Článek
Bitva ještě není prohraná! SUV a crossovery sice drtí konvenční karosářské varianty, ale ty svůj boj o přežití naštěstí ještě nevzdaly. Jejich jedinou šancí na úspěch je být pro zákazníky výrazně atraktivnější než jejich zvýšení soupeři…
A to se 308 SW daří na jedničku – to auto je prostě SEXY! Samozřejmě má na čem stavět, vždyť 308 ve variantě pětidveřový hatchback je pravděpodobně nejkrásnější auto svého segmentu. A pro variantu kombi to platí také, nevypadá totiž jako nudná krabice od bot na kolech, ale má v sobě pořádnou dávku elegantní agresivity (příď s velkým grilem, přimhouřenýma očima Matrix světlometů a LED tesáky) a vzrušující dynamiky (dlouhá kapota, ladně se svažující střecha, horizontálně členěná záď s koncovými světly s 3D efektem), která přitahuje oči všech okolo.
Kabina umí taky okouzlit, minimalistický design plný displejů a skoro bez tlačítek doplňují krásné dekory a čalounění (třeba jemnou kůží Nappa) a pásy náladového osvětlení. Architektura i-Cockpit (s malý volantem a displejem palubních přístrojů až nad ním), kterou Peugeot piluje již celou dekádu, pořád nebude vyhovovat všem, ale 10“ digitální přístrojový panel s 3D efektem je přehledný a v menu 10“ infotainmentu se docela snadno naviguje (především díky i-Toggles, tedy programovatelným zkratkám v menu pojmenovaným). Pokud si chcete kabinu dále vyšperkovat, můžete si pořídit ergonomická sedadla s certifikací AGR, vyhřívaný volant, audiosystém Focal s výkonem 690 W nebo stylové doplňky (držák na brýle/nápoje/telefon a karty) vytvořené za pomocí 3D tisku.
Zájemce o 308 SW ale bude víc zajímat praktičnost. Kombi povyrostlo oproti hatchbacku o 269 mm (z toho 55 mm připadá na prodloužený rozvor), z čehož těží především zavazadlový prostor. Kufr má základní objem solidních 608 litrů (při použití dvojité podlahy je to 548 l, shodným objemem disponuje hybridní verze), při sklopení druhé řady sedadel (dělené v poměru 40:20:40 a sklopitelné stiskem tlačítka) to může být až 1 634 l (resp. 1 548 l pro hybrid). Pro lepší organizaci nákladu jsou k dispozici praktické síťky a háčky. Dalších 34 litrů prostoru nabízejí úložné schránky po celé kabině.
Model | Základní objem kufru | Objem po sklopení sedadel |
---|---|---|
Peugeot 308 SW | 608 l | 1 634 l |
Škoda Octavia kombi | 640 l | 1 700 l |
Volkswagen Golf Variant | 611 l | 1 642 l |
Hyundai i30 kombi | 602 l | 1 650 l |
Toyota Corolla TS | 596 l | 1 606 l |
Skvělou zprávou je široká možnost volby, motorová paleta totiž zahrnuje benzinové, dieselové i hybridní pohonné jednotky, které lze kombinovat s manuálem nebo osmistupňovým automatem (hybrid je spojený pouze s automatem). Benzin je vhodný pro běžné zákazníky, kteří toho ročně zase tolik nenajezdí, za to dálniční letci neomylně sáhnou po úsporném a silném dieselu. Hybridní varianta uspokojí ty, kteří nejčastěji jezdí ve městě a jeho okolí, ale potřebují cítit svobodu bez strachu z omezeného dojezdu.
1,2 PureTech | 1,5 BlueHDi | Hybrid | |
---|---|---|---|
Motor | Řadový tříválec 1,2l, turbo | Řadový čtyřválec 1,5l, turbodiesel | Řadový čtyřválec 1,6l, turbo + elektromotor |
Výkon | 110 nebo 130 koní | 130 koní | 180 nebo 225 koní |
Točivý moment | 205 nebo 230 Nm | 300 Nm | 360 Nm |
Převodovka | 6st manuální nebo 8st automatická | 8st automatická | |
Pohon | předních kol | ||
Kapacita baterie | – | – | 12,4 kWh |
Elektrický dojezd | – | – | až 60 km |
Spotřeba (kombinace) | 5,6–5,8 l/100 km | 4,4–4,6 l/100 km | 1,1–1,2 l/100 km |
Čistě na elektřinu
Není žádným tajemstvím, že příští rok nabídku 308 rozšíří čistě elektrická verze. Její baterie o kapacitě 54 kWh (50 kWh využitelná) by měla umožnit dojezd kolem 400 km, elektromotor disponující silou 155 koní a 269 Nm bude roztáčet přední kola. VW ID.3 a Renault Megane E-Tech by se měly začít bát…
Ať už sáhnete po kterékoliv verzi, dostanete příjemně jezdící auto, které klade důraz na komfort (podvozek se spalovacími motory je krásně plavný, s vyšší hmotností hybridu se už trochu pere), ticho (odhlučnění kabiny je skvělé) a snadné ovládání (záda vám kryje celý zástup jízdních asistentů). Prostě příjemné auto pro rodinu i firemní flotilu.
Peugeot 308 SW má tedy solidně našlápnuto ke komerčnímu úspěchu. Vypadá tak atraktivně, že si ho spousta zákazníků pořídí už jen kvůli jeho vzhledu. A podle prvních dojmů nebudou zklamaní – 308 SW je solidně prostorný a praktický, propracovaný a skvěle vybavený, příjemně jezdí a snadno se řídí. Bude z něj na českém trhu hit? O tom můžete rozhodnout právě vy…
Líbí se vám? Již brzy ho můžete vidět naživo! Peugeot již 1. června vyráží na roadshow Emotion Day, kdy s modelovými novinkami (vyzkoušet budete moci i hybridy a elektromobily) navštíví 38 míst v Česku v rámci pouhých 40 dnů.