Článek
Když se tak dívám na Peugeot 5008, tak se vám vlastně ani nedivím. Kdo by chtěl jezdit v nudné rodinné krabici, když může mít takhle sexy SUV, které nabídne velkoprostorové pojetí v mnohem atraktivnějším balení.
Peugeot 5008 totiž oproti 3008 (který tentokrát přijal elegantní profil SUV-kupé) na délku slušně povyrostl a do přifouknutého kufru se tak vešla dvě samostatně sklopná sedadla (5008 je zatím k dispozici pouze v sedmimístné konfiguraci, pětimístná by mohla dorazit později).
Ta jsou sice určená pouze pro děti, ale to je v tomto segmentu běžné. Víc zamrzí, že do druhé řady (posuvné o 15 cm) už nevmáčknete tři dětské sedačky vedle sebe jako u minulé 5008 – podle Peugeotu tuto variantu využívalo minimum zákazníků, proto dali přednost většímu pohodlí pro dva pasažéry.
Peugeot 5008 | Peugeot 3008 | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Délka | 4 791 mm | 4 542 mm | +249 mm |
Šířka | 1 895 mm | 1 895 mm | – |
Výška | 1 694 mm | 1 641 mm | +53 mm |
Rozvor | 2 901 mm | 2 739 mm | +161 mm |
Objem kufru | 259/748/1 815 l | 520/1 480 l | +228/335 l |
Ještě pohodlněji se usadí řidič a spolujezdec vpředu, ti si mohou hovět v něžném objetí sedaček s certifikací AGR (pro zdravá záda) a užívat výjimečně stylového prostředí propracované palubní desky 5008 (zcela shodné s 3008) s 21palcovým širokoúhlým rozložením panoramatického i-Cockpitu (fakticky jde o spojené dva 10″ displeje), vkusným látkovým čalouněním a efektními dekory zalitými náladovým ambientním osvětlením s měnitelnými barvami.
K pohodě na palubě dál přispívá příjemně houpavý podvozek (plavnější než u 3008), nenáročné řízení (s podporou více než 40 jízdních a bezpečnostních asistentů) a tichý a hladký pohon s dostatečně živou dynamikou – tedy pokud sáhnete po elektrické verzi. Ta bude k dispozici hned ve třech variantách: S výkonem 210 koní a dojezdem 502 km (baterie s kapacitou 71 kWh), nebo 230 koní a dojezdem 660 km (kapacita 98 kWh), případně v podobě 320koňové čtyřkolky (210koňový elektromotor vpředu a 110koňový vzadu) dostupné pouze s menší baterií a dojezdem 500 km.
e-3008 | e-3008 long range | e-3008 4 × 4 | |
---|---|---|---|
Výkon | 210 k | 230 k | 320 k |
Točivý moment | 345 Nm | 345 Nm | 515 Nm |
Pohon | předních kol | všech čtyř kol | |
Dojezd | 502 km | 660 km | 500 km |
Nabíjení | AC 11 kW (za příplatek 22 kW), DC 160 kW |
A protože 200koňový plug-in hybrid s přeplňovaným čtyřválcem se na český trh pravděpodobně nechystá, jedinou další motorizací je 136koňový mild-hybridní přeplňovaný tříválec 1,2l, který umí být při poklidné jízdě také docela tichý, kultivovaný a úsporný (48V mild-hybrid by měl přinést až 15 % snížení spotřeby), ale pokud mu budete šlapat na krk, užijete si víc jeho tříhrnkového vrčení a občasných vibrací, také začne být rozežranější a hlavně by vám mohly chybět koně (u 5008 to pocítíte víc než u 3008, protože s ní častěji budete jezdit plně obsazení/naložení). V nabídce prostě citelně chybí výkonnější benzin nebo jakýkoliv diesel.
To je ale asi jediná zásadní bolístka Peugeotu 5008, protože jinak jde o velmi příjemné a pohodové rodinné SUV, které v sobě snoubí praktičnost, pohodlí i eleganci. Jestli jste se do něj zamilovali na první pohled, tak zbytkem auta určitě nebudete zklamaní.
Ale bude také za zajímavé peníze? To se dozvíme již prvního října, kdy české zastoupení uvolní ceník. Výroba ve francouzském Sochaux se však už rozjela (také baterie jsou made in France) a první auta již dorazila k dealerům, takže se na něj můžete vyrazit podívat.