Hlavní obsah

Pro rodiny jako dělaný: Nový Countryman není mini, ale je to každým coulem MINI

Video: Honza Koubek

Do všech směrů je větší než Nissan Qashqai. Oproti minulé generaci narostl do délky o 13 cm. Ano, 130 mm. A do výšky o 60 mm. Opravdu to není malé auto – a je to tak správně. Nebavíme se o městském hatchbacku, ale o rodinném crossoveru.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Do rodinných crossoverů by se, jak známo, měla vejít nějaká ta rodina, a pokud možno pohodlně. Zatímco některá dřívější MINI jsou v podstatě dvoumístná a zadní sedačky slouží víceméně jako čalouněné odkládací místo, do nového Countrymana si vzadu sedne i skoro dvoumetrový člověk (vyzkoušeno za vás). Kufr přitom v tomto základním uspořádání skýtá 450 litrů volného prostoru, a pokud to nestačí, zadní sedačka je podélně posuvná, takže můžete volit mezi prostorem pro zadní cestující a zavazadla.

Countryman tedy není malý, ale přesto je to MINI, jak má být. Mluvím o designu, o nezaměnitelném stylu, protože i když už nemá roztomile kulatá světla, zvenčí si ho naprosto jistě s ničím nespletete. Celá karoserie je hranatější, jak to má u crossoveru být, ale je to nezaměnitelné MINI – od náznaku britské vlajky v zadních světlech až po barevně odlišenou střechu a zrcátka.

A co teprve když usednete dovnitř. Interiéru dominuje velký kruhový OLED displej infotainmentu uprostřed tkaninou potažené palubní desky. Můžete si volit ze spousty různě barevných a uspořádaných motivů, a protože přímo před řidičem není žádný druhý displej, na tom středovém se zobrazují i palubní přístroje. Chce to chvíli zvykání, ale před řidičem naštěstí nechybí výklopný head-up displej (dodávaný na přání), takže to nejdůležitější můžete mít pořád ve směru pohledu. Interiér je zábavný, kvalitní, neobvyklý a dokazuje, že v moderních autech může být i něco jiného než armáda černých plastů.

Co se týče jízdy, je třeba brát v potaz, že jsem měl v testu základní motorizaci s tříválcovou patnáctistovkou, takže nebudeme mluvit o žádných sportovních výkonech. Ale na základní verzi jezdí Countryman C skutečně velmi důstojně, 163koňový tříválec (mimochodem známý už ze spousty jiných aplikací, mimo jiné i jako součást hybridního pohonu BMW i8) má slušný zátah z nízkých otáček a s Countrymanem dokáže hnout docela pěkně. Trochu dvousečnou zbraní je pak podvozek - na jednu stranu umožňuje sportovní jízdu a na správné silnici pobaví i zkušenější řidiče, na druhou stranu není tak pohodlný, jak by se na rodinné auto možná slušelo. Co dalšího se mi na MINI Countrymanu líbilo a co jsem naopak kritizoval, se dozvíte ve videu.

Načítám