Hlavní obsah

Sedm míst za hubičku: Citroën C3 Aircross nabízí nečekaný prostor za rozumné peníze. Ale s kompromisy

Foto: Citroën

Oblíbený kompaktní crossover Citroënu prošel radikální mezigenerační změnou. Pojďme se detailně podívat, na co všechno se můžete u nového C3 Aircross těšit.

Článek

Třída kompaktních crossoverů se stala největším bitevním polem evropského trhu, přímo proti sobě tu jde hned několik desítek konkurentů. U Citroënu si tedy vyhrnuli rukávy a vybavili druhou generaci C3 Aircross pořádně silnými argumenty, které vás přivábí do showroomu a nenechají vás už odejít jinam. Ostatně přesvědčte se sami…

Spousta prostoru

Sebevědomější design nového C3 Aircross (vycházející z hranatější nové C3) není tím jediným, co vás na první pohled praští do očí. Novinka totiž také o pořádný kus povyrostla – konkrétně o více než dvacet čísel. Z konkurenta Škody Kamiq se tak stal konkurent Karoqu (Ale nevypadá na to, že jo?). To znamená, že oproti předchůdci nabídne mnohem víc místa na zadních sedadlech i v kufru. Novinka má ale ještě jednu zásadní výhodu…

Nový C3 AircrossPředchozí C3 AircrossRozdíl
Délka4 395 mm4 160 mm+235 mm
Šířka1 850 mm1 756 mm+94 mm
Výška1 660 mm1 637 mm+23 mm
Rozvor2 670 mm2 604 mm+66 mm
Objem kufru460/330 l410-520 l+40 l

Sedm sedadel

Je skoro zázrak, že se do auta s takhle kompaktním půdorysem podařilo vmáčknout třetí řadu sedadel (pouze pro verze se spalovákem). Ale jsou tu a můžou se hodit, má to však samozřejmě své kompromisy – přístup na ně ujde, ale prostor je spíš jen pro děti a pouze nouzově. Pokud jsou vyklopená, přijdete s nimi totiž kompletně o kufr. Když je sklopíte do podlahy (jsou dělená 50 : 50), získáte o 130 litrů menší prostor než u čistě pětimístné verze. Navíc za ně připlatíte 30 tisíc korun. Dobře si tedy rozmyslete, jestli je opravdu potřebujete.

Moderní technika přístupnou cestou

Cílem Citroënu je nabízet skvělý poměr cena/hodnota, takže si příliš nepotrpí na pozlátko (to má v rámci Stellantisu na starosti Peugeot). Přístrojový panel je u C3 Aircross řešený zrcadlením na lištu přímo pod čelní sklo, což není jen jednoduché, ale také ergonomické (na rozdíl od i-Cockpitu Peugeotu) – nejdůležitější informace máte vždy přímo v zorném poli.

Foto: Citroën

Kabina C3 Aircross je jednoduchá, přehledná a ergonomická.

Citroën také nabízí 10,25″ dotykový infotainment s přehledným širokoúhlým zobrazením (a možností zrcadlení telefonu i jeho indukčního nabíjení), ale zcela základní výbava má jen držák telefonu s šikovnou aplikací, která pokryje většinu potřeb. Nechybí samozřejmě ani žádné bezpečnostní funkce a jízdní asistenty, ale otravné upozornění na překročení rychlosti nebo upozornění na vyjetí z pruhu můžete vypnout fyzickými tlačítky vlevo pod volantem.

V hlavní roli pohodlí

Tohle rodinné auto si na žádnou sportovnost nehraje, což je příjemně osvěžující. Houpavý podvozek progresivními hydraulickými dorazy kombinovaný s měkoučkými křesílky s extra polstrováním zajišťují pohodu na palubě a skvělý jízdní komfort – což se na českých silnicích plných hrbolů a výmolů hodí víc než talent na ostré řezání zatáček. Vaše rodina ostatně klidnější styl jízdy ocení.

Foto: Citroën

Není to žádný závoďák. Ale to snad od citroënu nikdo ani nečeká…

Tři pohony s různou mírou elektrifikace

Ani motory pod kapotou ke sportování nijak nevybízejí. Základní přeplňovaný tříválec s výkonem 100 koní, který by měl umět jezdit za plus minus šest litrů, můžete mít jen s manuálem, 136koňový (mild) hybrid slibující úsporu 0,7 litru paliva je zase spojený pouze se šestistupňovým dvouspojkovým automatem.

Turbo 100Hybrid 136EV
Motorřadový tříválec 1,2 l, turbodmychadlořadový tříválec 1,2 l, turbodmychadlo + mild-hybrid1× elektromotor
Výkon74 kW (101 k)100 kW (136 k)83 kW (113 k)
Točivý moment205 Nm230 Nm124 Nm
Převodovkamanuální 6stautomatická 6stautomatická 1st
Akcelerace 0-100 km/h11,0 s10,7 s11,7 s
Maximální rychlost183 km/h206 km/h143 km/h
Spotřeba (kombinace)5,9 l/100 km5,3 l/100 km
Dojezd300 km

Na vrcholu nabídky je hladká a tichoučká elektrická verze s výkonem 113 koní a dojezdem 300 kilometrů, již v průběhu roku doplní výkonnější varianta s delším dojezdem (136 k a 400 km). Na své si tak přijdou ti, kterým stačí obyčejné přibližovadlo, i náročnější zákazníci toužící po vyšším výkon a automatu nebo zcela bezemisní a komfortní jízdě.

Foto: Citroën

Litrový tříválec s manuálem bude určitě nejpoptávanější verze, ale pokud chcete automat, musíte sáhnout po dražším (mild) hybridu. K dispozici je elektrická verze do města a jeho okolí jako dělaná.

Atraktivní cenovka na konec

Ceník C3 Aircross začíná zhruba o 100 tisíc výš než u běžné C3, z nichž technicky vychází. Jak ale vidíte, za své peníze dostanete spoustu muziky. Základní výbavu You pořídíte díky akční slevě (20 tisíc) a výkupnímu bonusu (dalších 20 tisíc) již za 430 000 Kč. A přitom dostanete ECOLED světlomety, manuální klimatizaci, zadní parkovací asistent, zrcátka a přední okna v elektrice nebo centrál s dálkovým ovládáním. Místo infotainmentu ale budete mít jen držák na mobil s aplikací od Citroënu, což může být pro některé zákazníky výhoda, pro jiné spíš nevýhoda.

Foto: Citroën

Aktuální ceník Citroën C3 Aircross.

Ti druzí si mohou připlatit 40 tisíc za vyšší výbavu Plus, která už má 10,25″ dotykový infotainment, automatickou klimatizaci, kožený volant nebo zadní okna v elektrice (ale pořád jen ocelová kola).

V této výbavě už také můžete zvolit hybridní motorizaci, ale za tučný příplatek 100 tisíc korun, za které získáte o 36 koní vyšší výkon, automatickou převodovku a o 0,7 litru nižší spotřebu. Náročnější zákazníci mohou sáhnout i po vrcholné výbavě Max (+60 tisíc), která už má litá kola, navigaci, parkovací kameru, dvoubarevný lak a ještě pár dalších příjemných maličkostí.

Elektrická varianta pak začíná na částce 630 tisíc korun (v základní výbavě You, k dispozici jsou ale i vyšší výbavy Plus s Max), což je na takhle velké auto poměrně zajímavá cena, ale jeho určení (výkonem i dojezdem) bude pouze příměstské. Pokud potřebujete pravidelně jezdit delší vzdálenosti, počkejte si na vyšší verzi, která dorazí v průběhu roku.

Načítám