Článek
Zdá se to jako včera, co se představila druhá generace jednoho z nejprodávanějších kompaktních crossoverů na evropském trhu (pořídilo si ho již přes 700 tisíc zákazníků) a sedm let po sobě nejprodávanějšího peugeotu v ČR. Jenže druhá 2008 je na trhu již od roku 2019, a přestože snad ještě nestihla zastarat, přišel čas na modernizaci.
Co je nového?
Novinku snadno poznáte podle tří LED „drápů“ na každé straně předního nárazníku (objevují se i v grafice zadních světel) a o trochu výraznější masky s novým logem automobilky, což spolu s „podmračenými“ Full LED světlomety tvoří dospělejší a sebevědomější vzhled. Ten pak doplňují propracovanější litá kola o rozměru 16, 17 a 18 palců s leštěnými prvky, v nabídce laků se také objevují nové odstíny (moderní šedá Selenium a bílá Okenite).
V interiéru se pak objevuje nový přístrojový štít (ve vyšších výbavách s 3D efektem) a všechny verze jsou nyní vybaveny 10palcovým (dříve měly nižší výbavy jen 7palcový) dotykovým infotainmentem (vyšší varianty s HD rozlišením) nejnovější generace s širokou online funkcionalitou a mobilní konektivitou, snazší navigaci v jeho menu usnadňují fyzické přepínače (toggle switches) umístěné pod displejem. Drobným vylepšením je pak ergonomičtější tvar řadicí páky (volič automatické převodovky se změnil již v roce 2022). Navíc přibyly USB konektory a indukční nabíječka zvládá vyšší výkon 15 W.
Pod kapotou pořád najdete přeplňované benzinové tříválce 1,2 PureTech (100 nebo 130 k) a čtyřválcový turbodiesel 1,5 BlueHDi (130 k), vylepšení však doznal jen elektrický pohon. E-2008 posílilo o 20 koní na 156 k a kapacita baterie poskočila z 50 na 54 kWh, dojezd se tak prodloužil o 60 km až na 406 km. Na začátku roku by pak nabídku pohonných jednotek měla rozšířit tříválcová 1,2 vybavená 48V mild-hybridem a spojená s dvouspojkovým automatem. Peugeot slibuje, že by nový hybrid měl jezdit úsporněji o 15 % a ve městě více než 50 % času jezdit v čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Jak jezdí?
Prakticky stejně. Mechanicky se 2008 žádných zásadních změn nedočkala, proto ani jízdní zážitek není odlišný. Vyzkoušeli jsme naftovou verzi, která patří mezi vymírající druhy (zvlášť v tomto segmentu) – nabízí se jedině s osmistupňovým automatem, který ji podtáčí, a proto se zvlášť při městském poskakování dočkáte nějakého toho drobného dunění a vibrací, ale když se cesta uvolní a natáhne, bude diesel ve svém živlu a stane se tichým a především úsporným společníkem. Takže pokud jezdíte dálky, určitě si ho zamilujete, na všechno ostatní je ale lepší benzinová verze.
Co však ocení všichni, to je nový infotainment – hezčí prostředí, rychlejší a přehlednější systém, více funkcí a snazší přístup k nim. Tohle je už skutečně použitelný infotainment, s nímž je radost pracovat. Dalším velkým pokrokem jsou HD parkovací kamery, které vykreslují ostrý a detailní obraz okolí v reálném čase. Právě tyhle drobné maličkosti dělají z nové 2008 lepší auto, na které je teď navíc ještě větší radost pohledět.
Kolik stojí?
Ceník modernizované 2008 začíná díky akčním slevám již na částce 470 000 Kč, za které dostanete 100koňový benzin s manuálem a výbavou Active – ta obsahuje například 6 airbagů a balík bezpečnostních asistentů (nouzové brzdění, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, sledování dopravních značek a pozornosti řidiče) včetně zadních parkovacích senzorů, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatickou klimatizaci, 10“ infotainment, elektrická okna i zrcátka a další užitečné prvky.
Ale lepší je přihodit 25 tisíc za vyšší výbavu Allure (v té již můžete mít všechny motorizace), protože navíc obsahuje například přední parkovací senzory, digitální přístrojový štít, volič jízdních režimů nebo třeba dvoupolohovou podlahu kufru.
Vrcholná výbava GT pak kromě vyšperkovaného designu obsahuje laskominy jako parkovací asistent se 180° kamerovým systémem, digitální kokpit s 3D efektem, bezklíčový přístup a startování, ambientní osvětlení a další.
Elektrická verze začíná až na částce 895 000 Kč a ve verzi GT je o 100 tisíc dražší.