Hlavní obsah

Velké rodinné auto se sedmi místy a dieselem za rozumný peníz? Opel Combo je v dnešní době skoro zázrak

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Oblíbené rodinné MPV s dodávkovými kořeny prošlo výraznou modernizací, která mu prospěla po všech stránkách. Především ho ale konečně zase můžete koupit se spalovacími motory! Takže měli byste si pro něj hned běžet?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Ty dvě tečky zářící do tmy jsem viděl stovky metrů daleko. V klidu jsem zpomalil a čekal jsem, co srnka ukrytá v příkopu, nyní již zalitá světlem čelních světlometů, nakonec vymyslí – jestli se sebevražedně vrhne do silnice, nebo naopak spořádaně prchne do lesů. Ale ona jen dál stála u cesty a nevzrušeně přežvykovala. Tak jsem jí jen mávnul na pozdrav, krokem se proplazil kolem a upaloval dál.

Jízda v noci přináší spoustu rizik, ale lesní zvěř je kvůli svému nevypočitatelnému chování asi tím největším strašákem. Proto si vždycky vysoce cením aut, která nemají světla jako dvě bludičky, ale skutečně efektivně prozáří tmu. A za jedna z nejlepších v mainstreamovém sektoru platí světla aut od Opelu.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tajnou zbraní Opelu Combo jsou jeho vynikající Matrix LED světlomety.

A to platí i pro dodávkové Combo vybavené IntelliLux LED Pixel světlomety – za složitým názvem se ukrývá LED technika se 7 segmenty na každé světlo a Matrix technologií, která poskytuje vysokou intenzitu osvětlení a skvělé rozložení paprsků (jak vám klidně potvrdí i ta srnka u silnice) a zároveň neoslňuje ostatní účastníky provozu (dobře, tu srnku asi oslnila…). A fungují vážně skvěle! Ale nejlepší na nich je, že je osobní Combo má ve standardní výbavě již od nejnižších verzí!

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Ale hlavní zbraní je samozřejmě prostor a praktičnost.

Pokud tedy hledáte dobrý důvod, proč si z trojice osobních (dodávkových) MPV Berlingo/Partner/Combo vybrat právě to s bleskem ve znaku, tak kromě výhodné ceny a hezčího vzhledu jsou hlavním argumentem právě ta světla. Jinak se totiž všichni tři sourozenci zcela shodují.

ComboCombo XL
Délka4 410 mm4 760 mm
Rozvor2 785 mm2 975 mm
Zavazadlový prostor597/983/2 126 l850/1 538/2 693 l
Délka nákladu3,05 m3,50 m

Combo tak seženete ve dvou délkách rozvoru a v konfiguraci s pěti nebo sedmi sedadly (testovaná verze je prodloužená sedmisedadlová, krátká verze se nabízí pouze jako pětimístná). Ve druhé řadě můžete mít lavici (dělenou 60 : 40) nebo tři individuální sedačky (vždy ale máte tři isofixy), sedadla ve třetí řadě lze samostatně sklápět nebo rovnou vyjmout. K obrovské prostorové nabídce se přidává i praktičnost se spoustou strategicky rozmístěných schránek a přihrádek – konkrétně jich je 28 s celkovým objemem 186 litrů.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Třetí řada tu není jen do počtu, pohodlně se tu usadí i dospělák. Sedačky jdou navíc snadno vyjmout, takže z Comba můžete udělat i stěhovák.

Také si můžete užívat vylepšený interiér s novým multifunkčním volantem, digitálním přístrojovým panelem (v základu monochromatický, ve vyšších verzích barevný) a 10palcovým dotykovým infotainmentem (už v základu umí bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay, vyšší verze má HD rozlišení, dva reproduktory navíc a především umí navigovat). Combo vás také může rozmazlovat vyhřívanými sedačkami, automatickou dvouzónovou klimatizací nebo bezklíčovým přístupem.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kabina nezapře dodávkový původ, ale široká technická a komfortní výbava odpovídá modernímu osobáku, nic důležitého by vám tu nemělo chybět.

Tolik vás ale zase rozmazlovat nebude, protože všude v kabině najdete tvrdé plasty (které jsou zase odolné proti poškrábání, což rodiče nejspíš ocení víc) a ani kvalita jízdy nebo řízení nezapře dodávkový původ – volantem tak musíte točit o trochu víc, než jste zvyklí z osobáku, také podvozek může na některých hrbolech odskočit a nájezdy do zatáček vyžaduje spíše opatrné místo divokých. Ale do žádného závodění byste se s rodinou na palubě stejně nevrhali.

Ve výsledku je tak jízda docela pohodlná (a kvalita tím lepší, čím víc Combo naložíte) a přiměřeně tichá, s chytře řadícím automatem hladká a díky dieselu také úsporná, v kombinovaném provozu se dá jezdit kolem šesti litrů na sto. Za volantem navíc sedíte docela vysoko, a máte tak skvělý výhled ven a přehled na silnici (jako v SUV), takže dodávkový původ má vedle úžasně praktického krabicového půdorysu další výhodu.

Tou největší výhodou je ale pořizovací cena, protože takhle levně podobně prostorné auto prostě neseženete – snad jen u Citroënu a Peugeotu, jenže oproti svým sourozencům má Combo výhodu nejen v líbivějším vzhledu přídě, ale především právě v těch skvělých světlech. Takže vlastně není moc co řešit…

Ceník Opelu Combo začíná na (akční) ceně 569 990 Kč s benzinovým tříválcem s manuálem a slušnou výbavou Edition Plus, za diesel ale připlatíte pouze 40 tisíc, takže určitě stojí za uvážení. Dlouhou verzi XL ve vyšší výbavě Elegance Plus pořídíte jen s dieselem, a to za 709 990 Kč s manuálem a 749 990 Kč s automatem.

Technické údaje
Motorčtyřválec, turbodiesel, uložený napříč
Zdvihový objem1 499 cm³
Výkon96 kW (130 k) při 3 750 ot./min.
Točivý moment300 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 650 kg
Akcelerace 0-100 km/h11,4 s
Maximální rychlost184 km/h
Spotřeba (kombinace)5,6 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kola a pneumatiky215/60 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 760/1 921/1 787 mm
Rozvor2 975 mm
Objem zavazadlového prostoru850/2 693 l
Načítám