Článek
Všechny nové hondy jsou totiž už jen hybridní – a to včetně nového CR-V, velkého rodinného SUV, které ve své šesté generaci právě přichází na český trh. Její pohon je stejný s tím v Civicu a ZR-V, což znamená kombinaci atmosférického benzinového dvoulitru s elektromotorem (a posíleným startér/generátorem), společně pak roztáčejí přední, nebo rovnou všechna čtyři kola výkonem 184 koní.
Pro co největší efektivitu a pohodlí jezdí tento hybrid v nižších rychlostech primárně na elektřinu, v těch vyšších zase hlavně na benzin. Výsledkem jsou hladké a tiché rozjezdy plus rychlé reakce na plyn s dostatkem síly i v dálničním tempu. Nemluvě o kombinované spotřebě kolem šesti litrů, což je na větší SUV pěkné číslo odpovídající dieselovému motoru. Jde to ale ještě laciněji…
To když sáhnete po plug-in hybridní variantě (poprvé u Hondy) s baterií o kapacitě 17,7 kWh, na jedno nabití (z běžné zásuvky za 6,5 hodiny a za 2,5 hodiny z wallboxu) přitom ujedete nějakých 75 km zcela bezemisně a levněji (cca 1 Kč/km).
Full-hybrid (HEV), nebo rovnou plug-in hybrid (PHEV)?
Jakou verzi CR-V vybrat? Plug-in při pravidelném nabíjení slibuje výrazně lacinější provoz, jenže za tuto výhodu budete muset připlatit 145 tisíc. Zatímco HEV můžete mít jako dvoukolku nebo čtyřkolku, PHEV je k dispozici pouze s pohonem předních kol (čtyřkolka by se kvůli trakční baterii nevešla) a také má nižší světlou výšku (159 mm místo 190 mm u hybridní dvoukolky a 200 mm u čtyřkolky). PHEV se musí spokojit s menší nádrží (46,5 litru vs. 57 litrů, což ale kompenzuje nižší spotřebou), zato má kupodivu větší kufr (619 l vs. 587 l, čtyřkolka má ještě o 8 litrů prostoru méně). PHEV také utáhne těžší brzděný přívěs (1500 kg vs. 750 kg), pro nebrzděný platí pro obě verze 600 kg). No, ale rozhodne hlavně to, na jaké cesty auto používáte a jestli můžete doma/v práci nabíjet.
Když vám elektrická energie ze zásuvky dojde, přepne se CR-V do hybridního režimu – a ani v tu chvíli nezačne jeho projev otravovat. Dvoulitrový benzin pod kapotou by si sice zasloužil o trochu lepší odhlučnění (možná vynikne ale jen kontrastem oproti předchozímu tichu elektrické jízdy), ale většinu času si jen tiše ševelí, v čemž ho podporuje také převodovka řadící virtuální kvalty, takže odpadá nepříjemný variátorový efekt (vytočený motor a jen pozvolná akcelerace). A ani kombinovaná spotřeba kolem šesti litrů vás jistě nijak neurazí.
Nové CR-V se také velmi přirozeně řídí a jezdí úžasně komfortně. Je sice docela obratné, ale nesnaží se o žádný sport, proto ho vývojáři mohli udělat příjemně houpavé, aby se celá rodina mohla vozit jako v bavlnce. K tomu samozřejmě slouží i sofistikované jízdní asistenty, které vám usnadňují řízení a kryjí vám záda (šikovnou novinkou je zobrazování zpětné kamery pod pravým zpětným zrcátkem při odbočování vpravo s blinkrem).
Nepřehlédnutelným skokem vpřed je také vylepšený 10,2palcový přístrojový panel a 9palcový infotainment s širokými možnostmi mobilní konektivity (bezdrátový Android Auto a Apple CarPlay) a online funkcí (včetně vzdáleného přístupu přes mobilní aplikaci), který je navíc přehledný a svižný – a přitom je tu stále fyzický panel klimatizace a pár dalších šikovných tlačítek, aby se všechno snadno ovládalo.
Ergonomie a praktičnost byla ostatně vždy předností vozů od Hondy. Za volantem nového CR-V si tak snadno uděláte pohodlí, máte dobrý výhled a všechno na dosah. Díky tomu, že CR-V také mezigeneračně povyrostlo (o 9 cm na délku a z toho 4 cm připadají na rozvor), je v něm víc místa i na zadních sedačkách (dospělák se nemusí bát ani dlouhých cest) a v kufru (+90 litrů) – poměr si můžete ladit podle potřeby, protože zadní lavice je posuvná o 19 cm a sklopná.
Nová Honda CR-V je tak velmi příjemné překvapení. K typické praktičnosti přidává ještě propracovanější uživatelskou přívětivost, příjemnou „řidičskost“ prohlubuje větším komfortem a ještě úspornějším provozem – jako jedno z mála rodinných SUV ji pořídíte nejen jako efektivní hybrid, ale také jako plug-in hybrid. Honda CR-V teď prostě patří k tomu nejlepšímu, co v segmentu rodinných SUV seženete.
Ceník Hondy CR-V e:HEV začíná na částce 1 119 900 Kč, což je dáno automatickou převodovkou a bohatou komfortní a bezpečnostní výbavou již v základu. Za čtyřkolku připlatíte 50 tisíc korun, vyšší výbava vyjde na 1 249 900 Kč a za plug-in hybrid ve stejné výbavě (v nižší není k dispozici) pak dáte 1 394 900 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + 2x elektromotor |
Zdvihový objem | 1 993 cm3 |
Výkon | 109 kW (148 k) při 6 100 ot./min. |
Točivý moment | 189 Nm při 4 500 ot./min. |
Elektromotor | 184 k a 335 Nm |
Převodovka | automatická s plynule měnitelným převodem |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 916 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 9,4 s |
Maximální rychlost | 195 km/h |
Kombinovaná spotřeba (normovaná) | 0,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 46,5 l |
Kapacita baterie | 17,7 kWh |
Elektrický dojezd | 82 km |
Nabíjení | AC 6,8 kW |
Kola a pneumatiky | 235/60 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 706/1 942/1 673 mm |
Rozvor | 2 701 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 617 l |