Hlavní obsah

Pravý americký off-road na českých silnicích: Ford Bronco vedle terénních schopností okouzlí hlavně stylem

Video: Honza Koubek

Původně se měl prodávat jen v Americe, ale šedí dovozci z něj udělali takový kšeft, že ho Ford nakonec oficiálně dovezl i k nám. Ford Bronco je americká ikona, kterou v Evropě zná málokdo, ale jeho styl je nepopiratelný stejně jako terénní schopnosti.

Článek

Tohle není žádné vyměklé SUVčko (od toho tu zákazníci mají Bronco Sport), tohle je nefalšované terénní nářadí. Tuhý rám oddělený od karoserie, odpojovací stabilizátory pro lepší křížení náprav, redukční převodovka, zamykatelné diferenciály, mechanicky připojitelný pohon všech kol, spousta elektronických pomocníků, jako třeba přibrzďování zadního vnitřního kola pro rychlejší otáčení na nezpevněném povrchu - už z tohoto výčtu musí být jasné, že Ford neponechal nic náhodě. Chtěli auto, které se může směle postavit Jeepu Wrangler. A tak ho prostě postavili.

Jízda s Broncem má samozřejmě svá specifika. Za volantem se sedí dobře, výhled je velmi dobrý, palubka hranatá a svislá, jak se na teréňák sluší a patří, uvnitř je dost madel, ovládací prvky jsou bytelné a dá se s nimi pracovat i v rukavicích… No, a samozřejmě také musíte počítat s tím, že na silnici se tohle auto bude kymácet a bude sebou mlít, velké terénní gumy nemají zázračnou přilnavost a jejich vysoké boky se v zatáčkách deformují, takže do vinglů prostě nemůžete najíždět kdovíjak rychle, aerodynamika už kolem 100 km/h burácí, gumy hučí a z nádrže zmizí zhruba 14 litrů každých 100 km.

Nemusíte se ani moc snažit a za stejnou cenu (v téhle drsnější verzi Badlands začíná těsně nad 1,8 milionu Kč) seženete praktičtější, komfortnější, tišší a úspornější auto, které zároveň ve většině českého terénu bez větších problémů obstojí. Stepi, pouště a džungle, kde by s ním Bronco udělalo krátký proces, u nás nemáme. A tak hlavním prodejním argumentem amerického teréňáku bude jeho naprosto nepopiratelný styl. Tohle auto je cool, lidé se za ním otáčí, a to jsem ještě kvůli zimním teplotám nesundal střechu.

Stačí pár šroubů a jde dolů celá, včetně zadního okna a boků. Pak stačí u každých dveří stáhnout bezrámová okna, odpojit jeden kabel a snadno je vysadíte. Zrcátka zůstávají na A-sloupcích, takže můžete vyrazit i na veřejnou silnici - a pak vám garantuju, že už vás nepřehlédne nikdo. Pro Bronco v našich končinách neexistuje racionální argument. Ale těch iracionálních je dost na to, aby se jich tu pár prodalo. Více zjistíte ve videu.

Načítám