Článek
Pamatujete si ještě časy, kdy auta nemusela šokovat designem, fascinovat moderními technologiemi a ohromovat zbytečnými serepetičkami kolem, ale prostě jen stačilo, aby vás do cíle odvezla v co největším pohodlí, a ještě se u toho příjemně řídila? Ty časy jsou možná nadobro pryč, ale původní esence zůstala – alespoň u některých aut.
Pohodlně se uvelebte v rozměrném křesílku čalouněném kůží Moritz ve světlém provedení, užijte si pohled na dekory z ořechového dřeva a hliníkové detaily, natáhněte si nohy a uchopte jemnou kůží potažený volant, lokty vám přitom spočinou přímo na opěrkách ve dveřích a na středovém tunelu. Dokonalé! Otočte startovacím ovladačem a motor pod kapotou s distingovaným odkašláním naskočí, zařaďte drive a můžete vyrazit na cestu…

Kabina S90 je úžasné místo ke trávení času
Kam? A záleží na tom? Prostě najeďte na dálnici a nechte se unášet cestou kamkoliv vás zavede – vždyť cesta je cíl! Po cestě si můžete užívat tiše ševelící motor, hladké řazení, komfortní, ale zcela stabilní podvozek… a hlavně výjimečnou atmosféru klidu a pohody na palubě, která je pro Volvo typická a neopakovatelná. Výsledkem je, že na konci cesty – ať je jakkoliv dlouhá – vystoupíte spokojení, odpočatí a zrelaxovaní.
Tahle cestovatelská nátura je u Volva S90 (i dalších modelů) součástí základní výbavy, a to i když zvolíte zcela základní provedení – tím je totiž benzinový dvoulitr s podporou 48V mild-hybridního ústrojí, který produkuje velmi neskromných (skoro) 200 koní! Díky tomu není verze B4 vůbec líná a má dost síly na to nenuceně přejít z pohodového plutí do svižného úprku, přitom se v kombinovaném provozu spokojí se skromným přídělem 6,5 litru benzinu každých sto kilometrů.
Přesto však u S90 o žádný výdobytek moderní techniky nepřijdete – pořád jde o vlajkovou loď prémiové automobilky. Je tu tedy infotainment (od Googlu) s veškerou myslitelnou mobilní a online konektivitou, hi-endové audio Harman/Kardon, dlouhý zástup jízdních asistentů (konec konců bezpečností je Volvo proslulé) a spousta komfortních prvků, které vám budou zpříjemňovat pobyt na palubě.

Volvo jde cestou vytříbené elegance, nikoliv agresivního předvádění se
Ale na rozdíl od konkurence na sebe tyhle vychytávky nestrhávají pozornost. Adaptivní full-LED světlomety neoslňují zbytečnými grafickými tanečky, infotainment sází především na přehlednost a snadné ovládání i za jízdy a ambientní osvětlení dokresluje příjemné prostředí i bez neustálého prolínání milionů možných barev, takže si uvnitř nepřipadáte jako v pojízdné disko kouli.
Volvo S90 prostě nehraje na laciné pozlátko a netouží se před všemi předvádět. Postavili ho proto, aby vás pohodlně a bezpečně dovezlo kamkoliv si budete přát (i když je to třeba milion kilometrů daleko). A v téhle disciplíně naprosto exceluje. Tak se jen pohodlně usaďte za volantem a užijte si ten zážitek z komfortního cestování první třídou…
Ceník Volva S90 začíná na částce 1 494 900 Kč (B4 FWD), v nabídce jsou však i silnější benzinové varianty v podobě 250koňové B5 FWD (1 564 900 Kč) a 300koňové B6 AWD (1 824 900 Kč), pro fanoušky nafty je tu 235koňový diesel B5 AWD (1 654 900 Kč) – všechny motorizace jsou vyzbrojené 48V MHEV ústrojím. Pokud požadujete větší míru elektrifikace, sáhněte po plug-in hybridu T8 AWD Recharge s kombinovaným výkonem 455 koní a základní cenovkou 1 944 900 Kč. Devadesátkový model můžete pořídit i jako kombi V90 s ještě širší nabídkou motorizací (tři benziny, tři diesely a dva PHEV).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč + 48V MHEV |
Zdvihový objem | 1 969 cm3 |
Výkon | 145 kW (197 k) při 4 800–5 400 ot./min. + 14 k elektromotoru |
Točivý moment | 300 Nm při 1 500–4 200 ot./min. + 40 Nm elektromotoru |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 723 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,9 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 6,9 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 60 l |
Kola a pneumatiky | 245/45 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 969/1 890/1 437 mm |
Rozvor | 2 941 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 461 l |