Hlavní obsah

To nejlepší od BMW je i7 M70. Jde o váš vlastní svět s ohromující silou, palubním kinem a šílenou cenou

Foto: Jiří Čermák

Testované auto mimochodem váží jako dvě Škody Karoq a stojí stejně jako 18 Dacií Sandero.

Když ve vašem životě peníze nehrají roli, ale zase vám přijde poněkud zhýralé kupovat si finančně sebevědomý Rolls-Royce, nabízí se zajít do BMW. Fakt. Jednak Bavorští onu britskou značku vlastní, ale hlavně mají opulentní řadu 7, která se rollsu jízdně vyrovná. V provedení i7 M70 navíc jde o to nejlepší, co z mnichovského portfolia můžete mít.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Bavorskou řadu 7 včetně jejího přirovnání k Rolls-Roycu jsme si poměrně detailně probrali v našem testu plug-in hybridního provedení 750e, nicméně to skutečně (pro někoho bohužel) nejlepší nabídne až plně elektrické provedení označované jako i7.

Vrcholem bateriově poháněných sedmiček je pak sportovním paketem osazená varianta i7 M70, což převedeno do lidské řeči znamená výkon 659,4 koně (proto se někde uvádí 660 koní) a točivý moment posílaný na všechna kola nesmyslných 1 015 Nm.

Z nuly na sto tahle umělecká galerie na kolech vystřelí za 3,7 sekundy. A to, prosím, váží bez řidiče a příplatkové výbavy 2 695 kg. Ne, nemáme tam chybu, fakt má bezmála 2,7 tuny. Jenže, na autě to prostě není znát.

Foto: Jiří Čermák

Hmotnost takřka 2,7 tuny, ale zrychlení z místa na stovku za 3,7 sekundy. Šílené.

Jednak díky vyprodukovanému točivému momentu hbitě vystřelí z jakékoli rychlosti až na elektronicky limitních 250 km/h a také má v rámci levého ramena volantu kouzelné pádlo s nápisem „boost“. Když jej zmáčknete, auto okamžitě chytá čerstvý vítr do plachet a po dobu 10 sekund vám poskytne plný výkon/krouťák, který je k dispozici.

Takže přijde nějaké mocné zatlačení do sedačky a divoké přetížení jako třeba u Tesly Model 3 Performance? Ale kdeže, sedmička bavorák je de facto sociální bublina, kde vzrůstající rychlost vnímáte vlastně jen díky tachometru a nastupujícímu tunelovému vidění.

Foto: Jiří Čermák

Jde o 5,4 metru dlouhou limuzínu, ale na silnici se chová jako menší a mrštnější auto.

Samotné řízení vozu je nesmírně komfortní a díky natáčecí zadní nápravě máte pocit, že kočírujete spíše nějaké třídveřové kupé, a ne 5,4 metru dlouhou elektrickou limuzínu na vzduchovém podvozku o hmotnosti dvou benzinových karoqů.

Dojezd vozu i7 M70 je oficiálně otypován v rozmezí 490 až 559 km na jedno nabití, a to díky obřímu trakčnímu akumulátoru o využitelné kapacitě 101,7 kWh. Reálně se letní dojezd se vším komfortem pohybuje mezi 400 až 500 km na jedno nabití, a to na „skromných“ 21palcových discích s pneumatikami 255/40 vpředu a 285/35 vzadu.

Foto: Jiří Čermák

Díky spotřebě okolo 20 kWh /100 km ujede tohle BMW 400 až 500 km na jedno nabití.

O rychlost nabíjení rovněž netřeba mít starost, nabíjecí výkon na adekvátní DC stanici (stejnosměrný proud) činí až 195 kW, takže z 10 na 80 % byste auto v optimálním případě měli nakrmit už za 34 minut.

Kino a kašmír

Na místě řidiče/spolujezdce se pochopitelně cítíte jako v jemné bavlnce, a to zejména díky rozmanitě polohovatelným masážním sedadlům. Volant je na náš vkus spíše moc široký, vyhřívaný, nastavitelný plně elektricky.

Digitální přístrojová deska je s displejem infosystému sdružená, navigace nabídne prvky rozšířené reality a v útrobách dotykového menu najdete softwarové rozhraní podobné tomu, co máte v dnešních mobilech a tabletech (ikony aplikací).

Foto: Jiří Čermák

Palubní desce dominují sdružené displeje a pod nimi umístěná světelná lišta.

Fyzických ovladačů má sedmička ještě zatím relativně dost, byť jsou některé z nich de facto zapuštěné do hlavní podsvícené lišty nebo centrálního ovládacího panelu. Pro rychlý přístup k funkcím typu masáž sedadel, jízdním atributům a k dalším nastavením oceňujeme samostatná tlačítka fungující jako zkratky do virtuálních podmenu.

Jestliže sedíte vzadu, zejména v komfortní pozici s odjetým sedadlem spolujezdce a nataženýma nohama, tak je vám svět kolem vlastně fuk. Koukáte se na svoje kino s možností připojení vlastního zdroje obrazu skrze HDMI, hovíte si v křesle, skrze menší tablet volíte masážní programy, hudbu nebo nastavujete klimu. A pokud svítí slunce? Tak stiskem tlačítka zatáhnete okenní roletky.

Foto: Jiří Čermák

Vzadu má své místo posuvná a sklopná obrazovka. Spíše takové kino.

V interiéru testovaného BMW navíc zbystříte, že se uvnitř nenachází očekávaná kůže. Že by nějaká ekonomy varianta? Kdepak, jde o kašmír, který až nápadně připomíná materiály používané také v japonských luxusních limuzínách typu Toyota Century. Stále nic? Tak si povězme, jak náročně se kašmír získává a zpracovává.

Kašmírovou vlnu dostanete tak, že vyčešete spodní vrstvu srsti kozy kašmírské, která žije na náhorních planinách v Číně a Mongolsku. Pak se hrubý materiál musí zpracovat, vyprat, obrat, potažmo rozvolnit, a to vše buď ručně, nebo na speciálních strojích. To je potom radosti, když se vám na kašmírové sedačky vylije káva, kola nebo třeba borůvkové smoothie.

Foto: Jiří Čermák

Sezení vzadu je královské, čalounění interiéru vyrobené z kašmíru.

Snad jen kufr s elektricky ovládaným víkem je takový skromný, 500litrový. Čalounění v něm je obyčejné, boky bez nějakých praktických prvků typu síťový program či různé vyjímatelné přihrádky. Chápeme, že jde o bavorskou sedmičku, a ne o český Superb, takže spíš než nákup a paddleboard budete vzadu vozit pomůcky na golf či sportovní střelbu, ale trocha praktičnosti by neuškodila.

Druhé hanění posíláme za přední kufr, protože tam žádný není. Namísto úložného prostoru (frunk) na vás zpod kapoty vykoukne megalomanský plastový kryt „motoru“. Na to, jak je „čumák“ i7 dlouhý, by se vpředu mohlo nacházet slušné úložiště, ale bohužel.

Peníze jako čísla

Tím, že je i70 M70 plně elektrická, tak jde jednak o nejsilnější nabízenou sedmičku současnosti a také o tu nejlépe jezdící. Pravý luxus, komfort, ticho, plynulost, lehká jízda, obrovská síla, podvozek hodný násobně dražšího Rolls-Royce Ghost a další superlativy jsou hlavním gró této veleopulentní limuzíny pro všechny, pro které jsou peníze vlastně už jen soubor čísel.

Vrcholné BMW i7 M70 s pohonem všech kol totiž začíná na částce 4 604 600 Kč. Jenom začíná. Jestliže máte specifikaci podobnou té naší testované, která obsahuje třeba elektrické ovládání dveří, křišťálová světla, panoramatické okno, zadní luxusní křesla s kinem, prémiové audio, kašmírový interiér (v sadě stojí čtvrt milionu) a další prvky, tak nejste ani na 5 milionech, ba ani na 5,5 milionu, ale na částce 5 723 229 Kč.

A to je fakt raketa, za kterou byste mohli pořídit například flotilu 18 Dacií Sandero v základu. Ovšem, kdo reálně tyhle peníze má a za i7 M70 je vydá, tak si kupuje prakticky to nejlepší a nejprestižnější od značky BMW. A bude mu fakt jedno, co si kdo myslí o elektromobilech, předních ledvinách, kašmírovém čalounění nebo o čemkoli jiném. Elektrická sedmička M70 je zkrátka soukromý luxusní svět proplétající se dnešním poněkud šíleným globálním světem.

Technické údajeBMW i7 M70 xDrive
Motor2× synchronní elektromotor
Výkon485 kW (659,4 k)
Točivý moment1 015 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 695 kg
Akcelerace 0–100 km/h3,7 s
Maximální rychlost250 km/h
Dojezd490–559 km
Kapacita baterie105,6 kWh (využitelná 101,7 kWh)
NabíjeníAC 22 kW, DC 195 kW
Kola a pneumatikyvpředu 255/40 R21, vzadu 285/35 R21
Rozměry (d/š/v)5 391/1 950/1 544 mm
Rozvor3 215 mm
Objem zavazadlového prostoru500 l
Načítám