Hlavní obsah

Novinky pro Dacii Jogger: Kempovací sada, úsporný hybrid a stylová výbava

Foto: Dacia

Dacia přichází pro letošek s celou řadou příjemných novinek, které přesně podtrhují duch značky – jsou chytře jednoduché, přinášejí vítanou přidanou hodnotu, a přitom moc nestojí. Ukážeme si je v praxi na modelu Jogger…

Článek

Velké kombi Jogger se rychle propracovalo mezi bestsellery značky Dacia – vděčí za to především obrovskému vnitřnímu prostoru nabízejícímu buď obrovskou přepravní kapacitu, nebo místo až pro sedm cestujících, navíc nestojí majlant. Dokonalý recept na úspěch (nejen) na českém trhu. Ten nyní podpoří ještě další lákavé novinky:

Výbava Extreme

Značka Dacia se s přechodem k nové identitě rozhodla více podporovat outdoorové aktivity majitelů svých vozů, a proto přichází s propracovanou výbavou Extreme dostupnou nejen pro Jogger, ale také pro modely Sandero Stepway, Duster a Spring. Tu spolehlivě poznáte podle typického zeleného laku Cedar Green (Spring Extreme můžete mít i v modré Slate Blue) doplněného černě lakovanými koly a kontrastními detaily v matné mědi Copper Brown, což jsou barvy inspirované právě přírodou.

Foto: Dacia

Tmavě zelený lak, doplňky v barvě mědi a černá kola jsou jasnými poznávacími znaky výbavy Extreme.

Měděné doplňky pak najdete i v interiéru, novinkou je také čalounění z látky Microcloud, která je měkká, prodyšná, a přitom se dá omývat vodou (ale hadici bychom na ni raději nebrali), takže se na sedačky nemusíte bát usednout v oblečení ušpiněném z lesa. Proto jsou ostatně v kabině gumové rohože, abyste se nemuseli přezouvat z trekových bot se zablácenou podrážkou.

Image drsňáka do přírody podporují i dekorativní prvky (nebo nálepky) zvenku i uvnitř s topografickým motivem. Dacia Extreme se terénu samozřejmě nebojí – Duster je k tomu předurčen pohonem všech čtyř kol, předokolky (Sandero Stepway a Jogger) jsou nově vybaveny režimem Extended Grip, který změnou nastavení elektroniky z poháněných kol vymáčkne maximum trakce, abyste se dostali z každé šlamastyky.

Obytná sada

Outdoorové zaměření podporuje automobilka i doplňky a příslušenstvím, z nichž nejzajímavější představuje obytná vestavba pro Jogger, který je pro kempování svou velikostí jako dělaný. Po sklopení zadních sedadel snadno rozložíte celou konstrukci, a vytvoříte tak prostor pro dvoulůžko o celkovém rozměru 190 × 130 cm, minimální výška nad hlavou je pak 60 cm. V kufru přitom zbyde dost místa na další výbavu – pod výklopným víkem je prostor o objemu 220 litrů. Zadní rozevírací část může posloužit jako odkládací a servírovací stolek.

Foto: Dacia

Malá obytná sada, nebo rovnou celý stan? Můžete mít obojí, a to jak k novým, tak i již dříve pořízeným Joggerům.

Sada toho o moc víc již nenabízí a konstrukce je docela jednoduchá (využívá vysoce sofistikovaná řešení pomocí ocelových lanek nebo dřevěných vzpěr), jenže díky tomu je skutečně laciná. Nejde tak o komplexní řešení pro nadšené cestovatele, ale zcela dostatečné základní vybavení pro ty, co chtějí vyrazit za dobrodružstvím a občas přitom v autě přespat.

Box lze instalovat do pěti- i sedmimístného Joggeru a snadno ho můžete vyjmout (váží totiž méně než 50 kg) a auto používat čistě jako osobní. Doplnit ho můžete sadou zatemňovacích stínítek do oken nebo vnějším stanem připevnitelným k zadní části Joggeru, kterým rozšíříte obytné prostory na spaní pro další osoby. Přesnou cenu všech těchto prvků vám budeme moci oznámit až na začátku června, kdy celá sada kempovacího příslušenství oficiálně vstupuje na český trh.

Hybridní pohon

Horkou letošní novinkou pro Jogger (a vlastně i pro značku Dacia) je hybridní pohon (dobíjený pouze jízdou, takže se nemusíte děsit nabíjení). Jak jsme vás již dříve informovali, technika je převzatá od značky Renault a kombinuje benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem prostřednictvím multimodální automatické převodovky (má dvě rychlosti pro elektromotor a čtyři rychlosti pro spalovací motor), společně pak roztáčejí přední kola silou až 140 koní.

Foto: Dacia

Hybridní pohon (hlavně jeho baterie) nijak neubírá vnitřnímu prostoru.

Funguje to vážně efektivně a jízda s Joggerem je ještě příjemnější – umí totiž plout potichu na elektrické vlně, reakce na plynový pedál je díky elektřině živější a akcelerace hladší. Síly má dost i na půl plynu, ale pokud potřebujete zrychlovat ještě razantněji, už o sobě dá spalovák víc vědět – vždy však jen na chvíli, protože 140 koní stačí na docela svižné tempo.

Nejsilnější Jogger slibuje být zároveň tím nejúspornějším, což naše první krátké svezení potvrdilo – určitě nebude problém s ním jezdit za plus minus pět litrů. To si ale potvrdíme až v klasickém testu ke konci letošního roku, kdy mají první hybridní Joggery konečně dorazit na český trh. Klíčová otázka však je, za kolik se tu budou prodávat…

Další horkou novinku z modelové nabídky značky Dacia vám přiblížíme už zítra, takže se těšte a sledujte Garáž.cz!

Jaká novinka Dacie Jogger vás zaujala nejvíc?
Výbava Extreme
6,4 %
Kempovací sada
16,7 %
Hybridní pohon
67,8 %
Jogger mi stačí takový, jaký je.
9,1 %
Celkem hlasovalo 516 čtenářů.
Načítám