Hlavní obsah

Návrat oblíbeného rodinného MPV: Modernizovaný Opel Combo už zase pořídíte s benzinem i dieselem

Foto: Opel ČR / Jiří Kaloč

Poprvé jsme mohli detailně prozkoumat a krátce projet modernizovanou verzi Opelu Combo, oblíbeného velkoprostorového rodinného auta, a objevili jsme spoustu věcí, které se nám na něm líbí. A není to jen velký návrat spalovacích motorů…

Článek

Tak konečně je zpátky! Po dočasném extempore s elektrickou verzí jako jedinou možnou volbou a po únikové variantě N1 se oblíbené rodinné auto od Opelu vrací v plné síle a se všemi dostupnými motorizacemi. A také po decentní modernizaci.

Současná generace představená již v roce 2018 byla na přelomu roku oprášena a pěkně prokoukla – poznáte ji na první pohled podle „Vizoru“, typického designového prvku na přídích všech moderních Opelů. Zaslepenou masku chladiče rámují zcela nové světlomety s technikou IntelliLux LED Pixel s funkcí vykrývání ostatních účastníků provozu při zapnutých dálkových světlech – k tomu slouží sedm individuálně řiditelných segmentů v každém ze světlometů (celkem tedy 14), takže svítí víc, lépe rozprostírají osvětlenou plochu a hlavně neoslňují. A nejlepší na nich je, že jsou v základu i pro nejnižší úroveň výbavy!

Foto: Opel ČR / Jiří Kaloč

V jádru je to pořád stejná praktická krabice, nová tvář ale modernizovanému Combu sluší. LED světlomety mají výrazný světelný podpis a neoslňující techniku.

V kabině se pak můžete těšit na nový multifunkční volant, digitální přístrojový panel (v základu monochromatický, ve vyšších verzích barevný) a 10" dotykový displej s nejnovějším systémem (už v základu umí bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay, vyšší verze má HD rozlišení, dva reproduktory navíc a především umí navigovat), k tomu USB-C konektory a novou parkovací kameru s vysokým rozlišením.

Foto: Opel

Interiér je jednoduchý, ale dobře vybavený. A hlavně mimořádně praktický.

To nejdůležitější se ale nezměnilo: Combo stále dokáže nadchnout fantastickou praktičností. Seženete ho ve dvou délkách a s pěti nebo sedmi sedadly, ve druhé řadě si můžete vybrat mezi lavicí (dělenou 60 : 40) nebo třemi individuálními sedačkami (vždy ale máte tři isofixy), sedadla ve třetí řadě lze samostatně sklápět nebo rovnou vyjmout. K tomu je po kabině strategicky rozmístěných 28 úložných prostor, kapes a schránek s celkovým objemem 186 litrů, na zadní části opěradel předních sedadel jsou sklopné stolky… a vůbec je celý interiér tak propracovaný, že si ho všechny rodiny zamilují.

Foto: Opel

Úložných schránek je po celém interiéru velká spousta. Snadno tady cokoliv ztratíte – a pak už to nejspíš nikdy nenajdete.

L1L2
Délka4 410 mm4 760 mm
Šířka1 775 mm1 787 mm
Výška1 921 mm1 921 mm
Rozvor2 785 mm2 975 mm
Objem kufru597 l850 l
Max. ložná plocha3,05 m3,50 m

Jen se připravte na to, že kabina vás nebude rozmazlovat měkkými plasty a rozmařilými dekory, v jádru je to přece jen dodávka. Proto se také musíte smířit s pomalým převodem řízení nebo o trochu vyšší hlučností a nižší úrovní komfortu, než jakou byste zažili u moderního SUV… Jenže vás to asi nebude trápit, protože Combo jezdí dost pohodlně a kultivovaně, aby vás ani na dlouhých cestách na rodinnou dovolenou ničím neštvalo nebo neomezovalo.

Foto: Opel ČR / Jiří Kaloč

Dvě délky rozvoru, pět nebo sedm míst… volba je na vás. Do každé verze toho ale nacpete neskutečně hodně!

Zvlášť když si můžete konečně zase vybrat motor, který opravdu chcete. Základem je benzinový tříválec 1,2 Turbo produkující solidních 110 koní a kombinovaný s šestistupňovým manuálem (hádáme, že nabídku brzy rozšíří 136koňová mild-hybridní verze s dvouspojkovým automatem), který bude určitě fajn pro ty, co toho zase tolik nenajezdí a obvykle nemají auto narvané až po střechu.

Foto: Opel

Prostor a variabilita interiéru je největší devízou Comba.

Stačí ale připlatit 40 tisíc a můžete mít čtyřválcový turbodiesel 1,5 CDTI – ten má v základu 102 koní a 250 Nm, s vyšší výbavou už dostanete silnější 130koňovou variantu s možností volit mezi manuálem (pak je jeho točivý moment omezený na 250 Nm) nebo osmistupňovým automatem (díky němuž ze sebe vymáčkne rovnou 300 Nm). Právě tato silnější verze by měla být bestsellerem tohoto modelu a chybu s ní vážně neuděláte – motor je „osobákově“ vychovaný, potentní a přitom kultivovaný. A je pěkně sehraný s hladce a chytře řadícím automatem.

Foto: Opel

Vzdušnosti interiéru prospívá i volitelné střešní okno.

Elektrická cesta

Bateriová verze Comba nikam nezmizela, Opel ji má stále v nabídce a také v modernizované formě. Tedy co se týče exteriéru a interiéru, technika zůstala stejná: Elektromotor o výkonu 136 k a baterie s kapacitou 50 kWh (využitelná 45 kWh) umožňující dojezd 345 km. Což je trochu škoda, protože osobní vozy Stellantis už nabízejí výkonnější a zároveň efektivnější provedení (156 k a 54 kWh). Na druhou stranu se elektrické Combo stále pohodlně vejde do milionu korun, což z něj dělá nejlevnější sedmimístný elektromobil na trhu.

Foto: Opel

Opel Combo můžete stále mít v elektrické verzi, většina českých zákazníků ale jistě víc ocení návrat spalovacích motorů.

Modernizace Comba se tak opravdu povedla – staví na silných stránkách modelu a přidává k tomu pár milých vylepšení navíc (hlavně ta chytrá světla, která ho výrazně odlišují od koncernových sourozenců). A především vrací do hry oblíbené pohonné jednotky. Pokud máte početnou rodinu anebo prostě potřebujete prostor pro vaše koníčky a záliby či pracovní povinnosti, je Opel Combo perfektní variantou. Zvlášť za tyhle prachy…

Foto: Opel

Aktuální ceník spalovacích verzí Opelu Combo.

Ceník modernizovaného Comba začíná na 549 990 Kč s DPH a v civilní variantě M1. Už v základu přitom má chytré IntelliLux světlomety, manuální klimatizaci, přední okna v elektrice, 10" audiosystém se 4 reproduktory a bezdrátovým zrcadlením telefonu, zadní parkovací senzory nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním a mnoho dalších nezbytností.

Pokud se vám líbí, tak si pospěšte. České zastoupení Opelu má pro letošek alokovanou produkci 600 kusů a polovina z nich je již prodaná, aniž by se kdokoliv s autem svezl. Tak aby se na vás ještě dostalo…

Související témata:
Načítám