Článek
Přicházím k autu s povědomou siluetou ikonického hatchbacku, jehož designové finesy však důsledně ukrývá folie s rafinovaným digitálním maskováním. Za volant se musím nasoukat přes vysoké okraje skořepinové závodní sedačky, která mě hned pevně obejme. Pak ještě zapnout čtyřbodové pásy přichycené k bezpečnostní kleci vyplňující zadní část interiéru… a můžu vyrazit!
Na takhle drsné podmínky se ale u produkčního Golfu R připravovat nemusíte, přes noc se z něj nestala okruhová zbraň. To jen tentokrát sedím ve speciálně upravené verzi, která prošla těžkým mučením na obávané Severní smyčce Nürburgringu. Minulá verze tu zajela skvělý čas 7:47,31 min ve výroční edici „20 Years“ a nová verze by měla být podobně rychlá – protože je prakticky stejná.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_2/qVgQ/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Jedinou novinkou na motoru je upravená škrticí klapka a turbodmychadlo pro rychlejší odezvu na plyn v nejostřejším jízdním režimu. Motor také umí nastartovat s vyššími otáčkami (2500 ot./min.), aby se rychleji zahřál – a aby si vás okolí díky brumlavému zvuku lépe všimlo.
Technicky se totiž mnoho nezměnilo. Standardní varianta přebírá výkonnější variantu motoru produkující 333 koní (+13 koní), má shodný chytrý pohon všech čtyř kol, stejně naladěný adaptivní podvozek (včetně speciálního jízdního režimu právě pro Zelené peklo s ostře naladěným pohonným ústrojím a měkčím podvozkem lépe sedícím tamější hrbolaté trati) a chytrý zadní diferenciál (torque splitter) umožňující poslat až 100 % točivého momentu (z těch 50 %, které jdou na zadní nápravu) na jedno ze zadních kol, což vám umožní se v zatáčce pěkně kontrolovaně sklouznout.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gQ_0/fCOP/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Hot hatch s pohonem všech čtyř kol, který umí jezdit i smykem? Tak to si dáme líbit! Ale až někdy jindy a někde jinde, na okruh jsme s prototypem nesměli.
O smycích vám ale žádné pohádky vyprávět nebudu. Také vám nebudu nalhávat, že jsem nový Golf R přitlačil v zatáčkách na limit, protože na krátké testovací trase v běžném provozu určené pro první rychlé seznámení zkrátka moc zatáček nebylo. Byl na něm ale úsek dálnice s neomezenou rychlostí, takže vám můžu s klidným srdcem potvrdit, že Golf R je pořád pekelně rychlé auto (těch 13 koní navrch si nevšimnete, ale čas na stovku zkrácený o jednu desetinu na 4,6 sekundy je pořádný fičák) a velmi stabilní i v rychlostech výrazně přesahujících 200 km/h (s Performance paketem uhání Golf R až 270 km/h).
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gU_y/145R/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gZ_1/0b6M/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_z/sZKP/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_z/e8iT/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_x/RBSQ/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_z/7RLR/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_z/TGzP/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_z/C3nP/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_z/TteS/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_2/cjyP/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_z/q77Q/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1334%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_x/kr0O/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R a Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_z/SoDO/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gX_y/SV3T/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_z/ac7O/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_2/PnSN/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_x/9tcN/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_2/ARfM/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_z/88cO/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gW_x/xhYP/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_z/b9lQ/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gQ_0/QztO/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gZ_1/2aeQ/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gX_y/ubUV/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gU_y/uF4Q/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_z/kbES/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1334%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gZ_1/UO2P/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gS_z/kSXR/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gV_z/uOJT/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gZ_1/Yh2O/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_2/bzNR/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1334%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gU_y/WE2S/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1334%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gY_z/n2PU/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1334%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gX_y/hnOU/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gR_z/3AfQ/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gT_2/GBuK/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gQ_0/tq6N/volkswagen-golf-r.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1334%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen Golf R Variant.
Ale není důvod pochybovat, že Golf R i po modernizaci zůstal tím neuvěřitelně schopným, za všech podmínek sebejistým a řidičsky dost zábavným rychlíkem, kterým byl i předtím. Nyní je však ještě příjemnější na každodenní použití, protože stejně jako běžný Golf dostal nový 13palcový infotainment (místo dřívějších 10 palců) s výkonnějším hardwarem a lépe odladěným systémem.
Modernizace přináší také vylepšený design exteriéru s tenčími předními světly a upravenou grafikou zadních světel s LED pruhem a osvětleným logem, upravenými nárazníky a pár dalšími drobnostmi… Ale to všechno uvidíte až ke konci měsíce, kdy se nový Golf R a Golf R Variant oficiálně představí veřejnosti bez maskování a v celé své kráse. Už se můžete začít těšit!