Hlavní obsah

Čínské SUV Dongfeng Glory 500 láká na krásnou cenu, ale úspory jsou vidět, a to i na bezpečnosti

Foto: Jan Majurník

Statická premiéra ukázala kvality i nedostatky této kompaktní SUV novinky z Číny

V rámci bratislavského autosalonu jsme byli u slovenské premiéry čínského SUV Dongfeng Glory 500, které se zanedlouho přiřítí také do Česka. Utilitární kompakt láká především na nízkou cenu a zajímavou výbavu, nicméně otevřeně přiznává místa, kde se šetřilo.

Článek

Přelom dubna a května se v hlavním městě Slovenska nesl v duchu bratislavského autosalonu, kde si svoji premiéru odbylo rovněž nové kompaktní SUV čínské značky Dongfeng.

Foto: Jan Majurník

Čínská pětistovka spadá do segmentu nejmenších SUV

Glory 500 cílí zejména na mladé lidi a připomíná velikostí Volkswagen T-Cross, takže bychom jej řadili do SDA segmentu SUV-B.

Na českém, slovenském a maďarském trhu uvidíme tento model ve dvou výbavových stupních, jmenovitě L2 a L3. V základu najdete např. klimu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, parkovací kameru, tempomat, integrovanou jízdní kameru, el. zrcátka, el. okna, halogenové lampy, litá kola R16, pneu 205/65 nebo 7palcový infotainment se dvěma reproduktory.

Foto: Jan Majurník

Kompaktní SUV feng je v základu solidně vybaven

Vyšší specifikace pak přidává parkovací senzory, panoramatické střešní okno, ESP, další dva reproduktory, vyhřívání zpětných zrcátek, vyhřívání zadního skla či třeba elektronickou parkovací brzdu.

Pokud jde o bezpečnost, tak v rámci airbagů dostanete pouze ten pro řidiče a spolujezdce a systém ABS. Elektronická stabilizace je pak dostupná až pro vyšší výbavový stupeň L3. To je možné díky jinému způsobu schválení, určenému pro menší série vozů. Běžně prodávané vozy s evropskou homologací samozřejmě ESP musí mít vždy. A co asistenti? Krom rozjezdového do svahu u L3 žádní další nejsou, takže potenciální plus pro všechny, kterým tito elektroničtí pomocníci nic neříkají.

Foto: Jan Majurník

Standardně dostanete dva airbagy a ABS, vyšší výbavy mají rovněž ESP

Přední kola roztáčí skrze CVT převodovku atmosférický zážehový čtyřválec Mitsubishi o objemu 1,5 litru a výkonu 85 kW (115,5 koně), který dosahuje točivého momentu nevysokých 147,5 Nm.

Zavěšení přední nápravy je nezávislé MacPherson, zatímco vzadu figuruje torzní příčka. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové, posilovač řízení elektrický.

Foto: Jan Majurník

Dongfeng Glory 500 se nabízí pouze s CVT, na manuál zapomeňte

Kompromisem je cena

V rámci prvního ohledání nadchne prostornost, i v relativně malé karoserii může být docela dost místa, a to i vzadu. Kontakt s interiérem a ovladači každodenního užití však přinese určitou rozpolcenost, neb třeba na dotek velmi příjemným tlačítkům na stahování oken kontrastují prehistorické seřizovače zrcátek, známé z aut od Mitsubishi.

Foto: Jan Majurník

Ovladač zrcátek poznáte z Mitsubishi

A to není vše, rovněž volant je celkem tvrdý, na omak ne tak komfortní, a voliče na něm doslova laciné. Taktéž ostatní prvky (např. volič převodovky či kolečka ventilace) působící na pohled dobře, pak v reálu vesměs zklamou. Zkrátka díky jejich vzhledu od nich čekáte víc.

Pochválit ovšem musíme motorový prostor – přehledné rozmístění komponentů, snadný přístup ke všemu, pohodová výměna žárovky, bezproblémové dolití ostřikovací směsi. Tady palec nahoru.

Foto: Jan Majurník

Motorový prostor? Radost pohledět!

I přes celkem slušné karosářské zpracování je vidět, že se úspory promítly i na viditelné věci uvnitř včetně chybějící bezpečnostní výbavy. To je v dnešní době na určitou pováženou. Kdejakého chalupáře poté může zklamat, že k vozu není prozatím k dispozici tažné zařízení, ale na tom už prý importér pracuje.

Velmi silným argumentem, jistým způsobem vyrovnávajícím nedostatky, je ovšem cena. Dongfeng Glory 500 totiž stojí na Slovensku včetně 20 % daně 19 990 eur v základní (L2), respektive 21 990 eur ve vyšší výbavě (L3).

Sousedská konkurence

Dongfeng to však nebude mít lehké, neb už v červnu má vstoupit na český i slovenský trh britsko-čínská značka MG, která má svůj trumf ve formě kompaktního SUV MG ZS se základním motorem 1,5 litru (106 k, 141 Nm) a pětirychlostním manuálem. Auto však nabídne daleko lepší standardní výbavu (vč. bezpečnostní) než Glory 500 a cenově má vyjít na něco přes 400 000 Kč s daní.

Foto: MG Motors

MG ZS míří do Česka i na Slovensko jako přímá konkurence Glory 500

Lze tedy předpokládat, že se za podobné peníze (cirka 490 000 Kč a 540 000 Kč s 21 % daní) vůz bude nabízet i u nás. Do toho importér slibuje auta skladem, což může být dalším argumentem vůči ostatním značkám, které svým potenciálním zákazníkům musí kolikrát sdělovat delší dodací doby.

Rozhodující vliv bude mít taktéž vnímání čínských aut jako takových. Zatímco v Česku je Dongfeng (v překladu Východní vítr) v plenkách, u našich krajanů jde o etablovanější značku, na níž Slováci nekoukají tolik skrze prsty.

Na bližší dojmy si musíme počkat až po prvním svezení či klasickém redakčním testu, kde se kompletně ukáže, jaký vůz v reálu vlastně je. Prozatím to však vypadá na slušnou nabídku pro všechny, kteří chtějí jednoduché kompaktní SUV za celkem rozumné peníze.

Technická dataDongfeng Glory 500
ZnačeníFengon, Fengon 500
Karoseriepětimístná, SUV
Rozměry (D x Š x V)4 385 × 1 850 × 1 645 mm
Rozvor náprav2 655 mm
Světlá výška191 mm
Motoratmosférický řadový čtyřválec
Palivobenzin (N95)
Zdvihový objem1 498 ccm
Max. výkon85 kW (115,5 k)
Max. točivý moment147,5 Nm
PřevodovkaCVT (variátor)
Pohonpředních kol
Objem nádrže50 l
Kombinovaná spotřeba 6,9 l/100 km
Cena19 990 eur
Načítám