Hlavní obsah

Nejdražší ojetiny na Sauto.cz, které ujely přes 100 000 km

Foto: sauto.cz

Doba, kdy nájezd 100 000 km znamenal pro auto konečnou, je dávno pryč. Dnes se jedná o naprosto běžný nájezd i u luxusnějších vozů. Hledali jsme nejdražší ojetá auta, která se u nás dají s takovým nájezdem koupit.

Článek

Ačkoli všude čteme to strašení, že nejsou auta, tak nabídka ojetin je pořád opravdu široká. Jen na inzertním portálu Sauto.cz je aktuálně přes 65 000 nabídek všech možných (i nemožných) značek. Nejlevnější auta se aktuálně dají koupit za 4 900 korun, je to Citroën bez STK a také Mercedes A s dieselem.

My se dnes ale podíváme na opačné spektrum nabídky. Hledali jsme nejdražší auta na portálu Sauto.cz a vypadly na nás docela zajímavé věci. Ale protože se bavíme o ojetinách, musí to být opravdové ojetiny, takže jsme jako kritérium zadali minimální nájezd alespoň 100 000 km. Na Sauto.cz je totiž nabídka i nových či málo ojetých předváděcích vozů.

Mercedes-Maybach S500

Nejdražší inzerované auto s nájezdem přes 100 000 km na portálu Sauto.cz je Mercedes-Maybach z roku 2016. Má najeto 125 000 km a prodávající za něj chce 3 932 500 Kč.

Nejdražší ojeté auto na Sauto.cz je Mercedes-Maybych S500. Aktuálně je v nabídce za necelé čtyři miliony a je to opravdu pořádný kus auta. A evidentně se ho majitel nestyděl používat, když s ním za necelých šest let najel 125 000 km. I tak nás trochu překvapuje cena inzerovaného vozu, protože nový Maybach začíná kolem 4,5 milionu, s nějakou tou výbavou a individualizací navíc se vejdete do šesti milionů.

Dříve byl Maybach samostatná značka konkurující vozům Rolls-Royce, ale to se moc nechytlo a nakonec se z Maybachu stala vrcholná výbava luxusních Mercedesů. Auto je prodloužené a má prvky výbavy, které v „běžném“ Mercedesu třídy S k dispozici nejsou. Jestli o Maybachu jako o ojetině přemýšlíte, asi víte, co děláte. My budeme ti poslední, kdo vám budou tohle luxusní auto rozmlouvat.

Ferrari FF

Tohle je opravdu zajímavá ojetinka. Dvanáctiválcové Ferrari „v kombíku“ za necelé 3,3 milionu Kč. Je z roku 2014, a podle prodávajícího má nové brzdy, což je zrovna u keramických disků a destiček Ferrari dobrá zpráva. Podle neoficiálních informací totiž stojí výměna těchto brzd na model FF okolo 840 000 Kč!

Vozů Ferrari s vyšším nájezdem se u nás zas tak moc neobjevuje, ale přesto tady jeden máme. Jedná se o čtyřmístný model FF, a protože už má najeto přes 101 000 km, do našeho výběru se dostal. Rozhodně se jedná o velice zajímavé auto, navíc podle recenzí šťastnějších kolegů ze zahraničí, kteří mohli s tímto vozem nějakou dobu žít, se dá i používat každý den jako normální auto. Ferrari FF měl svého času na běžné používání třeba Chris Harris, hlavní tvář současného pořadu Top Gear.

Jen připomeneme, že inzerované Ferrari má samozřejmě atmosférický dvanáctiválec typu F140 EB. Motor o objemu 6,3 l má výkon 485 kW (659 k) v 8 000 otáčkách a točivý moment 683 Nm v 6 000 otáčkách. Technickou zajímavostí vozu je systém pohonu všech kol, který řeší pohon přední nápravy přes samostatnou dvourychlostní převodovku, zatímco primárně zadní kola pohání sedmistupňová dvouspojková převodovka. Složitý systém pohonu je ale zrovna to, čeho bychom se na takové ojetině báli nejvíc.

BMW 2002 Turbo

Historické BMW 2002 Turbo asi nebudete brát jako auto denní potřeby. Cena přes tři miliony odpovídá ikonickému statusu, ale ověřte si, že se nejedná o padělek. Hodnota zrestaurovaného funkčního originálu rozhodně už jen poroste.

Tohle není ani tak klasická ojetina jako spíše už investiční záležitost. Ikonické BMW 2002 Turbo je vlastně první sériové BMW s přeplňovaným motorem. Jednotka M31 (vycházející z dvoulitru řady M10) má turbodmychadlo KKK, kompersní poměr 6,9:1 a mechanické vstřikování Kugelfischer P04. V letech 1973 až 1975, kdy se tohle auto vyrábělo, byl výkon 170 koní (a s ním točivý moment 245 Nm) opravdu pořádná porce.

Cena inzerovaného kusu s nájezdem 130 000 km je přes tři miliony korun. Odráží nejen historickou hodnotu vozu, ale především celkový stav. Zrestaurovaný automobil toho od nového majitele už moc chtít nebude, jen běžnou péči a udržování ve špičkové kondici. Ovšem předpokládáme, že takové auto asi zamíří do nějaké klimatizované sbírky a nebude se s ním pravidelně jezdit v běžném provozu.

Mercedes-Benz S 320 CDI

Tři miliony za starý Mercedes třídy S, který se s tímto motorem jako ojetina prodává klidně za desetinu ceny? Je to sice auto po tenisové celebritě, ale i tak se nám ta cena zdá hodně přestřelená.

Tohle je docela zajímavá kuriozita, kterou ale ocení asi jen opravdový tenisový fanda. Svým způsobem nijak zajímavý ojetý Mercedes třídy S z roku 2009 s šestiválcovým dieselem je auto, které se běžně prodává za méně než 300 tisíc korun, v solidním stavu tak za půl milionu. Ale za tři miliony? Inu, jak udává prodejce, cena je to k jednání.

Auto je ale údajně po české tenisové legendě s iniciály JN, takže znalci tohoto sportu už určitě ví, o koho se jedná. Auto má najeto 166 734 km a nemáme důvod tomu nevěřit. Vypadá docela pěkně a určitě v něm bude ještě slušný potenciál. Přesto ta cena vypadá jako hodně přestřelená. Je dokonce vyšší než u jiných inzerátů na poslední generaci třídy S Coupé v motorizaci S 63 AMG, levněji se dá sehnat i poslední třída S ve verzi Maybach.

Porsche Panamera Turbo

Zatímco nová Panamera Turbo s nějakou tou výbavou stojí klidně pět milionů, tahle je už na přibližně polovině původní ceny. Nájezd 108 000 km nemusí nic znamenat, pokud je auto kvalitně servisované.

Potřebujete pořádného rodinného kombíka? Tak proč ne Panameru Sport Turismo? Inzerovaný kus z roku 2018 už má za sebou 108 000 km a s cenou 2,3 milionu je vlastně za hubičku. Nová Panamera Turbo „v kombíku“ totiž stojí běžně dvojnásobek (spíše víc, s nějakou tou příplatkovou výbavou). Panamera Sport Turismo samozřejmě není tak praktická jako Passat Variant, ale pořád je to čtyřmi lidmi použitelné auto s aspoň nějakým zavazadlovým prostorem. A hlavně je zatraceně rychlé.

Na rozdíl od výše uvedených vozů se tady dostáváme mezi takové ty běžnější ojetiny. U Panamery si pohlídejte servisní historii (inzerovaný kus byl údajně na posledním značkovém servisu v září) a hlavně nechte auto před koupí vždy důkladně prověřit a zdiagnostikovat. Motor je v principu spolehlivý, ale všechny možné problémy je nutné řešit hned, než dojde k napáchání vážných škod. Trochu riziková je také automatická převodovka a systém pohonu všech kol, vyžadují mimořádný servis nad rámec oficiálního plánu.

Načítám