Hlavní obsah

Peugeot 308 SW: Poprvé za volantem praktického fešáka s velkým batohem na zádech

Foto: Martin Jánský

Peugeot rozšiřuje rodinu modelů 308 o druhou karosářskou variantu – po pětidveřovém hatchbacku přichází na trh praktičtější varianta kombi, kterou jsme mohli poprvé vyzkoušet na českých silnicích. Jejím největším lákadlem je samozřejmě kufr o objemu 608 litrů, ale bude toho muset předvést mnohem víc, aby dokázala odloudit zákazníky od módních SUV.

Článek

Bitva ještě není prohraná! SUV a crossovery sice drtí konvenční karosářské varianty, ale ty svůj boj o přežití naštěstí ještě nevzdaly. Jejich jedinou šancí na úspěch je být pro zákazníky výrazně atraktivnější než jejich zvýšení soupeři…

A to se 308 SW daří na jedničku – to auto je prostě SEXY! Samozřejmě má na čem stavět, vždyť 308 ve variantě pětidveřový hatchback je pravděpodobně nejkrásnější auto svého segmentu. A pro variantu kombi to platí také, nevypadá totiž jako nudná krabice od bot na kolech, ale má v sobě pořádnou dávku elegantní agresivity (příď s velkým grilem, přimhouřenýma očima Matrix světlometů a LED tesáky) a vzrušující dynamiky (dlouhá kapota, ladně se svažující střecha, horizontálně členěná záď s koncovými světly s 3D efektem), která přitahuje oči všech okolo.

Foto: Martin Jánský

Modrá Avatar je specifický lak pro 308 SW, kola mohou mít rozměr 16–18"

Kabina umí taky okouzlit, minimalistický design plný displejů a skoro bez tlačítek doplňují krásné dekory a čalounění (třeba jemnou kůží Nappa) a pásy náladového osvětlení. Architektura i-Cockpit (s malý volantem a displejem palubních přístrojů až nad ním), kterou Peugeot piluje již celou dekádu, pořád nebude vyhovovat všem, ale 10“ digitální přístrojový panel s 3D efektem je přehledný a v menu 10“ infotainmentu se docela snadno naviguje (především díky i-Toggles, tedy programovatelným zkratkám v menu pojmenovaným). Pokud si chcete kabinu dále vyšperkovat, můžete si pořídit ergonomická sedadla s certifikací AGR, vyhřívaný volant, audiosystém Focal s výkonem 690 W nebo stylové doplňky (držák na brýle/nápoje/telefon a karty) vytvořené za pomocí 3D tisku.

Zájemce o 308 SW ale bude víc zajímat praktičnost. Kombi povyrostlo oproti hatchbacku o 269 mm (z toho 55 mm připadá na prodloužený rozvor), z čehož těží především zavazadlový prostor. Kufr má základní objem solidních 608 litrů (při použití dvojité podlahy je to 548 l, shodným objemem disponuje hybridní verze), při sklopení druhé řady sedadel (dělené v poměru 40:20:40 a sklopitelné stiskem tlačítka) to může být až 1 634 l (resp. 1 548 l pro hybrid). Pro lepší organizaci nákladu jsou k dispozici praktické síťky a háčky. Dalších 34 litrů prostoru nabízejí úložné schránky po celé kabině.

ModelZákladní objem kufruObjem po sklopení sedadel
Peugeot 308 SW608 l1 634 l
Škoda Octavia kombi640 l1 700 l
Volkswagen Golf Variant611 l1 642 l
Hyundai i30 kombi602 l1 650 l
Toyota Corolla TS596 l1 606 l

Skvělou zprávou je široká možnost volby, motorová paleta totiž zahrnuje benzinové, dieselové i hybridní pohonné jednotky, které lze kombinovat s manuálem nebo osmistupňovým automatem (hybrid je spojený pouze s automatem). Benzin je vhodný pro běžné zákazníky, kteří toho ročně zase tolik nenajezdí, za to dálniční letci neomylně sáhnou po úsporném a silném dieselu. Hybridní varianta uspokojí ty, kteří nejčastěji jezdí ve městě a jeho okolí, ale potřebují cítit svobodu bez strachu z omezeného dojezdu.

Foto: Peugeot

308 SW umí jezdit na benzin, naftu i elektřinu

1,2 PureTech1,5 BlueHDiHybrid
MotorŘadový tříválec 1,2l, turboŘadový čtyřválec 1,5l, turbodieselŘadový čtyřválec 1,6l, turbo + elektromotor
Výkon110 nebo 130 koní130 koní180 nebo 225 koní
Točivý moment205 nebo 230 Nm300 Nm360 Nm
Převodovka6st manuální nebo 8st automatická8st automatická
Pohonpředních kol
Kapacita baterie12,4 kWh
Elektrický dojezdaž 60 km
Spotřeba (kombinace)5,6–5,8 l/100 km4,4–4,6 l/100 km1,1–1,2 l/100 km

Čistě na elektřinu

Není žádným tajemstvím, že příští rok nabídku 308 rozšíří čistě elektrická verze. Její baterie o kapacitě 54 kWh (50 kWh využitelná) by měla umožnit dojezd kolem 400 km, elektromotor disponující silou 155 koní a 269 Nm bude roztáčet přední kola. VW ID.3 a Renault Megane E-Tech by se měly začít bát…

Foto: Peugeot

Peugeot 308 můžete mít už nyní jako PHEV, ale příští rok dorazí také EV

Ať už sáhnete po kterékoliv verzi, dostanete příjemně jezdící auto, které klade důraz na komfort (podvozek se spalovacími motory je krásně plavný, s vyšší hmotností hybridu se už trochu pere), ticho (odhlučnění kabiny je skvělé) a snadné ovládání (záda vám kryje celý zástup jízdních asistentů). Prostě příjemné auto pro rodinu i firemní flotilu.

Foto: Peugeot ČR

Ceník 308 SW je poměrně rozumný a nabízí široké možnosti přizpůsobení

Peugeot 308 SW má tedy solidně našlápnuto ke komerčnímu úspěchu. Vypadá tak atraktivně, že si ho spousta zákazníků pořídí už jen kvůli jeho vzhledu. A podle prvních dojmů nebudou zklamaní – 308 SW je solidně prostorný a praktický, propracovaný a skvěle vybavený, příjemně jezdí a snadno se řídí. Bude z něj na českém trhu hit? O tom můžete rozhodnout právě vy…

Foto: Peugeot

Peugeot 308 SW má potenciál stát se prodejním hitem

Líbí se vám? Již brzy ho můžete vidět naživo! Peugeot již 1. června vyráží na roadshow Emotion Day, kdy s modelovými novinkami (vyzkoušet budete moci i hybridy a elektromobily) navštíví 38 míst v Česku v rámci pouhých 40 dnů.

Načítám