Hlavní obsah

Sedm míst ve stylu: Peugeot 5008 bude konkurovat Kodiaqu, proti němu má ale jednu nevýhodu

Foto: Peugeot

Již dříve představený Peugeot 3008 na nás udělal silný dojem. Nyní přichází jeho zvětšená varianta 5008, která nabídne velký kufr a až sedm míst pro posádku. Zláká vás od koupě MPV? No, asi celkem snadno…

Článek

Když se tak dívám na Peugeot 5008, tak se vám vlastně ani nedivím. Kdo by chtěl jezdit v nudné rodinné krabici, když může mít takhle sexy SUV, které nabídne velkoprostorové pojetí v mnohem atraktivnějším balení.

Peugeot 5008 totiž oproti 3008 (který tentokrát přijal elegantní profil SUV-kupé) na délku slušně povyrostl a do přifouknutého kufru se tak vešla dvě samostatně sklopná sedadla (5008 je zatím k dispozici pouze v sedmimístné konfiguraci, pětimístná by mohla dorazit později).

Foto: Peugeot

Protaženější a krabicovitější 5008 není tak pohledné jako elegantnější 3008, zase je o poznání prostornější a praktičtější.

Ta jsou sice určená pouze pro děti, ale to je v tomto segmentu běžné. Víc zamrzí, že do druhé řady (posuvné o 15 cm) už nevmáčknete tři dětské sedačky vedle sebe jako u minulé 5008 – podle Peugeotu tuto variantu využívalo minimum zákazníků, proto dali přednost většímu pohodlí pro dva pasažéry.

Peugeot 5008Peugeot 3008Rozdíl
Délka4 791 mm4 542 mm+249 mm
Šířka1 895 mm1 895 mm
Výška1 694 mm1 641 mm+53 mm
Rozvor2 901 mm2 739 mm+161 mm
Objem kufru259/748/1 815 l520/1 480 l+228/335 l

Ještě pohodlněji se usadí řidič a spolujezdec vpředu, ti si mohou hovět v něžném objetí sedaček s certifikací AGR (pro zdravá záda) a užívat výjimečně stylového prostředí propracované palubní desky 5008 (zcela shodné s 3008) s 21palcovým širokoúhlým rozložením panoramatického i-Cockpitu (fakticky jde o spojené dva 10″ displeje), vkusným látkovým čalouněním a efektními dekory zalitými náladovým ambientním osvětlením s měnitelnými barvami.

Foto: Peugeot

Prostředí 5008 je krásné a panoramatický i-Cockpit velmi efektní, ale dotykový displej je už na hraně dosahu řidiče. A pro spolujezdce skoro mimo dosah.

K pohodě na palubě dál přispívá příjemně houpavý podvozek (plavnější než u 3008), nenáročné řízení (s podporou více než 40 jízdních a bezpečnostních asistentů) a tichý a hladký pohon s dostatečně živou dynamikou – tedy pokud sáhnete po elektrické verzi. Ta bude k dispozici hned ve třech variantách: S výkonem 210 koní a dojezdem 502 km (baterie s kapacitou 71 kWh), nebo 230 koní a dojezdem 660 km (kapacita 98 kWh), případně v podobě 320koňové čtyřkolky (210koňový elektromotor vpředu a 110koňový vzadu) dostupné pouze s menší baterií a dojezdem 500 km.

e-3008e-3008 long rangee-3008 4 × 4
Výkon210 k230 k320 k
Točivý moment345 Nm345 Nm515 Nm
Pohonpředních kolvšech čtyř kol
Dojezd502 km660 km500 km
NabíjeníAC 11 kW (za příplatek 22 kW), DC 160 kW

A protože 200koňový plug-in hybrid s přeplňovaným čtyřválcem se na český trh pravděpodobně nechystá, jedinou další motorizací je 136koňový mild-hybridní přeplňovaný tříválec 1,2l, který umí být při poklidné jízdě také docela tichý, kultivovaný a úsporný (48V mild-hybrid by měl přinést až 15 % snížení spotřeby), ale pokud mu budete šlapat na krk, užijete si víc jeho tříhrnkového vrčení a občasných vibrací, také začne být rozežranější a hlavně by vám mohly chybět koně (u 5008 to pocítíte víc než u 3008, protože s ní častěji budete jezdit plně obsazení/naložení). V nabídce prostě citelně chybí výkonnější benzin nebo jakýkoliv diesel.

To je ale asi jediná zásadní bolístka Peugeotu 5008, protože jinak jde o velmi příjemné a pohodové rodinné SUV, které v sobě snoubí praktičnost, pohodlí i eleganci. Jestli jste se do něj zamilovali na první pohled, tak zbytkem auta určitě nebudete zklamaní.

Ale bude také za zajímavé peníze? To se dozvíme již prvního října, kdy české zastoupení uvolní ceník. Výroba ve francouzském Sochaux se však už rozjela (také baterie jsou made in France) a první auta již dorazila k dealerům, takže se na něj můžete vyrazit podívat.

Načítám