Hlavní obsah

Švýcarský nůž na čtyřech kolech: Suzuki S-Cross je multifunkční sympaťák, kterého navíc pořídíte se slevou

Foto: Lukáš Kukla

Nejprodávanější model Suzuki, všestranný crossover S-Cross, nyní můžete pořídit s parádní slevou. Ale měli byste? Abychom to zjistili, skočili jsme za jeho volant…

Článek

A to u moderních aut obvykle znamená chvíli rozkoukávání, hledání a zkoumání – a vypínání spousty tlačítek: stop/start, varování při vyjetí z pruhu, varování při překročení rychlosti, varování při ztrátě pozornosti… Postupně si z toho uděláte automatizovaný rituál, ale stejně je to otrava. Nic takového vám ale v S-Crossu nehrozí, tady hned nastartujete a JEDETE!

A i díky tomu, že se můžete víc soustředit na řízení než na všudypřítomné displeje a vlezlé asistenty, si to o to víc užijete. Podvozek je pohodlný na rovinkách, ale v zatáčkách se o něj můžete opřít, z vyvýšené sedačky máte perfektní přehled a skvěle vyváženým řízením přesně trefíte každý apex, po pedálech je radost tančit a hladce jdoucí pákou manuálu můžete motor prohánět napříč otáčkoměrem.

Foto: Lukáš Kukla

S-Cross je kompaktní a praktické SUV, které je dost pohodlné a přitom se nebojí zatáček. Pro řidiče učiněná radost!

Zmíněným motorem je v tomto případě benzinová čtrnáctistovka BoosterJet, která kombinuje hladký a tichý chod čtyřválce s hutným zátahem přeplňování turbodmychadlem, takže při jízdě nijak neruší hlukem ani vibracemi a na pobídnutí plynem zabere v podstatě nezávisle na zařazeném kvaltu.

Foto: Lukáš Kukla

Přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka je jasná volba, je totiž tichá, hladká a táhne v celém spektru otáček. Mild-hybridní podpora pomáhá šetřit palivo, ale také zrychlovat reakce.

Za rychlé reakce vděčí 48V mild-hybridnímu ústrojí, které při každém povolení plynu sbírá přebytečnou kinetickou energii (všimnete si toho díky silnějšímu brzdění motorem) a mění ji v elektrickou, kterou pak využívá při silnější akceleraci nebo při zhasnutí motoru před červenou na křižovatce (stačí vyřadit a při rychlosti 15 km/h motor usne, při sešlápnutí spojky zase bez váhání a hladce naskočí, takže ani nebudete cítit potřebu ho vypínat). Díky tomu můžete jezdit za plus minus šest a půl litru, což v podstatě odpovídá hybridní verzi DualJet – takže je prakticky zbytečné za ni těch 40-50 tisíc připlácet.

Foto: Lukáš Kukla

Za volantem Suzuki je všechno v pořádku: Žádné buzerování kvůli překročení rychlosti nebo okounění, hlídání jízdních pruhů vypnete jednou a zůstane vypnuté a stop/start vypínat nemusíte, protože neobtěžuje. Jen škoda, že z infotainmentu zmizelo otočné kolečko na ovládání hlasitosti. A přepínání palubního počítače „tyčkami“ u budíků je příšerné (a krapet nebezpečné) retro.

Totéž se dá říci i o čtyřkolce AllGrip s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou – tu opravdu ocení jen ti, co na chalupu musí dojet po často rozbahněné polňačce nebo tráví zimy na horách. Na druhou stranu proč si ji pro klid duše na podzim a v zimě nedopřát, když ji můžete mít prakticky zadarmo…?

Suzuki totiž naskočilo na vlak plný slev, a S-Cross tak pořídíte s výraznou slevou a za uspořené peníze můžete pořídit právě čtyřkolku nebo úsporný hybrid (ale tomu se raději obloukem vyhněte), případně vyšší výbavu, než jste původně chtěli. Pěkný S-Cross tak vyjde již na 543 tisíc (1,4 BoosterJet 4 × 2 v prostřední výbavě Premium) – a to mu nejspíš odpustíte i trochu nešikovný infotainment, displej mezi budíky ovládaný tlačítky přímo na přístrojovém panelu nebo vnitřní zpětné zrcátko bez samozatmavování.

Celkově je totiž Suzuki S-Cross uživatelsky moc příjemné auto, které díky svému pokročilému věku přináší řadu výhod pro méně náročné majitele požadující jednodušeji přístupnou techniku. Navíc je radost ho řídit, což potěší úplně všechny.

Suzuki aktuálně nabízí své modely S-Cross a Vitara za velmi výhodné ceny a s bonusem navíc. Sleva na S-Cross může dosáhnout až 48 tisíc (čím vyšší specifikace, tím vyšší sleva), k tomu dostanete mimořádnou prémii 25 tisíc korun a palivovou kartu s hodnotou 15 tisíc korun. Ale neváhejte příliš dlouho, nabídka je časově omezená a platí pro prvních 500 aut (300 ks modelu S-Cross, 200 ks Vitary).

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, turbodmychadlo + 48V mHEV
Zdvihový objem1 373 cm3
Výkon95 kW (130 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment235 Nm při 2 000–3 000 ot./min.
Převodovkamanuální, 6 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 360 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,2 s
Maximální rychlost195 km/h
Spotřeba (kombinace)5,8 l/100 km
Objem palivové nádrže47 l
Kola a pneumatiky215/55 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 300/1 785/1 580 mm
Rozvor2 600 mm
Objem zavazadlového prostoru430 l
Načítám