Článek
Futuristický crossover Kia EV6 působil na silnicích jako zjevení. Tahle kosmická loď na čtyřech kolech se nepodobala ničemu jinému a svým odvážným designem, nejmodernějšími technologiemi a prémiovým zpracováním a komfortem si získala nejen srdce zákazníků, ale i obdivné pokyvování od odborníků – však se také jako první korejský vůz stala EV6 držitelem prestižního titulu Evropské auto roku. To však bylo již v roce 2022. Proto se nyní představuje modernizovaná verze, které vypadá ještě futurističtěji.
Přední světla připomínající oči šelmy vystřídal světelný podpis inspirovaný souhvězdím (žádným konkrétním, pokud víme), takže tvář EV6 znovu vystupuje z davu. Změnila se také grafika zadních světel (tenký oblouk se změní na dřívější pianové klávesy až při brzdění), k tomu jsou tu upravené oba nárazníky, změnily se také designy 19- a 20palcových kol a ve vzorníku se objevily nové barvy laků.
Dva 12,3palcové displeje přístrojového panelu a infotainmentu nejnovější generace můžete doplnit 10palcovým průhledovým displejem. Z EV9 jsou převzaté nové volanty s dvouramenným nebo tříramenným (GT-Line) designem, středová konzola vyměnila nepraktický lesklý černý plast za elegantnější broušený hliník, nově se tu také objevuje čtečka otisku prstu (pro snazší rozpoznání řidiče) a výkonnější indukční nabíječka (15 W místo dřívějších 5 W). Také se pozměnily materiály dekorů, náladové ambientní osvětlení je ještě propracovanější a kabina s důkladnějším odhlučněním je o jeden decibel tišší, takže si můžete více vychutnat lepší podání basů vylepšeného audia Meridian. Drobnosti, ale příjemné.
Modernizovaná EV6 také těží z pokroku v oblasti technologie baterií – články čtvrté generace s novou chemií nabízejí vyšší energetickou hustotu, takže při stejné velikosti (a nižší hmotnosti) přinášejí vyšší kapacitu a tím i delší dojezd. Také díky lepší tepelné distribuci a termomanagementu se zlepšila jejich schopnost nabíjení, zvládají tak nejvyšší výkon až 258 kW a nabíjecí křivka má lepší průběh (především zmizel pokles na úrovni 80 %, kdy se baterie kalibrovala), efektivní nabíjení (10-80 %) tak trvá pouhých 18 minut a za čtvrt hodinu u vysokovýkonné rychlonabíječky získáte v ideálních podmínkách až 343 kilometrů dojezdu.
Standardní dojezd | Prodloužený dojezd | ||
---|---|---|---|
Motor | 1× elektromotor | 2× elektromotor | |
Výkon | 125 kW (170 k) | 168 kW (229 k) | 239 kW (325 k) |
Točivý moment | 350 Nm | 350 Nm | 605 Nm |
Pohon | zadních kol | všech čtyř kol | |
Hmotnost | 1 880 kg | 1 975 kg | 2 075 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 8,7 s | 7,7 s | 5,3 s |
Maximální rychlost | 186 km/h | 186 km/h | 188 km/h |
Kapacita baterie | 63 kWh | 84 kWh | 84 kWh |
Dojezd | 428 km | 582 km | 522 km |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 258 kW |
Nic se naštěstí nezměnilo na řidičském pojetí – na rozdíl od mnoha ostatních elektrických crossoverů se totiž EV6 moc ráda nechá svižně vodit zatáčkami a vtáhne vás u toho do hry. Není to žádný ostrý sporťák, jako třeba Ioniq 5 N, se kterým ztrestáte každou okresku, ale má velmi přesné a přímé řízení, výkonný a bleskově reagující pohon, skvělé vyvážení s výhodou pohonu zadních kol a perfektně naladěný podvozek (těžící z výhod nejnovější generace frekvenčně selektivních tlumičů poddajných na nerovnostech a tuhých v zatáčkách), který dokáže pracovat s přenosy hmoty, takže si točitou silničku za volantem vážně užijete.
Když se pak vyklidníte, EV6 předvede svůj mimořádný komfort a talent tiše a hladce překonávat všechny nástrahy hustého městského provozu, stejně jako neúnavně zdolávat dlouhé štreky. Ani to se od předchozí verze nezměnilo – jen to teď zvládá ještě o chlup tišeji a komfortněji. A dojedete o pár desítek kilometrů dál. A lidé se za ní budou víc ohlížet. A přitom za stejné peníze…
Základní Kia EV6 s baterií 63 kWh a pohonem zadních kol a výbavou Air vyjde již na 1 169 980 Kč. Verze s prodlouženým dojezdem, vyšším výkonem a vyšší výbavou Earth stojí 1 354 980 Kč a EV6 v nejvyšší výbavě GT-Line pořídíte za 1 439 980 Kč v zadokolce a 1 539 980 Kč ve čtyřkolce.