Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
První X5 otevřela značce BMW dveře do světa SUV, ale X3 je rovnou rozkopla a prohlásila ho za své území. Od roku 2004 se totiž prodalo přes 3,5 milionu kusů tří generací – jen loni to bylo 350 tisíc jednotek, což byl pro X3 nový rekord. To ujde na výběhový model, ne?
To proto, že X2 je pro běžného zákazníka ideálním kompromisem – cenou, výbavou, výkony i velikostí. Není tedy divu, že u BMW nic radikálně nepřekopávali, jen důkladně, ale citlivě oprášili. A zlehka posypali flitry. Velikostně se totiž čtvrtá generace prakticky nezměnila, designově se však posunula… no, o generaci.
Nová X3 (G45) | Minulá X3 (G01) | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Délka | 4 755 mm | 4 708 mm | +47 mm |
Šířka | 1 920 mm | 1 891 mm | +29 mm |
Výška | 1 660 mm | 1 676 mm | -16 mm |
Rozvor | 2 865 mm | 2 864 mm | +1 mm |
Objem kufru | 570/1 700 l | 550/1 600 l | +20/100 l |
Její sebevědomý design odráží její ambice: Výraznou tvář s novým světelným podpisem a majestátními ledvinkami s novým diagonálním vzorem a LED podsvícením si s jiným autem nespletete, širší rozchod kol (o 45 mm) a až 21palcová kola podporují sebejistý postoj auta s monolitickou karoserií bez zbytečných kudrlinek – čímž již odkazuje na styl budoucí Neue Klasse X.
Podobně poskočil v oblasti stylu také interiér, který se nejvíc inspiroval u vrcholného elektrického iX. Sází tak na minimalistické pojetí s širokoúhlým panelem dvou propojených displejů (12,3″ přístrojový štít a 14,9″ infotainment s možností doplnit je průhledovým displejem na přání), látkové či kožené čalounění palubní desky i dveří a prosvětlené dekory. Všechno působí příjemně na pohled i dotek, budete se tu cítit jako v prémiové bavlnce.
Hlavně se vám odsud ale bude dobře řídit, protože si za volantem snadno uděláte pohodlí, budete mít dobrý výhled a především technika, kterou ovládáte, je pořád špičková. Nová X3 jezdí jako z partesu, umí být pohodlná na rovinkách a sebejistá v zatáčkách (také díky o 45 mm širšímu rozchodu náprav). Řídí se přirozeně, rychle reaguje na pokyny a nechá se přesně vést – a je úplně jedno, jaký motor máte pod kapotou.
A tady pro vás máme další dobré zprávy – pořád můžete vybírat z benzinových a dieselových přeplňovaných čtyřválců s 48V mild-hybridní podporou, které doplňuje plug-in hybrid, a dokonce i výkonný šestiválec (i ten je mild-hybridní), všechny jsou přitom kombinované s pohonem všech čtyř kol xDrive.
X3 20 xDrive | X3 20d xDrive | X3 30e xDrive | X3 M50 xDrive | |
---|---|---|---|---|
Motor | Řadový čtyřválec, turbo | Řadový čtyřválec, turbodiesel | Řadový čtyřválec, turbo + elektromotor | Řadový šestiválec, turbo |
Výkon | 140 kW (190 k) | 145 kW (197 k) | 140 kW (190 k) | 280 kW (380 k) |
Točivý moment | 310 Nm | 400 Nm | 310 Nm | 540 Nm |
Elektromotor | – | – | 135 kW (184 k) | – |
Kombinovaný výkon | – | – | 299 k a 450 Nm | – |
Převodovka | 8st. automat | |||
Pohon | všech čtyř kol | |||
Akcelerace 0-100 km/h | 7,8 s | 7,7 s | 6,2 s | 4,6 s |
Maximální rychlost | 215 km/h | 215 km/h | 21 km/h | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 6,9–7,6 l/100 km | 5,8–6,5 l/100 km | 0,9–1,1 l/100 km | 7,7–8,3 l/100 km |
Kapacita baterie | – | – | 19,7 kWh | – |
Nabíjení | – | – | AC 11 kW | – |
Elektrický dojezd | – | – | 81–90 km | – |
Většina zákazníků asi automaticky sáhne po dieselu, se kterým nejspíš neudělají chybu. My jsme ale mohli vyzkoušet dvoulitrový benzin, který je tichým a klidným společníkem – a také docela úsporným, dokáže jezdit v průměru za sedm litrů na sto. Ale není to žádný atlet, takže jestli chcete za volantem trochu sportovat, tak potřebujete šestiválcovou M50, ta svou rychlostí vyděsí vaši rodinu a přátele k smrti.
I když ale zvolíte po skromnější specifikaci, měli byste být spokojení. X3 je totiž i v nové generaci velmi příjemným autem, které je stále tak akorát, jen s přidanou porcí stylu zvenku, ale hlavně uvnitř, kde trávíte nejvíc času.
Nové BMW X3 je na českém trhu již v prodeji a jeho ceník začíná na částce 1 472 900 Kč za benzinové 20 xDrive, za dieselové 20d xDrive připlatíte cca 45 tisíc (1 518 400 Kč), plug-in hybrid 30e xDrive pořídíte za 1 623 700 Kč a sportovní M50 xDrive za 2 094 300 Kč.