Článek
Konečně je tady! Na nový Outlander jsme se docela načekali (předchůdce skončil již před čtyřmi roky), ale stálo to za to. Novinka je totiž nejen o kousek větší a prostornější a o pořádný kus hezčí auto zvenku i uvnitř, což je v mezigeneračním srovnání běžné, hlavně je však o poznání kvalitnější a vybavenější, komfortnější i kultivovanější, jako by poskočila o třídu výš.
Nový Outlander | Předchůdce | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Délka | 4 719 mm | 4 695 mm | +26 mm |
ˇSířka | 1 862 mm | 1 800 mm | +62 mm |
Výška | 1 750 mm | 1 710 mm | +40 mm |
Rozvor | 2 704 mm | 2 670 mm | +34 mm |
Objem kufru | 495 l | 463 l | +32 l |
Kdyby vás totiž se zavázanýma očima posadili do pohodlného koženého křesílka s vyhříváním, odvětráváním a masáží a rozjeli se s vámi, těžko byste uvěřili, že ten prémiový houpavý komfort spolu s hladkou a tichoučkou jízdou má na svědomí auto od Mitsubishi, které je v našich končinách známé spíš díky svému jednoduchému dělníkovi ASX minulé generace. Ty tři diamanty ve znaku japonské automobilky však k novému Outlanderu opravdu sedí…

Kabina Outlanderu poskočila kvalitativně, zpracováním a nabízenou výbavou o příčku výš, stejně jako vnímaný komfort.
Svou vlajkovou loď pojala skutečně velkolepě a sympaticky se nesnažila o žádnou falešnou sportovnost, i když ji pohání početné stádo 306 koní a chytrý pohon všech čtyř kol S-AWC se naučil všechny triky terénního Pajera (co se trakce mimo zpevněné povrchy týče) a sportovního Lanceru Evo (v oblasti efektivní přenosu výkonu na silnici a torque vectoringu pro obratnější zatáčení). Outlander díky tomu zvládá občasné výlety mimo asfalt a také umí na požádání docela slušně pelášit, když fakt spěcháte.

Nový Outlander jezdí až nečekaně pohodlně a tiše. Zatáček se nebojí, víc si však vychutnáte poklidné plutí.
Jenže důležitější je, jak potichu a hladce umí plachtit, když nespěcháte – což bude nejspíš naprostá většina času za volantem. Vděčí za to samozřejmě svému plug-in hybridnímu pohonu další generace, který nabízí až 85 kilometrů čistě elektrického dojezdu na jedno nabití. A vůbec nebudete za loudu, díky dvojici elektromotorů (po jednom na každé nápravě) s celkovým výkonem 251 koní totiž můžete svištět na elektřinu i dálniční rychlostí.

Outlander není jen leštěnka do města, nezalekne se ani lehčího terénu.
PHEV 2.0
Mitsubishi Outlander se v roce 2013 stal pionýrem plug-in hybridních SUV a dlouho byl také neprodávanějším PHEV vůbec (vydrželo mu to do konce roku 2018). Novinka z jeho pohonu vychází, ale je výrazně vylepšená: Benzinový čtyřválec 2,4 l je poladěný s ohledem na vyšší výkon (posílil ze 128 k na 136 k), kultivovanost a efektivitu a také je lépe sladěný s oběma elektromotory (ty měly dříve výkon shodných 80 k, dnes ten přední produkuje 116 k a zadní 136 k), jimž většinu času jen vyrábí elektřinu, kola přímo pohání až ve vyšších rychlostech nebo při potřebě silné akcelerace.
Mitsubishi Outlander PHEV | |
---|---|
Motor | benzinový řadový čtyřválec 2,4 l |
Výkon | 100 kW (136 k) |
Točivý moment | 203 Nm |
Elektromotor | přední 85 kW (115 k), zadní 100 kW (136 k) |
Kombinovaný výkon | 225 kW (306 k) |
Hmotnost | 2 070 – 2 120 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 7,9 s |
Max. rychlost | 170 km/h |
Kapacita baterie | 22,7 kWh |
Dojezd | 85 km |
Spotřeba (kombinace) | 0,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 53 l |
Baterie má vyšší kapacitu (22,7 kWh místo 13,8 kWh), a nabízí tak delší elektrický dojezd (85 km místo 55 km), také se dá nabíjet vyšším výkonem (AC 3,7 kW, DC 50 kW). Problém je akorát ten, že pro DC rychlonabíjení používá konektor japonského standardu CHAdeMO, které ze stojanů moderních nabíječek v Evropě rychle mizí. U Mitsubishi snad prý ale chystají nápravu v podobě přechodu na standardní evropský konektor CCS 2, i když si na něj ale ještě chvíli počkáme.

Bolístkou Outlanderu PHEV je pomalé AC nabíjení (to však při nabíjení v práci/doma moc nevadí) a DC rychlonabíjení přes konektor CHAdeMO – na tom druhém se prý ale již pracuje.
Outlander také umí základní triky v podobě „pošetření“ stavu nabití baterie na později nebo jejího nabíjení motorem (což ale není moc efektivní využití paliva), jenže nedokáže automaticky rozplánovat využití pohonů podle trasy v navigaci – to si už budete muset řídit sami.
Když vám pak elektřina dojde, nejspíš si toho ani nevšimnete, protože spalovák je ukázkově kultivovaný a perfektně odhlučněný – při běžné jízdě o něm ani nevíte a přepínání pohonů si prakticky nevšimnete. Až když mu skutečně začnete šlapat na krk, ozve se zepředu vzdálené vrčení, které však pohodu na palubě nijak zvlášť neruší.

Plug-in hybridní pohon je ukázkově sladěný a efektivní, síly i kultivovanosti má na rozdávání.
Ostatně i proto, že nejspíš zrovna posloucháte špičkové audio Yamaha s 12 reproduktory o celkovém výkonu 1600 W, vychutnáváte si dojem kvality a robustnosti a za volantem obšitým jemnou kůží si užíváte zaslouženou pohodu, Outlander k tomu svým naladěním vyloženě svádí.
Nový Outlander tak oproti svému spíše užitkovému předchůdci představuje skutečně velký posun vpřed – a hlavně o patro výš. Nejde vyloženě o prémiový produkt, ale vnímanou kvalitou a reálným pohodlím k němu nemá zase tak daleko. A to je pro Mitsubishi skutečně skvělá vizitka. Nevěříte? Tak si skočte k dealerovi a svezte se – a nechte se novým Outlanderem přesvědčit.
A kolik Mitsubishi Outlander PHEV stojí? To se dozvíte již brzy, protože právě dnes vstupuje na český trh a bude oznámen český ceník. Tak zůstaňte naladěni na Garáž.cz.