Hlavní obsah

Jak ušetřit desítky tisíc na VW Tiguan: Základní motor úplně stačí a akční výbava má vše, co potřebujete

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Že jsou nová auta drahá? Nemusí být, pokud si v širokém spektru verzí umíte najít výhodnou nabídku – a právě takovou vám v případě nového rodinného SUV Volkswagen Tiguan můžeme představit.

Článek

Nejdražší neznamená vždycky nejlepší. Často ta přímá úměra samozřejmě platí, ale některé firmy se z vás prostě jen snaží vymámit peníze za věci, které vlastně nepotřebujete – gigantické porce hranolek, jež ani nesníte, VIP místa, ze kterých je vidět/slyšet stejně jako z těch obyčejných, nebo třeba zdobené rakve, v nichž nespočinete o nic pohodlněji než v těch základních. A platí to i v případě Tiguanu. A my vám teď rádi ukážeme, jak ušetřit desítky tisíc, když zůstanete trochu při zemi a nenecháte se unést seznamem příplatkové výbavy.

Začneme u motoru, který je srdcem každého auta. A můžeme vás uklidnit, už základní benzin 1.5 eTSI je povedená jednotka, která v nabídce není jen do počtu. Přeplňovaná čtyřválcová patnáctistovka má dost síly (základní verze nabízí solidních 130 koní, za 41 tisíc můžete mít její o 20 koní a 50 Nm silnější variantu), přitom je příkladně kultivovaná a také až překvapivě úsporná.

Pomáhá si totiž nejen vypínáním vnitřní dvojice válců při nízké zátěži (technika označená ACT plus), ale také elektrickou podporou v podobě 48V mild-hybridní jednotky, která dokáže motor zhasnout i při jízdě a narekuperovanou elektrickou energií podporuje spalovák v rychlejších reakcích na plyn. Ve výsledku tak v kombinovaném provozu umí jezdit za plus minus šest litrů, tedy jako základní diesel – oproti němu sice nemá tak autoritativní zátah (250 vs. 360 Nm) a utáhne méně na kouli (1,6 tuny místo 2,0 tuny), ale také je tišší a hladší a především o masivních 118 tisíc lacinější, což při prakticky shodné spotřebě nikdy nedoženete (pokud nejezdíte dálnice dennodenně).

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Přeplňovaná benzinová patnáctistovka výkonově v pohodě stačí, navíc díky mild-hybridu dokáže být i ukázkově úsporná. Pokud každý den nekřižujete dálnice nebo netaháte těžké přívěsy, diesel fakt nepotřebujete.

Další balík peněz můžete uspořit na akční výbavě People, která za rozumný peníz nabízí vše potřebné už v základu: 17" litá kola, metalický lak, LED světlomety, většinu bezpečnostních asistentů včetně adaptivního tempomatu, bezdotykové otevírání kufru a pokročilý parkovací asistent (s možností vzdáleného parkování pomocí mobilního telefonu), automatickou 3zónovou klimatizaci, vyhřívaný volant a sedadla vpředu, 8 reproduktorů, 10,25palcový přístrojový panel a 12,9palcový infotainment.

Klidně tak můžete ušetřit za navigaci (33, resp. 66 tisíc za verzi Max), stačí USB kabel za stovku k připojení chytrého telefonu prostřednictvím konektivity Android Auto a Apple CarPlay. A vlastně ani ten kabel už nepotřebujete, Tiguan tuhle konktivitu umí bezdrátově.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Ve výbavě People najdete vše potřebné a ještě něco navíc.

Také nutně nepotřebujete adaptivní podvozek DCC Pro. Ten má sice kouzelné dvouventilové tlumiče, které umí perfektně komfortně plout i sebejistě sportovat (a všechno mezi tím prostřednictvím mnoha voleb nastavení), ale Tiguan má na 18palcových kolech (za příplatek 16 200 Kč, pokud se cítíte rozmařile) nazuty pneumatiky s profilem 55, které si díky vysoké bočnici s českými tankodromy bravurně poradí a sportovat s Tiguanem stejně nebudete, takže fakt není potřeba utrácet.

Takhle vybavený Tiguan se základním 130koňovým motorem vyjde na necelý milion. Ale jestli chcete uspořit ještě víc, se stejným motorem seženete ještě levnější výbavu Limited, která je sice ještě o trochu skromnější, ale rozhodně ne chudá. Takhle vybavený Tiguan 1,5 eTSI (130 k) pak vyjde na lákavých 799 900 Kč.

Za své peníze dostanete prostorné, praktické, dobře vybavené a příjemně jezdící rodinné SUV, které vám nebude dělat ostudu a o nic důležitého vás neošidí. Za tyhle prachy je to prostě moc dobrá nabídka.

Volkswagen ve verzi People stojí 959 900 Kč, pokud zvolíte základní benzinový motor 1,5 eTSI (130 k). Za výkonnější 150koňovou verzi zaplatíte 1 018 900 Kč a za 150koňový diesel 2,0 TDI rovnou 1 078 900 Kč. Volba je na vás. Dalším bonusem je, že všechny verze mají v ceně 5letou záruku na 100 tisíc kilometrů.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo
Zdvihový objem1 498 cm³
Výkon96 kW (130 k) při 5 000 ot./min.
Točivý moment200 Nm při 1 400 ot./min.
Převodovkaautomatická, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 618 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,7 s
Maximální rychlost198 km/h
Spotřeba (kombinace)6,1 l/100 km
Objem palivové nádrže55 l
Kola a pneumatiky235/55 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 539/1 842/1 646 mm
Rozvor2 676 mm
Objem zavazadlového prostoru652 l
Načítám