Hlavní obsah

Nová Škoda Kodiaq 2.0 TDI je větší, ale o něco slabší. Zkoušeli jsme, jestli to vadí

Video: Honza Koubek

Druhá generace Kodiaqu narostla téměř do všech směrů, především do délky. Větší kus auta stále může pohánět poměrně široká paleta motorů, od klasických spalováků až po plug-in hybrid, což je v Kodiaqu novinka. Dnes se ale zaměřím na naftu.

Článek

Dvoulitrové TDIčko bude v našich končinách prakticky jistě prodejním leaderem, zákazníci ho chtějí a pro Škodovku může znamenat i určitou konkurenční výhodu, protože spousta rivalů pomalu naftové motory ze své nabídky vyřazuje. Do testu jsem si vzal silnější verzi spojenou standardně s pohonem všech kol a převodovkou DSG. Nakonec, manuální převodovku už v Kodiaqu nenajdete ani v té nejzákladnější verzi.

Tento krok také umožnil přesunout volič převodovky pod volant a uvolnit místo ve středové konzole, kde se kromě obvyklých odkládacích prostorů dočkáte mimo jiné také dvou spodně chlazených nabíjecích ploch na mobilní telefon. Interiér se posunul i materiálově, ačkoli v lepší výbavě s kůží obšitou palubní deskou mi vlastně přišel možná až příliš konzervativní. Levnější varianta s tkaninou na částech sedaček i palubní desce na mě ve výsledku působila prémiovějším dojmem.

Neméně důležité je, že se Kodiaq protáhl o celých 6 cm a z toho samozřejmě těží cestující. Druhá řada sedaček je podélně posuvná, takže si můžete vybrat, kdo bude mít kolik prostoru, nicméně posuv je zachován i v pětimístné variantě, kterou jsem měl v testu. Při zadní poloze se můžu pohodlně rozvalit i já se svými téměř dvěma metry, zatímco kufr může mít v pětimístném uspořádání až 910 litrů a po sklopení sedaček dokonce 2 105 litrů. Kodiaq rozhodně zvládne odvézt téměř cokoli, co budete potřebovat - ale co je důležité, jeho přednosti se zdaleka neomezují na stěhovací a spediční služby.

Kodiaq má totiž na svou třídu až překvapivě schopně naladěný podvozek. Mám pocit, jako by vývojáři vzali podvozek z první generace Kodiaqu RS, nad jehož doladěním uznale pokyvovali téměř všichni odborníci z branže, a prostě ho adaptovali na všechny modely druhé generace. Nemluvím tu o žádném sportování, ale o dospělé sebejistotě, vycizelovaném tlumení a ukázkovém vedení karoserie i v případě náhlých změn směru jízdy a přejezdu horizontů. Vím, že pro většinu zákazníků nebude takto svižná jízda prioritou, ale schopnosti Kodiaqu naznačují, že v případě krizové situace bude schopen účinné akce.

A když zrovna pojedete v klidu a po dálnici? Pak si užijete dobře nastavený adaptivní tempomat a příjemně nízkou spotřebu. Další podrobnosti uvidíte ve videu.

Načítám