Hlavní obsah

Nejprodávanější BMW v novém: Čtvrtá X3 přijíždí ve stylu, ale nezapomíná na praktičnost ani radost z řízení

Foto: BMW / Uwe Fischer

Vyrazili jsme do německého Mnichova, abychom na silnicích na domácím území bavorské automobilky vyzkoušeli novou generaci jejího klíčového modelu. A ano, samozřejmě jde o SUV, dokonce to nejprodávanější…

Článek

První X5 otevřela značce BMW dveře do světa SUV, ale X3 je rovnou rozkopla a prohlásila ho za své území. Od roku 2004 se totiž prodalo přes 3,5 milionu kusů tří generací – jen loni to bylo 350 tisíc jednotek, což byl pro X3 nový rekord. To ujde na výběhový model, ne?

To proto, že X2 je pro běžného zákazníka ideálním kompromisem – cenou, výbavou, výkony i velikostí. Není tedy divu, že u BMW nic radikálně nepřekopávali, jen důkladně, ale citlivě oprášili. A zlehka posypali flitry. Velikostně se totiž čtvrtá generace prakticky nezměnila, designově se však posunula… no, o generaci.

Foto: BMW / Uwe Fischer

X3 vypadá pěkně naštvaně, levý dálniční pruh bude čistit stejně spolehlivě jako její větší sourozenci.

Nová X3 (G45)Minulá X3 (G01)Rozdíl
Délka4 755 mm4 708 mm+47 mm
Šířka1 920 mm1 891 mm+29 mm
Výška1 660 mm1 676 mm-16 mm
Rozvor2 865 mm2 864 mm+1 mm
Objem kufru570/1 700 l550/1 600 l+20/100 l

Její sebevědomý design odráží její ambice: Výraznou tvář s novým světelným podpisem a majestátními ledvinkami s novým diagonálním vzorem a LED podsvícením si s jiným autem nespletete, širší rozchod náprav a až 21palcová kola podporují sebejistý postoj auta s monolitickou karoserií bez zbytečných kudrlinek – čímž již odkazuje na styl budoucí Neue Klasse X.

Foto: BMW / Uwe Fischer

Ničím nerušené čisté plochy, to bude designový jazyk budoucnosti BMW.

Podobně poskočil v oblasti stylu také interiér, který se nejvíc inspiroval u vrcholného elektrického iX. Sází tak na minimalistické pojetí s širokoúhlým panelem dvou propojených displejů (12,3″ přístrojový štít a 14,9″ infotainment s možností doplnit je průhledovým displejem na přání), látkové či kožené čalounění palubní desky i dveří a prosvětlené dekory. Všechno působí příjemně na pohled i dotek, budete se tu cítit jako v prémiové bavlnce.

Foto: BMW / Uwe Fischer

Dotykový displej infotainmentu nejnovější (deváté) generace můžete ovládat i otočným ovladačem na středové konzole, před ním zbylo dost místa na úložný prostor pro dva telefony s indukčním nabíjením. Jen škoda lacinějších plastů na vnitřní klice a ve výplních dveří.

Hlavně se vám odsud ale bude dobře řídit, protože si za volantem snadno uděláte pohodlí, budete mít dobrý výhled a především technika, kterou ovládáte, je pořád špičková. Nová X3 jezdí jako z partesu, umí být pohodlná na rovinkách a sebejistá v zatáčkách (také díky o 45 mm širšímu rozchodu náprav). Řídí se přirozeně, rychle reaguje na pokyny a nechá se přesně vést – a je úplně jedno, jaký motor máte pod kapotou.

Foto: BMW / Uwe Fischer

X3 je radost řídit. Ale uvidíme, jestli české silnice nebudou vyžadovat příplatkové adaptivní tlumiče, protože ten standardní je gumově tuhý, takže by si s našimi tankodromy nemusel moc rozumět.

A tady pro vás máme další dobré zprávy – pořád můžete vybírat z benzinových a dieselových přeplňovaných čtyřválců s 48V mild-hybridní podporou, které doplňuje plug-in hybrid, a dokonce i výkonný šestiválec (i ten je mild-hybridní), všechny jsou přitom kombinované s pohonem všech čtyř kol xDrive.

X3 20 xDriveX3 20d xDriveX3 30e xDriveX3 M50 xDrive
MotorŘadový čtyřválec, turboŘadový čtyřválec, turbodieselŘadový čtyřválec, turbo + elektromotorŘadový šestiválec, turbo
Výkon140 kW (190 k)145 kW (197 k)140 kW (190 k)280 kW (380 k)
Točivý moment310 Nm400 Nm310 Nm540 Nm
Elektromotor135 kW (184 k)
Kombinovaný výkon299 k a 450 Nm
Převodovka8st. automat
Pohonvšech čtyř kol
Akcelerace 0-100 km/h7,8 s7,7 s6,2 s4,6 s
Maximální rychlost215 km/h215 km/h21 km/h250 km/h
Spotřeba (kombinace)6,9–7,6 l/100 km5,8–6,5 l/100 km0,9–1,1 l/100 km7,7–8,3 l/100 km
Kapacita baterie19,7 kWh
NabíjeníAC 11 kW
Elektrický dojezd81–90 km
Foto: BMW / Uwe Fischer

Chcete rodeo? Pak potřebujete šestiválcovou X3 M50 xDrive s výkonem 400 koní.

Většina zákazníků asi automaticky sáhne po dieselu, se kterým nejspíš neudělají chybu. My jsme ale mohli vyzkoušet dvoulitrový benzin, který je tichým a klidným společníkem – a také docela úsporným, dokáže jezdit v průměru za sedm litrů na sto. Ale není to žádný atlet, takže jestli chcete za volantem trochu sportovat, tak potřebujete šestiválcovou M50, ta svou rychlostí vyděsí vaši rodinu a přátele k smrti.

I když ale zvolíte po skromnější specifikaci, měli byste být spokojení. X3 je totiž i v nové generaci velmi příjemným autem, které je stále tak akorát, jen s přidanou porcí stylu zvenku, ale hlavně uvnitř, kde trávíte nejvíc času.

Nové BMW X3 je na českém trhu již v prodeji a jeho ceník začíná na částce 1 472 900 Kč za benzinové 20 xDrive, za dieselové 20d xDrive připlatíte cca 45 tisíc (1 518 400 Kč), plug-in hybrid 30e xDrive pořídíte za 1 623 700 Kč a sportovní M50 xDrive za 2 094 300 Kč.

Načítám