Hlavní obsah

Omlazené SUV DS 7 napravilo chyby předchůdce, zkrásnělo a nezapomnělo ani na fanoušky nafty

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Francouzi modernizovali SUV DS 7, zbavili jej přívlastku Crossback a napravili jeho nedostatky

Doposud jste DS 7 mohli znát pouze s přívlastkem Crossback, jenže to je po čerstvém omlazení už minulostí. Modernizované francouzské SUV napravilo chyby svého předchůdce, notně zkrásnělo a nezapomnělo ani všechny, kterým jinak hojná elektrifikace pohonných jednotek není po chuti. A co první jízdní dojmy? Ty jsme nasávali v přímořském Nice.

Článek

Charakter omlazené DS 7, po faceliftu už bez přívlastku Crossback, zosobňují zejména světla, přičemž ta přední – hlavní a denní – patří mezi poutavé prvky a demonstraci technologií. Světlovodná vlákna připomínající kly jsou tvořena 33 diodami a jejich polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně. To má za následek, že se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. Jde sice jen o efekt, ale tuze líbivý.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Bystří si všimli chybějících předních mlhovek, nicméně díky matrixovým lampám nejsou dle výrobce potřeba

Hlavní lampy vybavené adaptivním řízením světelného toku jsou diodové, přičemž každý světlomet má dva potkávací světelné moduly a jeden matrixový tvořený 84 diodami ve třech řadách. Maximální dosah v dálkovém módu je 380 metrů a nechybí ani přisvěcování do zatáček závislé na úhlu natočení volantu.

Přepracování se dočkaly rovněž zadní lampy, sázící na motiv šupin. Ty pasují k nové zádi, jež vyměnila nápis Crossback za signaturu DS Automobiles.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Zapomeňte na Crossback, SUV se přejmenovalo na DS 7. Důvod? Lepší orientace pro zákazníky

Vybíráte také z nových litých kol, jako tradičně pojmenovaných po světových městech či jejich částech. Vrcholem pro nejvýkonnější plug-in hybrid jsou poté 21palcové disky nazvané Brooklyn.

Barevnou paletu vozu tvoří šest odstínů, a to šedá, modrá, platinově šedá, černá, perleťově bílá a bílá. Tedy žádné divočiny, ale spíše konvenční laky.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Karoserie nabídne šest barevných odstínů

Velkou slabinu původního sedmičkového Crossbacku vyřešil nynější facelift. Mluvíme pochopitelně o konfigurovatelném infosystému, který přejal rozhraní ukázané u DS 4. V sedmičce se tak můžeme těšit ze širokého 12palcového displeje, jasných barev a ostrého obrazu. Lepší rozlišení mají rovněž parkovací kamery i přístrojový štít a mobilní konektivita Apple CarPlay/Android Auto je nyní bezdrátová.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Vůz se dočkal vylepšeného infosystému a přístrojového štítu

Stejně jako v předchozím modelu se i u omlazené novinky nachází adaptivní odpružení řízené kamerou, technologie nočního vidění pracující na pasivní bázi a monitoring pozornosti řidiče snímající jeho obličej i oči. Nechybí ani poloautonomní řízení druhé úrovně, adaptivní tempomat a technologie udržující vůz uprostřed jízdního pruhu.

Třikrát zásuvka a jeden diesel

Portfolio motorizací poté tvoří tři plug-in hybridy a jeden čistokrevný diesel. Zatímco základní varianta do zásuvky tvořená benzinovou šestnáctistovkou a elektromotorem spojeným s převodovkou disponuje kombinovaným výkonem 225 koní, verze 4×4 s přidaným zadním elektromotorem jsou naladěny na 300 a 360 koňských sil.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

O řazení se u všech variant stará osmirychlostní automat

Top provedení o 360 koních má navíc snížený podvozek o 15 mm, širší rozchod náprav o 24 mm vpředu a 10 mm vzadu, větší přední brzdy o průměru 380 mm a čtyřpístové třmeny z dílen studia DS Performance.

Kombinované dojezdy na jedno nabití v čistě elektrickém režimu jsou díky inovovanému akumulátoru (dodavatel LG Chem) o hrubé kapacitě 14,2 kWh (využitelná 12,9 kWh) podle typu homologovány na:

  • DS 7 E-Tense 4×4 360 – 57 km
  • DS 7 E-Tense 4×4 300 – 63 km
  • DS 7 E-Tense 225 – 65 km

Z praxe u DS však víme, že nejlepších dojezdů dosahují v reálném světě čtyřkolky, jelikož ty pracují v elektrickému módu primárně se zadním elektromotorem, jenž přenáší točivý moment skrze redukovaný převod přímo na zadní kola. Přední elektromotor pohánějící přední kola musí vždy otáčet převodovkou a řadit, takže zde dochází k drobným energetickým ztrátám.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Krom plug-inů se bude nabízet také čtyřválcový diesel o objemu 1,5 litru

No a pro všechny, kterým zásuvka nevoní, máme dobrou zprávu – nabízí se také diesel. Jde o čtyřválec o objemu 1,5 litru s turbodmychadlem s proměnlivou geometrií a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva. Motor vyprodukuje výkon 130 koní a spotřebuje 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Podle zástupců značky vydrží v nabídce až do konce životního cyklu současní generace DS 7.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Ve výrobě najdete i variantu s benzinovým motorem 1,6 litru, nicméně ta není určená pro evropské trhy – prý z důvodu nezájmu klientely

Čistokrevný benzinový motor 1,6 litru, určený třeba pro Egypt, se pro Evropu už nenabízí, oficiálně z důvodu nezájmu zákazníků. Velkoobjemový naftový motor, který by autu jistě slušel, pak nebude kvůli enviromentální politice značky.

Kůže, kam se podíváš

V nabídce se objevuje pět výbavových stupňů (Bastille, Rivoli, Opéra, Performance Line, Performance Line +), přičemž na vybrané trhy se podívá ještě limitovaná edice La Première, určená pouze pro vrcholový plug-in hybrid 4×4 o 360 koních.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Vrcholové výbavy sází na prvotřídní kůži

Zvolený výbavový stupeň, výrobcem nazývaný inspirace, má přímý vliv na to, jak bude auto nejen vybavené, ale jaké materiály bude hostit.

Kde se DS 7 vyrábí a prodává?

DS 7 je globálním modelem, přičemž pro všechny trhy mimo Číny je vyráběn ve francouzských Mylhúzách, kde se mu navíc dostává extra výstupní kontroly. Obyvatelé země vynálezu střelného prachu se pak dočkají vozidel zhotovených v Šen-čenu. Objednávky už jsou otevřené a lze je realizovat v autorizovaných prodejnách DS (v ČR – Praha, Brno, Ostrava), které nabízí též službu doručení vozu až domů.

Opéra například sází na černou či světle šedou kůži a vysoce komfortní sedadla s hustou pěnovou výplní, masáží, výhřevem a ventilací. Rivoli poznáte podle černého interiéru a černé kůže s výraznou strukturou. Performance Line a Performance Line + jedou zejména v temně černé Alcantaře a v tmavě lakovaných prvcích exteriéru, zatímco Bastille se honosí prvotřídní látkou inspirovanou strukturou rybí kůže, případně příplatkovým koženým černým interiérem.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Autmobiles

Dočkají se i milovníci černé kůže

Edice La Première vycházející z Opéry poté platí za nejvyšší exkluzivitu standardně zahalenou do černé barvy a luxusních materiálů. Nechybí ani odznaky, monogramy, černě-lesklá maska chladiče nebo střešní lišty. V Česku se však La Première nabízet nebude.

Objektivně propracovanější

První pilíř osamostatněné značky DS Automobiles se nám nyní předvedl v omlazené podobě, s větší trakční baterií a s novou plug-in hybridní pohonnou jednotkou. Tu jsme jakožto novinku otestovali a s ní prověřili i ostatní vylepšení.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Autmobiles

DS 7 se nově představuje s plug-in hybridem o celkovém výkonu 360 koní

S příchodem 360koňové vrcholové varianty se zajisté dostavila lepší akcelerace a vyšší agilita. Asistence dvou elektromotorů byla rovněž znát během stoupání do kopců, kde okamžitě dostupný točivý moment přišel vhod.

Nejvýkonnější soustava o dvou elektrických motorech sází spíše na jízdu setrvačností než na rekuperaci, kterou lze díky jízdnímu režimu B (silná rekuperace) vyvolat krátkým chvatem na řadicí páce. Když už je motor aktivní a vozidlo plachtí, tak se benzinová šestnáctistovka obvykle nevypne, nýbrž svojí prací nabíjí akumulátor. To je trochu jiné chování ve srovnání s jednoelektromotorovou předokolkou.

Foto: Greg Jongerlynk/DS Automobiles

Navigace je permanentně připojená k internetu a sosá dopravní data od TomTom

Podle nás bude E-Tense 360 4×4 v Česku nejprodávanější a také nejlépe fungující variantou z hlediska dojezdu, pokud ovšem svůj jízdní styl částečně přizpůsobíte autu a budete pravidelně nabíjet akumulátor.

DS 7 CeníkZákladní výbavaNejvyšší výbava
1.5 BlueHDi 130 EAT81 100 000 Kč1 250 000 Kč
E-TENSE 225 EAT81 515 000 Kč1 755 000 Kč
E-TENSE 300 EAT8 4x41 665 000 Kč1 905 000 Kč
E-TENSE 360 EAT8 4x41 880 000 Kč2 050 000 Kč

Z hlediska interiéru se auto konečně dočkalo adekvátního svižného infosystému, jaký se představil u DS 4. Nabídne tedy rozhraní včetně widgetů, které se užívají u mobilních telefonů. Graficky si polepšila též přístrojová deska, avšak ta přišla o možnost zobrazení mapy před oči řidiče, což vnímáme spíše jako krok zpět.

Ale bez mapy v budících se dá žít, obzvláště v porovnání s tím, jaké pozitivní změny facelift přinesl. Celkově shrnuto si na samotnou jízdu v DS 7 Crossback (tehdy) nešlo od začátku nijak moc stěžovat, což se propsalo i do objektivně propracovanějšího modernizovaného provedení.

Načítám