Článek
Vlastně to není tak obtížné, a to ani když vás zrovna nepraští do očí nový zářivý žlutý lak Agueda (druhou novinkou ve vzorníku je šedá Selenium): Tři lví drápy LED denního svícení, které byly u předfaceliftované verze integrované přímo do čelních světlometů, se nyní přestěhovaly do nárazníku (tam byl dřív protažený jen jeden dráp). Kolem nich jsou nové prolisy v nárazníku nahrazující dřívější mřížku pod maskou.
Nová 208 tak má sebevědomější výraz hodný vládce segmentu malých aut. Za necelé čtyři roky se jí totiž prodalo přes milion kusů, což francouzskou automobilku jistě utvrzuje v tom, že to všechno dělá správně.
My si tím ale v případě i-Cockpitu stále nejsme jistí – model 208 s ním přišel jako první (již v minulé generaci), ale v takhle malém autě funguje asi nejhůř, protože si sotva uděláte pohodlí a malý volant spolu s přístrojovým panelem až nad ním vám to nijak neulehčuje.
Faktem však je, že digitální palubka je zcela nová a v nejvyšších specifikacích může mít i 3D efekt (naopak v základu jsou stále analogové budíky s displejem palubního počítače, pokud vám to udělá radost), také infotainment je nasazený v nejnovější verzi a běží vždy na 10palcovém dotykovém displeji (dříve měly nižší varianty jen 7 palců). Dalšími novinkami jsou už jen nové USB-C konektory, výkonnější indukční nabíjení (15 W) a nová řadicí páka manuálu, která lépe padne do ruky.
Tou můžete prohánět benzinový tříválec 1,2 PureTech v jeho atmosférické (75 k a pětikvalt) nebo přeplňované formě (100 k a šestikvalt, případně osmistupňový automat), jeho 130koňová varianta se spolu s čtyřválcovým turbodieselem 1,5 HDi z nabídky odporoučela.
Dvojitá elektromobilita
V nabídce modelu 208 jsou hned dvě čistě elektrické motorizace, které se od sebe ale dost zásadně liší. Tou první je již známá kombinace 136koňového elektromotoru s baterií o kapacitě 50 kWh, novinkou je pak modernizovaná verze s výkonnějším a zároveň efektivnějším elektromotorem produkujícím 156 koní a baterií s vylepšenou kapacitou (využitelná poskočila z 46,3 na 48,1 kWh), chemií i řídicí elektronikou – výsledkem je lepší dynamika (na stovce je o 0,8 sekundy rychleji), nižší spotřeba a tím i delší dojezd (až 400 km místo původních 350). Cenový rozdíl mezi nimi je ve vrcholné výbavě GT jen 30 tisíc (895 versus 865 tisíc korun), což dává perfektní smysl, jenže starší variantu seženete i v nižších výbavách, a to v ceně již od 770 tisíc korun.
Místo nich je tu nový hybrid (s výkonem 100 nebo 136 koní) – v podstatě jde o kombinaci přeplňovaného 1,2 PureTech s automatickou dvojspojkovou převodovkou (e-DCS6) a podporou 48V mild-hybridního ústrojí (čili nejde o plnohodnotný full-hybrid HEV). Peugeot u svých hybridů slibuje rozjezdy, poskakování v zácpách a manévrování čistě na elektřinu (elektromotor má totiž výkon 28 k a 55 Nm) a po pár kilometrech za volantem to můžeme potvrdit. Také jsme si všimli, že hybrid umí být hladký při běžné jízdě (neznatelné přepínání pohonů a řazení převodovky), ale v méně standardních situacích umí i občas zazmatkovat a pocuknout.
Největší problém je, že za něj Peugeot chce o 40 tisíc víc než za běžný PureTech s ještě hladším automatem, nebo dokonce o 90 tisíc víc než za PureTech s manuálem, což se s ohledem na slibovanou o patnáct procent (podle tabulek o 0,7 litru ve srovnání s manuálem a o litr ve srovnání s automatem) nižší spotřebu skutečně nevyplatí. Vrcholná verze hybridu se 136 koňmi jde pořídit pouze v nejvyšší výbavě GT za 600 tisíc, takže těch asi moc na silnici neuvidíme.
Peugeot 208 každopádně i po modernizaci zůstává příjemným malým autem, které nadělá spoustu parády – je radost na něj koukat zvenku i zevnitř. A ani za volantem vás nezklame, protože jezdí pohodlně a sebejistě.
Jen dobře zvolte motorizaci: Ideální variantou ke koupi je stále přeplňovaný 1,2 PureTech (100 k) s manuálem nebo automatem – a pak si jen zvolte výbavu podle vaší peněženky. V reálu tak máte pěkné auto za 400-500 tisíc, což je v dnešní době bohužel standard. Další podrobnosti se dočtete v našem článku o cenách nové 208.