Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Nebudu vás napínat, nové C-HR se Toyotě podařilo. Už minulé C-HR bylo velmi sympatické auto, ale tohle nové je vyložená pecka. Designéři se pořádně odvázali a vznikl výstřední crossover se sci-fi nádechem, který přitahuje pozornost mužů i žen.
Moderní kabina je útulná a přehledná, přestože je našlapaná výbavou a technologiemi až po strop. Vedle dvou velkých displejů přístrojového panelu a infotainmentu (s cloudovou navigací a bezdrátovým Android Auto a Apple CarPlay) s možností doplnění průhledovým displejem tu můžete mít i sedačku řidiče s elektrickým polohováním a komfortním přístupem, zpětné zrcátko s možností digitálního zobrazení (třeba když vzadu sedí pasažéři, přes které nevidíte), prémiové JBL audio s 9 reproduktory nebo ambientní osvětlení. K tomu bi-LED světlomety, 360° kamerový systém nebo třeba digitální klíč (takže můžete auto odemykat mobilním telefonem) a mnoho dalšího.
Chybět samozřejmě nesmí hybridní pohony nejnovější (páté) generace kombinující vysoký výkon s mimořádnou úsporností (a dokonce i s možností pohonu všech čtyř kol) – o nich jste si už ale mohli přečíst v našem předchozím článku. Tentokrát se zaměříme na novou plug-in hybridní motorizaci.
Ta láká především na čistě elektrický dojezd až 66 kilometrů (v kombinovaném provozu, ve městě jich díky časté rekuperaci najedete určitě víc, v dálničním tempu zase méně) díky baterii o kapacitě 13,6 kWh, kterou dobijete za necelé dvě hodinky z wallboxu, nebo šest hodin z klasické 230V zásuvky. K tomu je tu 163koňový elektromotor spojený s benzinovým dvoulitrem o výkonem 152 koní, což nám dává kombinovaný výkon 223 koní roztáčející přední kola.
Plug-in hybridní C-HR tak umí docela svižně upalovat a má dost sportovní podvozek, kterému se z rychlých průjezdů zatáčkami nerozklepou kolena. Žádný sporťák to ale není, daleko lépe funguje při klidném tempu, kdy vynikne jeho bezhlučná jízda (i veškerý hluk je skvěle utlumený), pohodlný podvozek a využije svůj úsporný potenciál. Čistě na elektřinu totiž jezdíte cca za korunu na kilometr, a když vám energie z baterky dojde, můžete vesele drandit dál se spotřebou sníženou klidně až k hranici tří litrů na sto kilometrů (i na dálnici se vejdete do šesti na sto).
Plug-in hybridní C-HR tak není jen mimořádně tichý a uhlazený crossover, ale také výjimečně úsporný – jen škoda, že si za tu úsporu musíte tolik připlatit. Jeho základní cena je totiž prakticky shodná s prostornějším, elegantnějším a úspornějším Priusem nové generace (s totožným pohonem), který na nás udělal ještě větší dojem. Nelíbil by se vám víc…?
Toyota nabízí svůj crossover C-HR s plošnou slevou 160 tisíc a přihodí vám k tomu dalších 50 tisíc bonus za výkup vozu. Základní C-HR 1.8 Hybrid tak můžete sehnat už za 649 900 Kč, výkonnější 2.0 Hybrid vyjde minimálně na 779 900 Kč, resp. na 839 900 Kč s pohonem všech čtyř kol. Nejvýkonnější, nejúspornější a technicky nejpokročilejší C-HR PHEV pak můžete pořídit již za 929 900 Kč. To je docela velký cenový skok, ale pokud můžete nabíjet doma / v práci a denně najezdíte max. 60 km, můžete s ním jezdit hodně lacino a pohodlně.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 987 cm³ |
Výkon | 112 kW (152 k) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 190 Nm při 4 400 – 5 200 ot./min. |
Elektromotor | 163 k a 208 Nm |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 223 k a 208 Nm |
Převodovka | automatická s plynule měnitelným převodem |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 645 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,3 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Kombinovaná spotřeba (normovaná) | 0,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 43 l |
Kapacita baterie | 13,6 kWh |
Elektrický dojezd | 66 km |
Nabíjení | AC 6,6 kW |
Kola a pneumatiky | 215/60 R17 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 360/1 830/1 558 mm |
Rozvor | 2 640 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 310 l |