Hlavní obsah

V Audi se museli přepočítat. SUV Q5 prodávají za super cenu s výbavou za půl milionu gratis

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Současné Audi Q5 patří mezi nejstarší kousky v portfoliu značky. Nástupce dorazí co nevidět, ještě před jeho příjezdem si ale pojďme užít jednu povedenou a výborně naceněnou rozlučku!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Premiéra aktuální generace Audi Q5 proběhla v roce 2016, o čtyři roky později následoval důkladný facelift. Ale nebojte, nezavítali jste omylem do bazarové rubriky. Tohle je vážně test zbrusu nového auta, které se na sklonku svého životního cyklu rozhodlo připomenout akční verzí Perfection. Ta prémiové SUV přibližuje i zákazníkům, již by jinak vybírali u všedních značek.

Provedení Perfection vás neomezuje po motorové ani výbavové stránce. Zvolit si tak můžete ze všech dostupných pohonů a ke zvýhodněné edici klidně přihodit další prvky navíc. Již v základu dostanete 19" leštěná kola z lehkých slitin, sportovně střižený paket S line, adaptivní tempomat, třízónovou klimatizaci nebo lepší audiosystém.

Vzhled zkoušeného exempláře je ještě atraktivnější díky leskle černým detailům karoserie, ale i dalším příplatkovým položkám – Matrix LED světlometům, větším dvacítkám nebo červeným brzdovým třmenům. Luxusně-vkusné pojetí podtrhuje šedý lak Daytona, který sice není tak výrazný, ale na celku vlastně funguje parádně. A co víc, Q5 navzdory dlouhému životu pořád vypadá moc hezky!

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Matrix LED světlomety stojí za zvážení. V noci skvěle osvítí prostor před vámi, aniž byste oslňovali protijedoucí vozy.

A těší nás také uvnitř, kde sice nenabízí všechny ty moderní vychytávky mladších sourozenců, ale pořád je to výtečně zpracovaná a uživatelsky velmi přívětivá kabina. Prostřední desetipalcová obrazovka je tu jen zpestřením, všechno důležité pořád nastavíte otočnými ovladači a fyzickými tlačítky. Q5 však samozřejmě drží krok s dobou, takže třeba 12,3" budíky jsou plně digitální.

Navíc disponuje i slušnou praktičností. V obou řadách mají cestující hodně místa (tedy v kontextu skoro 4,7 metru dlouhého SUV), zadní lavice dělená v poměru 40 : 20 : 40 navíc může být posuvná, čímž lze lehce upravit prostor pro nohy vzadu nebo objem zavazadlového prostoru, který má 510 litrů.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Vestavěná navigace není součástí, připlácí se za ni necelých 70 tisíc korun. Tyto peníze raději investujte jinde, mapy zrcadlené z chytrých telefonů jsou dnes stejně dobrou, často i lepší alternativou.

Akční Q5 přijela na test ve verzi 40 TDI. Pokud se v těchto zkratkách dodnes nevyznáte, už se je ani neučte, Audi s nimi brzy skoncuje. „Čtyřicítka“ symbolizuje 204koňový dvoulitrový čtyřválec spalující naftu, jehož síla, ale především točivý moment 400 Nm jsou dostatečnou porcí pro běžnou jízdu i svižné dálniční přesuny.

Turbodiesel ze staré školy (tedy bez špetky elektrifikace) solidně táhne už z nízkých otáček, navíc je dobře odhlučněný a při kombinaci okresek a dálnic si žádá o skromných 7 litrů paliva každých sto kilometrů. Na silný dvoulitr s automatem a čtyřkolkou to není vůbec špatné. Nějaká slabší místa? Snad jen prodleva při rozjezdu by mohla být menší. Máte-li do toho ještě aktivní systém stop/start, přijde vám čekání na pohyb vozu vpřed po sešlápnutí plynu taaaaaaaaakhle dlouhé.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Zrychlení vozu není drtivé, ale pořád solidní. Stovku Q5 40 TDI pokoří za 7,6 sekundy, a když německý autobahn dovolí, jede až 222 km/h.

Ani obouvané dvacítky neukrádají nic z pověstného komfortu „dospělých“ audi. Většinu českých nerovností tlumí podvozek bez zaváhání, až na opravdu velkých dírách si kola tu a tam umějí dupnout. Takových situací bychom ale za necelých 800 testovacích kilometrů napočítali na prstech jedné ruky. A co víc, za celou tu dobu nebylo třeba stavět u čerpačky. Za symbolický příplatek 2 600 Kč totiž auto dostalo větší 70litrovou palivovou nádrž (standardně 65 l) a dvojnásobně velkou nádobu na AdBlue s objemem 24 l.

No a ta cena? Skvěle vybavené Audi Q5 Perfection stojí se zkoušeným turbodieselem 1 269 900 Kč. „Náš“ kousek s vybranými příplatky navíc vyjde na 1 426 151 Kč. Jen pro zajímavost: pokud byste si do puntíku shodný vůz konfigurovali před akcí, stál by přes 1,9 milionu. Výbavu v hodnotě skoro půl milionu tak dnes dostanete gratis. A když k tomu připočteme i zbytek – kvalitně zpracované a komfortně jezdící SUV s „normálním“ motorem – bavíme se o nabídce, které se jen těžko odolává.

Technické údajeAudi Q5 40 TDI
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel
Zdvihový objem1 968 cm³
Výkon150 kW (204 k) při 3 800 ot./min.
Točivý moment400 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkaautomatická, osm stupňů
Pohonvšech kol
Pohotovostní hmotnost1 880 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,6 s
Maximální rychlost222 km/h
Spotřeba (kombinace)6,9 l/100 km
Objem palivové nádrže65-70 l
Kola a pneumatiky255/45 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 682/1 917/1 641 mm
Rozvor2 829 mm
Objem zavazadlového prostoru510 l
CeníkPerfection (červen 2024)
Cena od1 269 900 Kč
Cena testovaného kusu1 426 151 Kč
Načítám