Článek
Na některé facelifty si musíte vzít lupu, nový Citroën C4 ale poznáte hned na první pohled. Tedy pokud ho uvidíte zepředu, protože hlavním poznávacím znakem je nové logo vpředu, velký ovál se dvěma typickými stříbrnými chevrony na černém pozadí. Změn však proběhlo mnohem víc, tak si je pojďme projít detailněji.
Při pohledu zepředu si také určitě všimnete kompletně přepracované přídě, která se částečně inspiruje u vizionářského konceptu Oli (nová maska s logem), s upraveným nárazníkem a novými LED světly vpředu i vzadu s odlišným světelným podpisem – ten je stejně divoký jako dříve, ale poněkud odlišným způsobem.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_oW_A/nO1SBfAluiUs1XfxCRPCeU/213e/citroen-c4.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Modernizovanou C4 poznáte podle oválného loga na nové masce a s novými světlomety po stranách. Grafika LED denního svícení je ale podivně náhodná podobně jako u předchůdce.
Totéž platí i pro zadní světla, ale pouze z hatchbacku, sedan C4 X si ponechává svá původní. Na zadním víku kufru si také můžete všimnout, že logo se dvěma chevrony vystřídalo slovní jméno značky, to je dnes prostě v módě a Citroën u toho nesmí chybět. Na bocích také zmizely poslední stopy po airbumpech (ozdobě C4 Cactus) a už po nich zbyly jen rozšířené plastové kryty. Škoda, vlastně jsme je měli docela rádi…
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_oW_A/nO1SBfAluiDhBr0gfCRPCcq/6634/citroen-c4.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Drobné designové změny také pomohly uhladit aerodynamiku do ještě efektivnější podoby. V nabídce ještě přibyly nové designy kol a dva nové odstíny laku – vedle nedávno uvedené modré Eclipse je tu také zelená Manhattan a šedá Mercury.
Větší kufr a více elegance
Model C4 můžete mít i v tajemně znějící karosářské verzi C4 X, což je vlastně obyčejný tříprostorový sedan. Oproti hatchbacku vypadá elegantněji a je trochu lépe vyvážený (vizuálně i dynamicky), jeho oddělený kufr (měl by lépe tlumit hluk, a když ho otevřete, do interiéru vám nebude foukat) má o 130 litrů větší objem (510 l místo 380 l u hatchbacku). Za C4 X ale připlatíte 60 tisíc korun, takže není divu, že prodeje hatchbacku na českém trhu překonávají sedan v poměru více než pět ku jedné.
Uvnitř si hned všimnete nového loga na středu volantu, kromě něj je tu už jen větší informační displej řidiče (má úhlopříčku 7″ místo dřívějších 5,5″, což umožňuje přehlednější zobrazení informací včetně mapy s navigací, navíc ho můžete doplnit barevným head-up displejem) a vylepšený systém infotainmentu běžící na 10″ dotykovém displeji. Ten umí bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay a jeho hlasový asistent je vylepšený integrací umělé inteligence ChatGPT, takže si se svým vozem můžete konečně příjemně zakonverzovat… pokud jste někdy o něčem takovém snili.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_oW_A/kObgaqJNMnD1IUpkjCRPCjR/346d/citroen-c4.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Kabina působí jednoduše a se spoustou tvrdých černých plastů působí poněkud neutěšeně. Ergonomie je však v pořádku, stejně jako výbava a technologie.
Mild-hybridní motorizace už nejsou zase takovou novinkou, pod kapotu C4 se nastěhovaly přesně před rokem, ale sluší se je připomenout, protože se nyní staly pilířem nabídky motorizací. Přeplňovanému benzinovému tříválci 1,2l pomáhá posílený startér-generátor s (krátkodobým špičkovým) výkonem 28 k a 55 Nm, který může nejen napomáhat spalováku při ostřejší akceleraci, ale také díky němu může neslyšeně poskakovat v zácpách nebo se plížit po parkovišti a lovit nepozorné chodce (díky tomu jezdí o litr šetrněji než stejný motor bez hybridu a s běžnou automatickou převodovkou). Nový hybrid je vždy spojený s automatickou dvouspojkovou převodovkou a nabízen ve variantě s výkonem 100 nebo 136 koní (cenový rozdíl mezi nimi je 40 tisíc korun).
Hybrid 100 | Hybrid 136 | |
---|---|---|
Motor | Přeplňovaný tříválec 1,2 l + 48V mHEV | |
Výkon | 74 kW (100 k) | 100 kW (136 k) |
Točivý moment | 205 Nm | 230 Nm |
Elektromotor | 28 k a 55 Nm | |
Pohon | předních kol | |
Převodovka | automatická dvouspojková 6st | |
Akcelerace 0-100 km/h | 10,8 s | 10,8 s |
Maximální rychlost | 191 km/h | 210 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 4,8 l/100 km | 4,8 l/100 km |
Elektrická varianta ë-C4 přichází s vylepšenou verzí nabízející vyšší výkon (156 k místo předchozích 136) a větší baterií (54 kWh místo dřívějších 50) s vylepšenou chemií, což znamená svižnější dynamiku (na stovce je o 0,7 sekundy rychleji) a o 50 km delší dojezd. Starší verze zůstala v nabídce, ale přímý cenový rozdíl ve výbavě Plus je pouhých 20 tisíc, takže je poměrně jasné, po které verzi sáhnout.
Pohon | 1× elektromotor | 1× elektromotor |
Výkon | 100 kW (136 k) | 115 kW (156 k) |
Točivý moment | 260 Nm | 260 Nm |
Akcelerace 0-100 km/h | 9,7 s | 9,0 s |
Maximální rychlost | 150 km/h | 150 km/h |
Kapacita baterie | 50 kWh (využitelná 48 kWh) | 54 kWh (využitelná 51 kWh) |
Dojezd | až 354 km | až 416 km |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 100 kW |
I přes všechny popsané změny se základ C4 pochopitelně nezměnil. Jako každý správný Citroën sází především na poklidnou a pohodlnou jízdu díky houpavému podvozku s progresivními hydraulickými dorazy, který doplňují rozměrná křesílka Advanced Comfort s o 15 mm silnější vrstvou pěny. Na české tankodromy naprosto ideální kombinace.
Modernizace Citroënu C4 se tak po mnoha stránkách povedla, nyní je pohlednější, sofistikovanější a má technicky pokročilejší a úspornější motory. Je tu ale jeden problém – z nabídky vypadly základní motorizace s manuální převodovkou (C4 tak pořídíte už jen s automatem), které by českým zákazníkům mohly chybět (130koňová nehybridní verze s měničovým automatem v nabídce kupodivu zůstala). C4 tak už nekoupíte za nějakých 430 tisíc jako minulý rok, ale za nejméně 520 tisíc. Což dost zamrzí…
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_oW_A/nO1SBfAluiD9J7zkpCROnsV/deb4/citroen-c4.jpeg?fl=cro,0,0,2325,856%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Aktuální ceník Citroënu C4.
Citroën C4 tak ve verzi hatchback pořídíte se započtenými všemi slevami za 519 900 Kč a sedan C4 X za 579 900 Kč. Elektrická verze začíná na částce 749 900 Kč. Další podrobnosti k cenám a výbavám najdete v našem předchozím článku.