Hlavní obsah

Renault Austral přijíždí do Česka: Připlatíte si, ale dostanete skvěle vybavenou stylovku

Foto: Renault ČR/Tomáš Devera

Zásadní novinka Renaultu pro úspěch ve vzkvétajícím segmentu C-SUV je konečně v Česku. Francouzská značka u nás začíná prodávat nové SUV Austral a snaží se zaujmout elegantním designem, nejmodernější technologickou výbavou, prémiovým interiérem i elektrifikovanými motorizacemi. Jako první k nám přijíždějí 12voltové mild-hybridy a my už víme, jak se s nimi jezdí.

Článek

Renault pokračuje ve znovudobývání českého automobilového trhu a uvádí do prodeje jeden z nejdůležitějších pilířů své nejmodernější modelové řady. Nový Renault Austral se konečně začíná prodávat i u nás a navazuje na silnou ofenzívu, jakou francouzská automobilka zahájila novými modely Arkana a Megane E-Tech. Francouzi tak pokračují s dobýváním dnes nejdůležitějšího segmentu C-SUV a věří, že potenciální zákazníky zaujmou zejména nejmodernějšími technologiemi a prémiovějším dojmem.

A pojďme rovnou k nejnovějšímu Renaultu v Česku. Nový Austral je nejnovějším plodem strategického plánu „Renaulution“ a pomáhá značce oslovit nové i stávající zákazníky novým modelem na nepřetržitě vzkvétajícím trhu s kompaktními SUV pro každodenní život ve městech. Automobilka dodává, že jeho jméno inspirované latinským slovíčkem „australis“ evokuje jih a otevřené prostory ve spojení s až neomezenými možnostmi. Nese také nejmodernější designový jazyk značky a zaujme i novým logem.

Foto: Renault ČR/Tomáš Devera

S novým Australem bude Renault pokračovat v ofenzívě na evropském trhu s kompaktními SUV segmentu C

Nová vrcholná výbava Esprit Alpine, chytrá praktičnost a nejmodernější technologická výbava

To nejdůležitější na novém Australu však najdeme až po nasednutí do prémiově dýchajícího interiéru. Francouzští návrháři vsadili nejen na pocitově luxusní alcantaru, kůži nebo jasanové dřevo. Zásadní novinkou Australu je nová vrcholná výbava esprit Alpine, nově nahrazující dřívější vrcholnou výbavu R.S. Line. Je hlavně designovou záležitostí, a zatímco zvenku najdete speciální označení na předních blatnících, uvnitř zaujme třeba prošíváním volantu v barvách francouzské trikolóry.

Francouzské vozy si zákazníci oblíbili i pro jejich praktičnost. Novinka Renaultu disponuje posuvnou zadní lavicí sedadel, jejíž každý díl můžete nezávisle posouvat až o 16 centimetrů. Díky tomu můžete optimalizovat vnitřní prostor vozu a rozhodnout se mezi větším prostorem pro cestující na zadních sedadlech, nebo větší zavazadelník. Ten díky chytrému a praktickému řešení dosahuje maximálního základního objemu až 575 litrů.

Foto: Renault ČR/Tomáš Devera

Renault se zaměřuje na segment C-SUV a žhavou novinkou doplňuje sourozence Arkana a Megane E-Tech

Hlavní lákadla Renaultu Austral zakládají i na nejmodernější technologické výbavě a jejím nejdůležitějším prvkem je obrazovka OpenR kombinující dvojici 12" obrazovek pro digitální přístrojový štít a dotykový displej infotainmentu s novým velkým 9,3" head-up displejem. Ten se objevuje rovnou v zorném poli na čelním skle, ne na speciálním zobrazovacím štítku.

Nejnovější multimediální systém Renaultu se navíc nově představuje se zásadní inovací a spolu s online službami Google přináší i plnou integraci oblíbených online map Waze. Renault je první automobilkou s jejich oficiální podporou. O bezpečnost se pak stará až 32 jízdních asistentů ADAS, zatím nejširší armáda pomocníků v historii značky.

Foto: Renault ČR/Tomáš Devera

Významnou novinkou jsou stylové výbavy esprit Alpine. Ty navazují na předcházející sportovní výbavu R.S. Line

V Česku se bude prodávat slabší mild-hybrid a vrcholný plně hybridní E-Tech

V Evropě se nový Renault Austral, zakládající na nejmodernější alianční platformě CMF-CD, prodává s celkem třemi elektrifikovanými koncepcemi motorů. Skládají se z 12voltového mild-hybridu, 48voltového mild-hybridu a plně hybridní motorizace E-Tech. Český importér značky se však rozhodl zjednodušit naši nabídku pouze na základní 12 V mild-hybrid a vrcholný E-Tech. Potenciálním zákazníkům tak dává na výběr mezi jednou tradičnější a jednou supermoderní variantou pohonu.

Plně hybridní Austral E-Tech bude až později

Renault v Česku zahajuje prodej zatím jen 12voltových mild-hybridních motorizací a vrcholnou plně hybridní variantu E-Tech u nás uvede až v následujících měsících. Jen připomínáme, že zakládá na zcela nové tříválcové dvanáctistovce, elektromotoru a startér-generátoru se systémovým výkonem až 200 koní. Spolu s 1,7 kWh akumulátorem pak slibuje až 40procentní úsporu paliva.

Foto: Renault

Specialitou plně hybridního Renaultu Austral E-Tech bude i systém zatáčení všemi koly 4Control

A jelikož se s nejsilnějším E-Techem poprvé seznámíme až za pár měsíců, při našem prvním setkání s novým Australem v Česku jsme měli k dispozici jen 12voltové mild-hybridy s čtyřválcovou třináctistovkou TCe. Ty Renault nabízí ve dvou výkonových specifikacích – 140 a 160 auto. A já před prvním svezením nechávám osud náhodě, když si „svůj“ Austral vybírám metodou „zkusím ten šedý s černou střechou“. Jakou z nich jsem se tedy mohl svézt?

Foto: Renault ČR/Tomáš Devera

Renault je vůbec první automobilkou, která ve svých vozech plně podporuje populární online mapy a navigaci Waze

A mám šťastnou ruku, je to silnější benzinový mild-hybrid o 158 koních (116 kW) a 270 newtonmetrech. V dopoledním provozu okolo Prahy sice nemohu vyzkoušet maximální jízdní výkony, ale při pohledu na necelých 100 najetých kilometrů si okamžitě uvědomuji, že to teď ani není správně. Dost ale prázdným řečem, protože silnější z tradičnějších Australů má dost síly pro normální jízdu i při nízkém zatížení elektrifikovaného pohonu.

Vyrážím za prvními jízdními dojmy a už na prvních kilometrech na naší testovací trase si všímám, že i při dálničních rychlostech je v interiéru příjemné ticho. Odhlučnění od okolního světa je parádní. Atmosféru na palubě neruší ani nová bezestupňová převodovka CVT, kultivovaným nastavením připomínající klasické automaty. Jízda je klidná, tichá a s respektem k nezajetému srdci Australu se vzdávám pořádné zkoušce jízdní dynamiky. Raději si počkám až do plnohodnotného redakčního testu. Jen připomenu, že silnější motorizace slibuje sprint na stovku za 9,7 sekundy a maximální rychlost 175 km/h.

Foto: Renault ČR/Tomáš Devera

Volič automatické převodovky se přesunul na sloupek volantu. Na středovém tunelu se nově objevuje posuvná opěrka pro ruku a bezdrátová nabíječka mobilních telefonů

Po několika kilometrech v hustém provozu sjíždím z dálnice na prázdné okresky a do ospalých středočeských vesnic. A objevuji první věc, jakou bych na Australu rád změnil. Jízdní projev je komfortní, ale nastavení podvozku je tužší, než bych si přál. I v nejměkčím komfortním režimu je adaptivní podvozek až překvapivě tuhý a vůz až moc kopíruje povrch asfaltu, po kterém zrovna jede. U mild-hybridů navíc podvozek ani nedisponuje pokročilým systémem 4Control pro zatáčení všemi koly. Ten bude specialitou plně hybridních vozů E-Tech.

A jak se vracím zpět na „základnu“ začínám znovu přemýšlet i o novém umístění voliče převodovky na sloupku pod volantem. Na ovládání pravou rukou je těch „páček“ možná až moc – je tu volič převodovky, klasická páčka pro ovládání stěračů a „renaultí“ ovladač pro audiosystém. A jakmile chci zacouvat, nejprve si neplánovaně setřu čelní okno. Věřím však, že to je jen síla zvyku. Renault novým umístěním voliče automatu našel nové místo pro velkou posuvnou opěrku ruky, bezdrátovou nabíječku telefonů a odkládací prostory na středovém tunelu.

Nový Renault Austral se v Česku prodává se základní cenou od 770 000 Kč za slabší mild-hybrid 140 (103 kW/140 koní) s manuální převodovkou. Silnější mild-hybrid 160 auto s bezestupňovou převodovkou CVT startuje od 875 000 Kč. Plně hybridní varianta E-Tech se v tuzemsku objeví až v následujících měsících.

Související témata:
Načítám