Hlavní obsah

Nový Volkswagen Taigo oficiálně vstupuje na český trh

Foto: Volkswagen

Stylový Volkswagen Taigo oficiálně přijíždí na český trh a snaží se zaujmout mladé zákazníky elegantní karoserií ve stylu dražších SUV-kupé, širokou individualizací a cenou startující jen těsně pod půl milionem korun. Co všechno o něm musíte vědět, jaké motorizace nabízí a jak jezdí?

Článek

Kompaktní crossovery se na starém kontinentu těší obrovskému zájmu zákazníků a Volkswagen na českém trhu oficiálně zahajuje prodej prvního SUV-kupé značky, které svým stylovým designem a lidovou cenou oslovuje početnou skupinu zákazníků. Nový Volkswagen Taigo s brazilským původem se v Česku prodává už přibližně měsíc a prodejci v současnosti evidují více než 400 objednávek.

Nový Volkswagen Taigo je sourozencem modelů Polo a T-Cross, stává se třetím vozem značky na evropském trhu stojícím na modulární koncernové platformě MQB A0 a původem vychází z úspěšného městského crossoveru Nivus, vyráběného v Brazílii. České zastoupení Volkswagenu při uvedení vozu na evropský trh však dodává, že ve srovnání s jihoamerickým dvojčetem je Taigo pro náročnější Evropany vyrobeno z kvalitnějších materiálů.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Taigo je třetím vozem značky na platformě MQB A0 a je sourozencem modelů Polo a T-Cross

Cílem nového crossoveru je zaujmout zejména mladší klientelu, kvůli čemuž Volkswagen vsází na elegantní styling, vycházející z designu módních SUV-kupé vyšších segmentů. Už v základní výbavě navíc nabízí standardní LED světlomety s příplatkovou neoslňující technologií IQ.Light LED Matrix a světelné linky vpředu i vzadu. Významnou roli hraje i individualizace – zákazníci si mohou vybrat z deseti designů kol, osmi odstínů laku, kontrastní černé střechy, černého paketu namísto chromu či trojice dekorů interiéru.

Volkswagen Taigo sdílí architekturu interiéru se sourozenci Polo a T-Cross, přičemž spojuje starší i novější vybavení nejmodernějších Volkswagenů – zatímco na volantu jsou klasická tlačítka, klimatizace se ovládá modernějším dotykovým panelem. V interiéru se objevuje 8- nebo 10,25palcový digitální přístrojový štít, 9,2 palcový infotainment MIB3 s mobilní i online konektivitou, 300wattové audio Beats, indukční bezdrátová nabíječka mobilních telefonů či volitelná posuvná panoramatická střecha.

Foto: Volkswagen

S elegantní karoserií se zkosenou zádí je Taigo prvním SUV-kupé značky Volkswagen

Automobilka si navíc dává záležet na bezpečí pasažérů a vybavila nové Taigo centrálním airbagem, vypůjčeným z rodiny elektrických modelů Volkswagen ID. Sestavení ideální konfigurace vozu zákazníkům usnadňuje i balíček IQ.Drive, spojující adaptivní tempomat, asistenci řízení „Travel Assist“ a systém nouzového brzdění „Front Assist“. Z hlediska využití prostoru pak Taigo nedisponuje posuvnou zadní lavicí jako praktičtější T-Cross a nabízí zavazadlový prostor o objemu 438 litrů.

Na českém trhu se Volkswagen Taigo prodává výhradně s pohonem předních kol a třemi přeplňovanými zážehovými motorizacemi – základním tříválcem 1.0 TSI (70 kW/95 koní), silnějším tříválcem 1.0 TSI (81 kW/110 koní) a jediným čtyřválcem 1.5 TSI (110 kW/150 koní). V závislosti na motorizaci je Taigo dostupné s pětistupňovým či šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Foto: Volkswagen

Vrcholná výbava R-Line vsází na sportovní styling, a to včetně falešných výfukových koncovek

Při prvním seznámení s novým Volkswagenem Taigo na české prezentaci jsem se svezl nejvýkonnější dostupnou motorizací – benzinovým čtyřválcem 1.5 TSI ve spojení s dvouspojkovým automatem. Vůz příjemně překvapuje solidní dynamikou, kterou dává najevo, že více výkonu vlastně nepotřebuje. Už od nižších otáček slušně táhne a nezaostává ani při pružném zrychlení při předjíždění.

I když Volkswagen při zahájení prodeje očekával, že Češi sáhnou zejména po nejslabším tříválci, většinu zatím objednaných vozů bude pohánět silnější varianta litrového tříválce nebo vrcholná čtyřválcová patnáctistovka. Na nekvalitních okreskách kousek za Prahou se relativně komfortní naladění podvozku ukazuje jako vhodné pro každodenní soužití, ale neočekávejte od něj sportovní jízdní schopnosti. Celkově pak je zajímavým modelem s velkým potenciálem, který všem konkurentům ještě pořádně zatopí.

Nový Volkswagen Taigo se vyrábí ve španělské továrně v Pamploně spolu se svými sourozenci Polo a T-Cross. Česká základní cena startuje od 499 900 korun za vůz ve výbavě Life s nejslabší motorizací 1.0 TSI a pětistupňovou manuální převodovkou. Kompletní ceník naleznete na oficiálních stránkách českého zastoupení Volkswagenu.

Načítám