Článek
Volva nepřitahují silniční střelce. Na prstech jedné ruky bych spočítal, kolik aut švédské automobilky jsem viděl proletět kolem na plný plyn. Většinou za jejich volantem naopak sedí rozvážní řidiči vyznávající spíš poklidný styl jízdy. To proto, že tahle auta vyzařují pohodovou atmosféru a srdeční pulz spíš zklidňují. To však neznamená, že by rychle jet neuměla…
Na odhalení skrytého talentu nejsilnější XC60 vám stačí jediná zatáčka – přihasíte si to do ní na pozdních brzdách, namíříte čumák k apexu a opřete se o vnější tlumiče, na výjezdu tomu pak naložíte a čtyřkolka vás bezpečně vystřelí na další rovinku. Hm, to nebylo špatné… dáme si to ještě jednou?
Rychle se dostanete do rytmu, řežete zatáčky a drtíte rovinky a o pár kilometrů dál se přichytíte, že vás to dokonce baví. Je to o to příjemnější zážitek, oč je nečekanější – u plug-in hybridního rodinného SUV žádné sportovní vlohy nepředpokládáte. A ejhle, jsou tam.
Ale berte to spíš jako bonus navíc, protože ani tohle Volvo vážně není v srdci žádný atlet, spíš kliďas. Těch kombinovaných 355 koní je tu jako bonus pro bezpečné předjíždění nebo připojování do rychlejšího pruhu, ne jako zdroj adrenalinových zážitků.
Elektřinu uloženou v baterii taky místo divočení lépe využijete pro tiché a pohodlné cestování, na jedno nabití tak reálně ujedete nějakých 70 kilometrů a za pár korun. A když vám elektřina dojde, můžete vesele pokračovat dál v úsporném hybridním režimu, XC60 si při běžném tempu bere plus minus šest litrů na sto, což je na takhle velké auto velmi slušné číslo. Kdo potřebuje diesel…?
Bezhlučná a hladká jízda se navíc perfektně hodí k celému naladění auta, které je klidné a uvolňující – proto jsou Volva tak oblíbená rodinná auta. Vy i vaše rodina se v nich budete vozit pohodlně a bezpečně jako v bavlnce. A kdybyste náhodou někdy potřebovali spěchat nebo si chtěli užít nějakou pěkně zakroucenou silničku, tak klidně můžete, Volvo XC60 vám to ochotně a rádo umožní.
Volvo XC60 s mild-hybridní jednotkou B5 (250 k) pořídíte již za 1 548 900 Kč, XC60 T6 s plug-in hybridním pohonem (355 k) pak vyjde na 1 678 900 Kč a v Black Edition na 1 868 900 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, zážehový, turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 969 cm3 |
Výkon | 186 kW (253 k) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment | 350 Nm při 3 000 – 4 800 ot./min. |
Elektromotor | 107 kW (145 k) a 309 Nm |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 257 kW (350 k) |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 869 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 5,7 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Kombinovaná spotřeba (normovaná) | 0,9 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 71 l |
Kapacita baterie | 18,8 kWh (využitelná 14,9 kWh) |
Elektrický dojezd | až 82 km |
Nabíjení | AC 6,4 kW |
Kola a pneumatiky | 255/45 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 708/1 902/1 651 mm |
Rozvor | 2 865 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 468 l |