Článek
Ale my se spíš vsadíme, že vás hlavně zajímá, jak ID.7 pod tím pestrobarevným digitálním maskováním vypadá. Jenže to vám ještě ukázat nesmíme, finální odhalení totiž proběhne až 17. dubna. Můžeme vám však aspoň naznačit, že je hodně, ale opravdu hodně podobný konceptu ID. Aero…
Dál vám můžeme také prozradit, že jde o fakt velké auto – na délku má skoro pět metrů a třímetrový rozvor k tomu (což jsou hodnoty podobné velkoprostorovému ID.Buzz), takže se i na zadních sedačkách rozvalíte pomalu jako ve Phaetonu, přístup k zavazadlům (v základu poskytuje prostor 532 litrů, po sklopení sedadel dokonce kolem 1600 litrů) je pak elektricky výklopnými pátými dveřmi. A komu to nestačí, může se těšit na praktičtější verzi kombi, která bude časem následovat.
ID.7 | Arteon | |
---|---|---|
Délka | 4 961 mm | 4 862 mm |
Šířka | 1 862 mm | 1 871 mm |
Výška | 1 538 mm | 1 450 mm |
Rozvor | 2 966 mm | 2 837 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 532 l | 563 l |
Nastupte si
Kabinu už Volkswagen před časem proflákl sám, takže vám tímto potvrzujeme, že se můžete těšit na 15“ infotainment se zcela novým systémem, který napravuje spoustu chyb raných MIB3 systémů (je rychlejší, intuitivnější, variabilnější a celkově uživatelsky přívětivější), a navíc přidává řadu příjemných funkcí a zjednodušení. Před řidičem je pak jen malý informační displej, který však doplňuje standardně dodávaný průhledový displej s rozšířenou realitou, takže máte všechny důležité informace o jízdě i navigační pokyny přímo v zorném poli.
Samozřejmě nesmí chybět kvalitní audio Harman Kardon (16kanálový zvuk a výkon 700 W) nebo propracované ambientní osvětlení s 30 volitelnými barvami. Pohodu na palubě budou nejvíc tvořit nová ergonomická sedadla s certifikací AGR, která jsou nejen vyhřívaná a ventilovaná, ale mají i široké možnosti masáže (nejen pro páteř a bedra, ale i pro pánev). Další zajímavou vychytávkou je chytrá klimatizace s výdechy vzduchu ovládanými elektronicky v menu infotainmentu, o jejich pohyb se totiž starají elektromotorky.
Technika stejná, ale lepší
Když jsme u těch elektromotorů, ID.7 stojí na stejné MEB platformě jako ostatní ID modely, ale přináší řadu vylepšení a optimalizací pohonu pro efektivnější provoz. Hlavním vylepšením je nový elektromotor s výkonem 210 kW (286 koní) a točivým momentem 545 Nm – to je pořádný nárůst oproti současné generaci produkující 204 koní a 350 Nm. Dynamické parametry jsou zatím tajemstvím, ale nárůst síly opravdu cítíte.
Základem bude pohon zadních kol, časem dorazí i výkonnější čtyřkolka (vrcholná verze GTX je také veřejným tajemstvím). Na výběr budete mít také u baterií, ID.7 se totiž bude nabízet hned se dvěma různými moduly – ten standardní pro verzi Pro s kapacitou 82 kWh (uživatelská 77 kWh) má zajistit dojezd přibližně 615 kilometrů, s tím větším u verze Pro S o kapacitě 91 kWh (uživatelská 86 kWh) ujede ID.7 na jedno nabití až 700 km. Přidejte si k tomu vysokovýkonné rychlonabíjení (170 kW pro nižší verzi Pro, vyšší Pro S pak bude umět až 200 kW) a strach z dojezdu už určitě hrozit nebude.
Za volantem
ID.7 se narodil pro dlouhé cesty a skutečně v nich exceluje. Podvozek s adaptivními tlumiči (vpředu má zavěšení typu MacPherson, vzadu je pětiprvkové zavěšení) je houpavě pohodlný, kabina perfektně odhlučněná, jízda hladká a řízení zcela uvolněné – jen se rozvalíte v pohodlném křesílku a s podporou sofistikovaných jízdních asistentů (kromě adaptivního tempomatu spolu s vedením jízdy v pruhu za vás ID.7 zvládne také změnu jízdního pruhu) se můžete nechat unášet. Pokud nechvátáte, můžete přepnutím auta do režimu Eco prodloužit dojezd, protože kromě omezení výkonu elektromotoru a spotřeby palubních systémů umožní například i nerušené plachtění (po puštění akcelerátoru auto jede dál bez zpomalování rekuperací).
Kdybyste naopak spěchali, stačí přepnout do sportovního režimu – podvozek zatne svaly, řízení vám ztuhne v dlaních a zátah nabere na intenzitě – a můžete pelášit. Velká zábava to není, na to je ID.7 moc velká silniční jachta, ale s točitou okreskou si poradí velmi kompetentně. Pravda, řízení by mohlo být rychlejší, zátah ostřejší a stabilizace by na výjezdech z ostrých zatáček mohla méně otravovat, ale vývojáři slibují, že na finálním nastavení ještě zapracují.
Už teď je ale cítit, že pod maskováním se ukrývá velmi povedené auto, se kterým bude radost jezdit a trávit v něm čas – a to hlavně na dlouhých štrekách. Volkswagen si také dal evidentně hodně záležet, aby napravil řadu chyb, které první modely ID rodiny trápily (a které z ID.7 postupně přejdou i do ostatních modelů). A to je moc dobře, protože ID.7 bude čelit velmi početné a schopné konkurenci…
Sériová výroba Volkswagenu ID.7 začne v půlce června v německém Emdenu (dnes se tam vyrábí Passat a Arteon). Jeho základní cena se má pohybovat kolem 1,5 milionu korun.