Hlavní obsah

Překvapení od Mitsubishi: Outlander jezdí tiše a pohodlně jako limuzína, přitom je to poctivé rodinné SUV

Foto: Mitsubishi

Druhá generace plug-in hybridního Outlanderu je pro Mitsubishi velkým skokem vpřed. Nejen v oblasti designu, výbavy a techniky pohonu, ale také po stránce pohodlí a prestiže, jak jsme se přesvědčili při prvních seznamovacích jízdách v okolí portugalského Lisabonu.

Článek

Konečně je tady! Na nový Outlander jsme se docela načekali (předchůdce skončil již před čtyřmi roky), ale stálo to za to. Novinka je totiž nejen o kousek větší a prostornější a o pořádný kus hezčí auto zvenku i uvnitř, což je v mezigeneračním srovnání běžné, hlavně je však o poznání kvalitnější a vybavenější, komfortnější i kultivovanější, jako by poskočila o třídu výš.

Nový OutlanderPředchůdceRozdíl
Délka4 719 mm4 695 mm+26 mm
ˇSířka1 862 mm1 800 mm+62 mm
Výška1 750 mm1 710 mm+40 mm
Rozvor2 704 mm2 670 mm+34 mm
Objem kufru495 l463 l+32 l

Kdyby vás totiž se zavázanýma očima posadili do pohodlného koženého křesílka s vyhříváním, odvětráváním a masáží a rozjeli se s vámi, těžko byste uvěřili, že ten prémiový houpavý komfort spolu s hladkou a tichoučkou jízdou má na svědomí auto od Mitsubishi, které je v našich končinách známé spíš díky svému jednoduchému dělníkovi ASX minulé generace. Ty tři diamanty ve znaku japonské automobilky však k novému Outlanderu opravdu sedí…

Foto: Mitsubishi

Kabina Outlanderu poskočila kvalitativně, zpracováním a nabízenou výbavou o příčku výš, stejně jako vnímaný komfort.

Svou vlajkovou loď pojala skutečně velkolepě a sympaticky se nesnažila o žádnou falešnou sportovnost, i když ji pohání početné stádo 306 koní a chytrý pohon všech čtyř kol S-AWC se naučil všechny triky terénního Pajera (co se trakce mimo zpevněné povrchy týče) a sportovního Lanceru Evo (v oblasti efektivní přenosu výkonu na silnici a torque vectoringu pro obratnější zatáčení). Outlander díky tomu zvládá občasné výlety mimo asfalt a také umí na požádání docela slušně pelášit, když fakt spěcháte.

Foto: Mitsubishi

Nový Outlander jezdí až nečekaně pohodlně a tiše. Zatáček se nebojí, víc si však vychutnáte poklidné plutí.

Jenže důležitější je, jak potichu a hladce umí plachtit, když nespěcháte – což bude nejspíš naprostá většina času za volantem. Vděčí za to samozřejmě svému plug-in hybridnímu pohonu další generace, který nabízí až 85 kilometrů čistě elektrického dojezdu na jedno nabití. A vůbec nebudete za loudu, díky dvojici elektromotorů (po jednom na každé nápravě) s celkovým výkonem 251 koní totiž můžete svištět na elektřinu i dálniční rychlostí.

Foto: Mitsubishi

Outlander není jen leštěnka do města, nezalekne se ani lehčího terénu.

PHEV 2.0

Mitsubishi Outlander se v roce 2013 stal pionýrem plug-in hybridních SUV a dlouho byl také neprodávanějším PHEV vůbec (vydrželo mu to do konce roku 2018). Novinka z jeho pohonu vychází, ale je výrazně vylepšená: Benzinový čtyřválec 2,4 l je poladěný s ohledem na vyšší výkon (posílil ze 128 k na 136 k), kultivovanost a efektivitu a také je lépe sladěný s oběma elektromotory (ty měly dříve výkon shodných 80 k, dnes ten přední produkuje 116 k a zadní 136 k), jimž většinu času jen vyrábí elektřinu, kola přímo pohání až ve vyšších rychlostech nebo při potřebě silné akcelerace.

Mitsubishi Outlander PHEV
Motorbenzinový řadový čtyřválec 2,4 l
Výkon100 kW (136 k)
Točivý moment203 Nm
Elektromotorpřední 85 kW (115 k), zadní 100 kW (136 k)
Kombinovaný výkon225 kW (306 k)
Hmotnost2 070 – 2 120 kg
Akcelerace 0-100 km/h7,9 s
Max. rychlost170 km/h
Kapacita baterie22,7 kWh
Dojezd85 km
Spotřeba (kombinace)0,8 l/100 km
Objem palivové nádrže53 l

Baterie má vyšší kapacitu (22,7 kWh místo 13,8 kWh), a nabízí tak delší elektrický dojezd (85 km místo 55 km), také se dá nabíjet vyšším výkonem (AC 3,7 kW, DC 50 kW). Problém je akorát ten, že pro DC rychlonabíjení používá konektor japonského standardu CHAdeMO, které ze stojanů moderních nabíječek v Evropě rychle mizí. U Mitsubishi snad prý ale chystají nápravu v podobě přechodu na standardní evropský konektor CCS 2, i když si na něj ale ještě chvíli počkáme.

Foto: Mitsubishi

Bolístkou Outlanderu PHEV je pomalé AC nabíjení (to však při nabíjení v práci/doma moc nevadí) a DC rychlonabíjení přes konektor CHAdeMO – na tom druhém se prý ale již pracuje.

Outlander také umí základní triky v podobě „pošetření“ stavu nabití baterie na později nebo jejího nabíjení motorem (což ale není moc efektivní využití paliva), jenže nedokáže automaticky rozplánovat využití pohonů podle trasy v navigaci – to si už budete muset řídit sami.

Když vám pak elektřina dojde, nejspíš si toho ani nevšimnete, protože spalovák je ukázkově kultivovaný a perfektně odhlučněný – při běžné jízdě o něm ani nevíte a přepínání pohonů si prakticky nevšimnete. Až když mu skutečně začnete šlapat na krk, ozve se zepředu vzdálené vrčení, které však pohodu na palubě nijak zvlášť neruší.

Foto: Mitsubishi

Plug-in hybridní pohon je ukázkově sladěný a efektivní, síly i kultivovanosti má na rozdávání.

Ostatně i proto, že nejspíš zrovna posloucháte špičkové audio Yamaha s 12 reproduktory o celkovém výkonu 1600 W, vychutnáváte si dojem kvality a robustnosti a za volantem obšitým jemnou kůží si užíváte zaslouženou pohodu, Outlander k tomu svým naladěním vyloženě svádí.

Nový Outlander tak oproti svému spíše užitkovému předchůdci představuje skutečně velký posun vpřed – a hlavně o patro výš. Nejde vyloženě o prémiový produkt, ale vnímanou kvalitou a reálným pohodlím k němu nemá zase tak daleko. A to je pro Mitsubishi skutečně skvělá vizitka. Nevěříte? Tak si skočte k dealerovi a svezte se – a nechte se novým Outlanderem přesvědčit.

A kolik Mitsubishi Outlander PHEV stojí? To se dozvíte již brzy, protože právě dnes vstupuje na český trh a bude oznámen český ceník. Tak zůstaňte naladěni na Garáž.cz.

Související témata:
Mitsubishi Outlander
Načítám