Hlavní obsah

Krocení divokých koní: Nový Ford Mustang cválá hodně rychle, ale už se nesnaží vyhodit vás ze sedla

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

První setkání s novým Fordem Mustang proběhlo ve velkém stylu  – na největším srazu amerik v ČR! A budete překvapení, jak tahle novinka uspěla u milovníků klasických V8. Chcete nějaké lepší potvrzení jeho kvalit…?

Článek

Šedivá oblaka se začínají protrhávat a slunce nesměle vykukuje na svět, rtuť teploměru začíná šplhat vzhůru přes dvacet stupňů, zkrátka perfektní sobotní ráno, co právě zve k projížďce. Shrábnete klíčky od nového Mustangu, navrčíte pětilitrový osmiválec, stáhnete střechu a vyrazíte brázdit na okresky s větrem ve vlasech, autem, které je radost řídit, a brumlavým soundtrackem k tomu – tenhle den snad ani nemůže být lepší.

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Co je lepší než Mustang? No, jen si je spočítejte…

Vlastně může, protože jedeme v konvoji dvou Mustangů Dark Horse a jednoho GT kabrioletu a naším cílem je obrovský sraz amerických aut Lucky Cruisers Weekend v kempu u jihomoravských Pasohlávek. Letos se tu sešlo rekordních 2 100 aut (plus minus) s rodištěm v USA. Fordy, chevrolety, dodge, pontiacy, plymouthy a další tradiční značky, chargery, corvetty, camara, GTO, vipery… a další V8 ikony.

Samozřejmě včetně velmi početné enklávy mustangů všech možných generací, ročníků i verzí. Sraz Lucky Cruisers se totiž stal jednou z etap letošní oslav 60. narozenin této čtyřkolové legendy, která si ve své dlouhé historii získala více než 10 milionů spokojených majitelů a další miliony nadšených fanoušků. A je vážně radost vidět tu hned několik generací vedle sebe – klasiky, foxy, shlebiny, machy… Nádhera!

Přirozeně byste čekali, že vedle všech těch aut s dlouhým rodokmenem a úžasnými životními příběhy tu horké novinky ze showroomu nebudou nikoho zajímat. Chyba! „Ty jo, to je novej Mustang!“ „Wow, novej Dark Horse!“ Lidé otáčejí hlavy a ukazují si prsty, děti mávají a jejich rodiče se usmívají, zatímco projíždíme – pardon, „cruisujeme“ – v závěsu za odstrojeným Broncem v konvoji skrz celý areál.

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Nový Mustang budil hodně pozornosti i mezi klasickými skvosty.

A když se pak vracíme ke stánku Fordu, oblehnou ho hned fanoušci. Kolik má koní? Jak to jezdí? Kolik stojí? Otázek je mnoho, ale jasné, že se novinka všem líbí. Sedmá generace je důkladnou evolucí předchozí, velmi oblíbené šestky. Má agresivnější design, více digitalizovanou kabinu a další elektronické asistenty, ale pořád staví na poctivém atmosférickém osmiválci.

Foto: Ford

Kabina Mustangu poskočila hodně do budoucnosti… Možná až zbytečně moc, ale dnešní zákazníci to očekávají. Hlavně ale očekávají V8 – a ten stále dostanou!

A k tomu má konečně i opravdu dobře naladěné šasi. Předchozí mustangy se staly pověstné svou nevyzpytatelnou náturou, občas si prostě postavily hlavu a méně zkušeného jezdce rády vyhodily ze sedla – ideálně před početnými kamerami na nějakém ze srazů Cars & Coffee. Ale tenhle nový poník je už podstatně vychovanější, je pevně zakousnutý do asfaltu a nechá si líbit i hodně rychlou jízdu a ostré zacházení, aniž by vystrčil čertovské růžky. Prostě skvělé sportovní auto.

Foto: Ford

Nová generace Mustangu má novou výkonnou verzi. Žádný Mach, žádný Boss ani Cobra. Seznamte se s Dark Horse. Fanoušci si ale tohle jméno zapamatovali hodně rychle!

Tedy popravdě, GT je nastavené docela měkce přesně v duchu svého názvu – gran turismo. S tímhle 2+2 kupé (nebo kabrioletem) tak můžete pohodlně překonávat dlouhé vzdálenosti,a přitom si užívat mocné síly stáda 446 koní a hutného zvuku V8 (vlastně ta kombinace otevřené střechy a automatu dává docela smysl) a pěkně dynamického svezení na točitých okreskách.

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Tenhle poník má pořádnou sílu. A nyní ji umí o poznání lépe krotit.

Ale pokud chcete jet pilu a ždímat z Mustangu všechen jeho sportovní talent, pak potřebujete Dark Horse. Ten má sice papírově jen o 7 koní víc než GT (tedy v emisemi přiškrcené evropské verzi, Amerika si může užívat plnotučnou 500koňovou verzi), ale také hodně dílů podvozku vycházejících z minulého Mustangu Mach 1, takže jde o citelně ostřejší sportovní nářadí – cítíte to v ostřejším a těžším řízení, v tužším a sebejistějším podvozku pod zadkem. A cítíte to vlastně i přímo na těle díky (příplatkovým) anatomickým sedačkám Recaro, které vás pevněji obejmou, abyste v tom divokém tempu měli za volantem víc jistoty. Ale další dojmy si necháme až do plnohodnotného testu…

Tohle první příjemné svezení nám však potvrdilo, že Mustang je i po šedesáti letech mezi automobilovou elitou stále ryzím sporťákem věrným svým kořenům. Kdyby jeho předci měli skutečné koňské hlavy, určitě by jimi spokojeně pokyvovali a pohazovali u toho hřívami… A nejspíš by i netrpělivě pohrabávali nohou, aby se společně mohli proběhnout po zelených pastvinách (resp. černém asfaltu).

Nejlevnější Ford Mustang GT dnes stojí 1 591 900 Kč, kabriolet pořídíte za 1 701 900 Kč – za desetistupňový automat v obou případech připlatíte 75 tisíc. Dark Horse stojí 1 871 900 s manuálem a 1 946 900 Kč.

Související témata:
Načítám