokdo (tedy kromě majitelů předchozí generace).

Na sedm míst zapomeňte

Oproti minulé generaci nedorazí větší verze Gran Tourer, která dokázala nabídnout sedmimístné uspořádání. Prostě si ho nepořizovalo dost zákazníků…

Foto: BMW

Ve hře byla varianta, že BMW zařízne obě verze rodinného Toureru. Nakonec si nechalo aspoň jednu

Prémiová kvalita a výbava

Co byste ale u BMW naopak očekávali, je špičková kvalita a vybavenost. Posadíte se do skvělé anatomické sedačky (s možností masážní funkce) a sevřete v dlaních volant čalouněný prvotřídní kůží, rozhlédnete se po kvalitních dekorech (zejména to z eukalyptového dřeva je pastva pro oči i konečky prstů) a detailech provedených v hliníku (například propracované mřížky reproduktorů prémiového audiosystému Harman/Kardon) a víte, že stálo za to si připlatit za prémiovou kvalitu (jen vachrlatá páčka blinkrů by vám mohla pokazit dojem).

Ústředním tématem kabiny Active Toureru je stejně jako u většiny moderních aut plocha digitálních displejů – dvojice propojených plovoucích obrazovek palubních systémů (10,25“, možno doplnit průhledovým displejem) a infotainmentu (10,7“ s pouze dotykovým ovládáním). Ta kopíruje architekturu nejnovějších modelů iX a i4 a běží na nich také stejný systém, který je zpočátku trochu nepřehledný, ale po pár dnech soužití si na něj jistě zvyknete a budete si užívat jeho nadstandardní šíři mobilní konektivity (včetně indukčního nabíjení) a online funkcionality (kromě aktuálních dat o dopravě a dalších informací podporuje také over-the-air update, on-demand funkce nebo vzdálený přístup prostřednictvím mobilní aplikace).

Foto: BMW ČR

V rámci generálního úklidu tlačítek v kabině zmizelo také ovládací kolečko iDrive – BMW to obhajuje tím, že na plovoucí středové konzole (vytvářející velký odkládací prostor ve středovém tunelu) stejně nebylo pohodlně na dosah, proto přešli na kompletně dotykové ovládání

Za volantem se vám bude líbit

DNA bavorské automobilky je poznat okamžitě po rozjetí – všechny ovládací prvky mají přirozený chod (řazení už je pouze automatické, ale v tomhle autě manuál nikomu chybět nebude) a auto moc pěkně drží na silnici. Zní to banálně, ale ve třídě rodinných aut to rozhodně není samozřejmostí. Podvozek je spíše tužší, ale o poznání méně než u předchozí generace a tedy pořád dostatečně poddajný, aby manželka nereptala a děti neplakaly. Rozšířený rozchod obou náprav ještě (o 25 mm vpředu a o 26 mm vzadu) zvýšil stabilitu celého auta, takže se do zatáček můžete vrhat překvapivě odvážně, na to, že vlastně hrabe předníma kolečkama (pokud si nepřiplatíte za pohon všech čtyř kol xDrive). Active Tourer samozřejmě není žádný závoďák, ale za jeho volantem se budete cítit nečekaně příjemně.

Foto: BMW ČR

Na poměry rodinných aut jezdí Active Tourer nečekaně příjemně

Na zábavu se nezapomnělo

Spolu s rodinným autem se řada 2 rozšířila i o kompaktní kupé. To pořád stojí na platformě s pohonem zadních kol (části podvozku pocházejí z řady 3 a 4), má ty správně sexy proporce (dlouhý rozvor a kola až v rozích, dlouhá kapota a posádka sedící přímo uprostřed) a ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy (50:50). Můžete si ho pořídit s čtyřválcovými motory (220i s výkonem 184 koní, 230i produkující 245 koní a spořílkovské 220d disponující výkonem 190 koní), ale ti největší nadšenci se už těší na šestiválcovou střelu M240i xDrive s výkonem 374 koní, které vystřelí na stovku za pouhé 4,3 sekundy.

Nabídku motorů otevírají přeplňované tříválce 1,5 (benzinový 218i s výkonem 136 k, dieselový 218d produkující 150 koní), ale vy si nejspíš budete chtít dopřát čtyřválec, který má přeci jen trochu hladší a tišší chod (ačkoliv diesel je s automatickou převodovkou moc hezky sehraný, a díky mild-hybridnímu ústrojí dokáže být také ukázkově úsporný, slibuje kombinovanou spotřebu na úrovni tabulkových 4,6 l/100 km). Na výběr budete mít 170koňový 220i a 218koňový 223i, jenž si můžete dopřát i s pohonem všech čtyř kol xDrive.

Časem rozšíří nabídku ještě další verze v čele se dvěma plug-in hybridy: 225e s kombinovaným výkonem 245 koní a 230e produkující dokonce až 326 koní. Baterie o kapacitě 16 kWh (plné nabití by díky 7,4kWh palubní nabíječce mělo zabrat jen lehce přes dvě hodinky) by mohla zajistit dojezd cca 80 km, což většině majitelů pohodlně pokryje každodenní popojíždění.

S rodinou jako v bavlnce

BMW řady 2 Active Tourer tak při prvním seznámení udělalo dobrý dojem – je propracovanější a vybavenější, přitom nepřišlo o nic ze své praktičnosti a variability, navíc jezdí ještě o kus příjemněji a zahrne vaši rodinu vyšším komfortem a sofistikovanějšími technologiemi, které k prémiové třídě neodmyslitelně patří. Je ale otázka, jestli to zákazníkům kupujícím SUV jako na běžícím páse nebude tak trochu jedno…

Foto: BMW ČR

Za prémiovou kvalitu se prostě platí, i když zde je ceník ještě vstřícný

BMW Active Tourer má na poměry prémiové třídy poměrně vstřícný ceník. Ale to se rázem změní, když se ponoříte do seznamu příplatkových položek…

Načítám