Hlavní obsah

Francouzský krasavec hlásí příchod: Řídili jsme nový Peugeot 3008, na své si přijdou fanoušci spalováků i elektřiny

Foto: Peugeot ČR

Na český trh právě přijíždí zcela nový Peugeot 3008, pohledné SUV lákající na francouzský komfort a moderní techniku. Po prvním krátkém svezení v okolí Prahy se máme na co těšit!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Těžko uvěřit, že se první generace 3008 představila už před patnácti lety. Pro dobro Peugeotu tohle ošklivé káčátko ale raději nebudeme připomínat a připomeneme si až druhou generaci, o poznání pohlednější a propracovanější. I ta však byla jen předehrou pro to, co přichází nyní…

Foto: Peugeot

Nová 3008 o trochu povyrostla a zase o dost zkrásněla.

Zcela nová třetí generace je totiž vyloženě krasavec – od osobitého výrazu masky, zamračených očí předních Pixel LED světlometů a LED drápů přes elegantně prohnutou linii střechy (Řekl tu někdo SUV-kupé?) až po hranatou záď s tenkými světly propojenými linkou s brzdovým světlem (avšak kupodivu ne LED pruhem). 3008 je prostě sexy!

Nová 3008Minulá 3008Rozdíl
Délka4 542 mm4 447 mm+95 mm
Šířka1 895 mm1 906 mm-11 mm
Výška1 641 mm1 624 mm+17 mm
Rozvor2 739 mm2 675 mm+64 mm
Objem kufru520/1 480 l520/1 482 l

Ještě víc sexy je interiér vozu s látkovými dekory, propracovaným ambientním osvětlením a evolucí architektury i-Cockpit s plovoucím 21palcovým panelem na vrcholu palubní desky doplněným konfigurovatelným 9,7palcovým panelem i-Toggles s 10 zkratkami k oblíbeným funkcím. Užívat si můžete také sedadla s certifikací AGR (pro zdravá záda), případně za příplatek jejich elektricky nastavitelnou (včetně bederní opěrky) a odvětrávanou verzi s masáží, nebo hi-fi Focal s 10 reproduktory a výkonem 690 W.

Foto: Peugeot

Kabina nové 3008 vypadá fantasticky a materiálově je povedená, koncept panoramatického i-Cockpitu však stále nemusí sednout všem – kromě kompromisu s pozicí volantu a výhledem na digitální přístrojový štít nemusí menší řidiči pohodlně dosáhnout na dotykovou obrazovku infotainmentu (zkratky i-Toggles celý problém neřeší). Moc radosti nám neudělal ani podivně tvarovaný volant a dotykovými ploškami místo klasických tlačítek.

Moderní architektura STLA medium umožnila zástavbu všech druhů pohonu: Základem je mild-hybridní tříválcový benzin 1,2 Hybrid s výkonem 136 koní kombinovaný s automatickou dvouspojkovou převodovkou, na vrcholu pak je elektrická verze (s 400V architekturou disponující funkcí V2L) v několika variantách (se standardním nebo prodlouženým dojezdem, případně dvoumotorová varianta). A mezi ně se na přelomu roku ještě vmáčkne plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 195 koní a čistě elektrickým dojezdem až 85 km.

e-3008Standardní dojezdProdloužený dojezdDual motor
Výkon157 kW (210 k)170 kW (231 k)240 kW (320 k)
Točivý moment345 Nm345 Nm509 Nm
PohonPředních kolPředních kolVšech čtyř kol
Akcelerace 0-100 km/h8,8 s8,9 s6,4 s
Maximální rychlost170 km/h170 km/h180 km/h
Kapacita baterie73 kW98 kW73 kWh
Dojezd520 km680 km520 km
NabíjeníAC 11 kW (za příplatek 22 kW od 2025), DC 160 kW

Obě aktuálně dostupné motorizace jsme mohli vyzkoušet při prvním krátkém seznámení. Benzinový mild-hybrid je ve spojení s hladce řadícím automatem příjemným a všestranným společníkem, síly má tak akorát (elektromotor dokáže zrychlit reakce na plyn a krátkodobě poskytnout výkon až 21 kW/28 k) a snadno se řídí. Oproti elektrické verzi má vzadu sice jen jednodušší a neposednější nápravu s vlečenými rameny, ale díky výhodě o půl tuny (vážně!) nižší hmotnosti působí obratněji a poddajněji. Hybridní verze (i díky častému zhasínání motoru a jízdě jen na elektřinu) slibuje kombinovanou spotřebu 5,5 litru – sami jsme zvědaví, jak se k ní v reálném provozu přiblížíme.

Foto: Peugeot

Obě motorizace se velmi snadno a příjemně řídí, hybrid působí více lehkonohým dojmem, elektrická verze je zase tišší a hladší.

Elektrická verze jezdí samozřejmě ještě hladčeji a tišeji (ze samotné podstaty pohonu), řídí se ještě snadněji (pod volantem si můžete naklikat jeden ze tří stupňů rekuperace, přičemž při tom nejsilnějším vám stačí prakticky už jen jeden pedál) a jezdí pohodlně, ale hmotnost 2,2 tuny už prostě cítíte. Nová e-3008 se také zdá, že by mohla jezdit dost úsporně, ale jak moc a jak se přiblížíme udávanému dojezdu 520 km, to si budeme muset ověřit až v delším testu.

Tolik tedy první rychlé dojmy, které působí velmi pozitivně. Třetí generace Peugeotu 3008 je nejen velmi pohledné, ale také komfortní a schopné auto s povedenými pohonnými jednotkami, mezi nimiž si vyberou příznivci spalováků, elektřiny i jejich kombinace. Peugeot 3008 můžete objednávat již nyní, ve francouzském Sochaux se vyrábí od dubna a první vozy dorazily k zákazníkům právě v těchto dnech.

A kolik si Peugeot za novou 3008 řekne? Aktuálně jsou v nabídce pouze dvě motorizace ve dvou výbavách, ceník zahrnuje akční slevu 41 tisíc korun na všechny verze: Hybrid v základní výbavě Allure (která je však hodně našlapaná) tak vyjde na 749 000 Kč a ve špičkové výbavě GT na 859 000 Kč. Elektrická verze (210 k/73 kWh) stojí 1 119 000 Kč (Allure), resp. 1 239 000 Kč (GT), takže si ji můžete zlevnit elektrodotacemi. Na další varianty 3008 si budeme muset ještě chvíli počkat: Hned 1. července rozšíří nabídku elektrická verze s prodlouženým dojezdem, verze dual motor dorazí na začátku roku 2025. Ještě v druhé polovině letošního roku se můžeme těšit na plug-in hybrid.

Načítám