Hlavní obsah

Kráska za půl milionu: Modernizovaný bestseller Fordu je ještě hezčí a vybavenější, přitom nestojí majlant

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Ford oživil svůj klíčový model, kompaktní crossover Puma, a my se s ním poprvé mohli svézt na českých silnicích v okolí Prahy. Byly všechny změny k lepšímu?

Článek

Puma je hit! Roztomilý crossover se rychle stal nejprodávanějším Fordem v Evropě a nyní po odchodu Fiesty je doslova hlavním pilířem celé nabídky této americké značky na našem kontinentu. Což vzhledem k tomu, že byla Puma představena již před pěti lety, znamená jediné: Důkladnou modernizaci.

A pokud koukáte na fotky a říkáte si, kde jako je, tak si vezměte lupu. Puma má nově LED Matrix světlomety (na přání, v základu Full LED) s novým světelným podpisem (na každé straně tři drápky, které jsou ale ÚPLNĚ JINÉ, než jaké má Peugeot), upravený nárazník (bez mlhovek) s novou maskou chladiče, na niž se z kapoty přesunul modrý ovál. Jenže právě povedený design Pumy přilákal většinu zákazníků, takže Ford ani netoužil cokoliv měnit.

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Novou Pumu s Matrix LED světlomety poznáte právě podle těchto proužků.

Za to v interiéru nezůstal kámen na kameni. Už v základu má nová Puma digitální přístrojový panel s 12,8palcovým displejem (dosud byly v základu budíky, až vyšší verze měly displej 12,3"), vedle něj je pak 12palcový dotykový infotainment s nejnovějším systémem SYNC 4 (dosud max. 8"), který už umí vedle online aktualizací přes 5G modem také bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay.

Foto: Ford

Hlavním přínosem modernizace je kompletně přepracovaný interiér. Lepší displeje a nový infotainment jsou krokem vpřed, ale panel klimatizace by vám mohl chybět.

Zároveň také převzal funkci řízení klimatizace, protože fyzický panel s jejím ovládáním udělal místo praktické schránce na mobil a další drobnosti. U Fordu tvrdí, že je to vlastně výhodné, protože máte ovládací prvky klimy víc na očích (je stálou součástí spodní lišty infotainmentu), jenže my si o tom myslíme své. Čistka fyzických ovladačů zredukovala počet páček pod volantem ze dvou na jednu umístěnou vlevo (hádáme, že doprava pod volant se přesune volič převodovky chystané elektrické verze), na to si ale nejspíš rychle zvyknete…

Foto: Ford

Parkovací kamery se zadními senzory jsou v základu, na přání můžete mít panoramatický kamerový systém.

Podivnější je tvar volantu – místo kruhového je spíš obdélníkový, takže se někdy hůř uchopuje a méně pohodlně klouže v dlaních, když ho necháte samovolně vystředit. Jinak se však Puma řídí pořád parádně, drobný crossover se od svých hatchbackových sourozenců nakazil radostí z jízdy, a je tak skutečné potěšení prohánět ho po okreskách.

Foto: Ford

Kompaktní Puma je docela prostorná: Kufr má objem 456 litrů, pod jeho podlahou je 81litrová schránka s výpustním špuntem vhodná k uložení špinavých/vlhkých věcí.

A ani nemusíte jet kdovíjak rychle. Vlastně ani nemůžete, protože ostrá verze ST s 200 koni (tříválcový 1,5 EcoBoost)je minulostí, místo ní nám zbyla už jen lehce opepřená 170koňová (litrový EcoBoost). Jinak se pod kapotou Pumy nic neměnilo, pořád můžete vybírat ze dvou variant přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost s 48mHEV ústrojím s výkonem 125 nebo 155 koní – u slabší verze můžete volit mezi manuálem a dvouspojkovým automatem, ta silnější je spojená vždy jen s automatem. Takže není divu, že automat tvoří skoro polovinu prodejů…

Foto: Ford ČR / Kryštof Antůšek

Puma jezdí stále moc hezky. Pokud potřebujete větší a dospělejší auto, můžete sáhnout po SUV Kuga – ta prošla také modernizací a brzy si o ní u nás přečtete.

Do konce roku se představí také čistě elektrická Puma Gen-E (výkon 136 koní, baterie s kapacitou kolem 60 kWh by měla poskytnout dojezd kolem 400 km), ale vás budou nejspíš zajímat jiné moderní technologie, které jsou na palubě nové Pumy. Matrix LED světla jsme již zmínili, stejně jako nový infotainment s 5G modemem a OTA upgrady, k tomu si připočtěte 360° kamerový systém, adaptivní tempomat s prediktivní funkcí, automatické brzdění při couvání (třeba při vyjíždění z parkovacího místa) nebo asistent pro průjezd křižovatkou.

A ještě lepší zprávou je, že řada důležitých položek je součástí základní výbavy (Full LED světlomety, digitální přístrojový panel + infotainment SYNC4, automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, 17palcová litá kola a další), takže zvýšení základní ceny o cca 20 tisíc zase tolik nezabolí (ta výbava navíc je totiž cca za „pade“).

Navíc tento opravdu pěkně vybavený základ je pořád těsně pod půl milionu, což z Pumy dělá velice atraktivní volbu nejen na pohled. Bude někomu Fiesta vůbec chybět…?

Související témata:
Načítám