Článek
Existují jen dva druhy lidí. Jedni se s příchodem jara zavřou doma a s extra velkým balením kapesníků sledují uslzenýma očima to pylové peklo venku. Ostatní mají ale pré: Turisté nazují trekové boty, cyklisté dofouknou pneumatiky a naolejují řetězy a motorkáři podepíšou novou životní pojistku a profouknou pavučiny z trubek svých mašin. Na jaro se ale jako na smilování těší i nadšenci do otevřených aut – a není těžko přijít na to proč…
Když vykoukne slunce zpoza mraků a svými teplými paprsky pohladí krajinu a všechny na ní, táhne to ven všechny nadšené řidiče, ale ti s otevřenými auty mají příležitost užít si tu nádheru ještě víc. Stačí stáhnout střechu a otevřít se všem dojmům – hřejivému slunci i chladivému větru, šumění korun stromů, zpěvu ptáků, vůni luk a hájů. Bez střechy nad hlavou prostě objevíte novou dimenzi motorismu.
Otevřené nebe za pár sekund
Ke složení střechy stačí pouhých 15 sekund, její opětovné nasazení trvá 18 sekund – a můžete to provádět i za jízdy v rychlosti do 50 km/h. Ve složeném stavu ubere 60 litrů z celkových 380 l objemu kufru.

Otevřít se světu trvá v Audi A5 jen pár sekund.
A vlastně ani nemusí být kdovíjak hezky. To nutkání je pro pravověrné „kabrioletisty“ tak silné, že neodolají ani zatažené obloze nebo teplotám jen lehce nad nulou (ti nejotužilejší zvládají i mrazy, déšť, nebo dokonce sněžení). Teple se oblečte, pusťte topení naplno a zapněte si vyhřívání sedaček a volantu a jste v pohodě. Prostě vám bude líto jezdit uzavření pod střechou, když si ten řidičský zážitek můžete staženou střechou kdykoliv zintenzivnit.

Stačí, když je aspoň trochu nad nulou, a střecha musí dolů. Takové je přesvědčení těch nejzarytějších kabrioletistů.
A nemusíte jezdit ani kdovíjak rychle (vlastně spíš naopak, vysoká rychlost ten dojem začne trochu kazit), takže vám místo supersportovní R8 stačí „obyčejná“ A5 a místo desetiválce si vystačíte s normálním dvoulitrovým čtyřválcem. Ten ostatně nedostatkem síly netrpí, jeho 265 koní roztáčí všechna čtyři kola prostřednictvím bleskově řadícího dvouspojkového automatu, takže můžete po silnici i překvapivě svižně upalovat.

S výkonem 265 koní umí tahle A5 pěkně pelášit! Ale lepší je se vyklidnit a užívat si pohodu. Takže vám vlastně postačí i slabší motor…
Ale vy i auto se budete cítit komfortněji, když budete jen tak na pohodu plout a spíš než trefování apexů a ladění nájezdových rychlostí se budete věnovat pozorováním okolí a nasáváním dojmů. A5 vás u toho nebude nijak obtěžovat – řízení je lehké, pohon nenápadný, podvozek komfortní a pocit z kabiny výjimečný, jak se na prémiovou značku sluší a patří. Také příplatkové audio Bang & Olufsen skvěle hraje, ale nejspíš bude většinu času vypnuté, abyste byli víc součástí okolí (a nedělali ze sebe pojízdnou diskotéku).

S nataženou střechou je otevřená A5 podobně pohodlná jako kupé.
Přijde vám ale k duhu na projasnění těch smutných momentů, kdy budete muset cestovat se střechou nahoře. Střecha je sice látková, ale má skvělé tepelné i hlukové izolační vlastnosti, takže celoroční provoz rozhodně není žádný problém – vlastně by byla škoda nemít příležitost stáhnout střechu, kdykoliv vykoukne slunce a začne vás lákat k provětrání…
Jízda kabrioletem je skutečná radost a za volantem pohodového Audi A5 je skutečným požitkem, který můžete sdílet i s více než jedním spolujezdcem, jako tomu bývá u menších roadsterů. Jen vás musíme varovat – není to nic pro alergiky a je to tak prudce návykové, že pak už se budete v běžných plechovkách cítit nepříjemně stísnění. Kabriolet zkrátka není jen auto, je to životní styl.
Ceník Audi A5 kabrio začíná na částce 1 138 900 Kč (verze 35 TFSI se 150koňovým benzinem s manuálem), testovaná verze 45 TFSI quattro s automatem S tronic pak stojí 1 417 900 Kč. Na vrcholu nabídky je varianta S5 s 354koňovým šestiválcem a cenovkou 2 226 900 Kč. Otevřenou A5 můžete mít i s turbodieselem, ale proč si kazit jízdní pohodu chrochtáním nafty…?
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový tříválec, uložený vpředu napříč, turbodmychadlo |
Zdvihový objem | 1 984 cm3 |
Výkon | 195 kW (265 k) při 5 000-6 500 ot./min. |
Točivý moment | 370 Nm při 1 600-4 300 ot./min. |
Převodovka | automatická dvouspojková, 7 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 810 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 6,5 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 6,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 58 l |
Kola a pneumatiky | 265/30 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 697/1 846/1 384 mm |
Rozvor | 2 764 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 380 l |