Článek
A to u moderních aut obvykle znamená chvíli rozkoukávání, hledání a zkoumání – a vypínání spousty tlačítek: stop/start, varování při vyjetí z pruhu, varování při překročení rychlosti, varování při ztrátě pozornosti… Postupně si z toho uděláte automatizovaný rituál, ale stejně je to otrava. Nic takového vám ale v S-Crossu nehrozí, tady hned nastartujete a JEDETE!
A i díky tomu, že se můžete víc soustředit na řízení než na všudypřítomné displeje a vlezlé asistenty, si to o to víc užijete. Podvozek je pohodlný na rovinkách, ale v zatáčkách se o něj můžete opřít, z vyvýšené sedačky máte perfektní přehled a skvěle vyváženým řízením přesně trefíte každý apex, po pedálech je radost tančit a hladce jdoucí pákou manuálu můžete motor prohánět napříč otáčkoměrem.
Zmíněným motorem je v tomto případě benzinová čtrnáctistovka BoosterJet, která kombinuje hladký a tichý chod čtyřválce s hutným zátahem přeplňování turbodmychadlem, takže při jízdě nijak neruší hlukem ani vibracemi a na pobídnutí plynem zabere v podstatě nezávisle na zařazeném kvaltu.
Za rychlé reakce vděčí 48V mild-hybridnímu ústrojí, které při každém povolení plynu sbírá přebytečnou kinetickou energii (všimnete si toho díky silnějšímu brzdění motorem) a mění ji v elektrickou, kterou pak využívá při silnější akceleraci nebo při zhasnutí motoru před červenou na křižovatce (stačí vyřadit a při rychlosti 15 km/h motor usne, při sešlápnutí spojky zase bez váhání a hladce naskočí, takže ani nebudete cítit potřebu ho vypínat). Díky tomu můžete jezdit za plus minus šest a půl litru, což v podstatě odpovídá hybridní verzi DualJet – takže je prakticky zbytečné za ni těch 40-50 tisíc připlácet.
Totéž se dá říci i o čtyřkolce AllGrip s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou – tu opravdu ocení jen ti, co na chalupu musí dojet po často rozbahněné polňačce nebo tráví zimy na horách. Na druhou stranu proč si ji pro klid duše na podzim a v zimě nedopřát, když ji můžete mít prakticky zadarmo…?
Suzuki totiž naskočilo na vlak plný slev, a S-Cross tak pořídíte s výraznou slevou a za uspořené peníze můžete pořídit právě čtyřkolku nebo úsporný hybrid (ale tomu se raději obloukem vyhněte), případně vyšší výbavu, než jste původně chtěli. Pěkný S-Cross tak vyjde již na 543 tisíc (1,4 BoosterJet 4 × 2 v prostřední výbavě Premium) – a to mu nejspíš odpustíte i trochu nešikovný infotainment, displej mezi budíky ovládaný tlačítky přímo na přístrojovém panelu nebo vnitřní zpětné zrcátko bez samozatmavování.
Celkově je totiž Suzuki S-Cross uživatelsky moc příjemné auto, které díky svému pokročilému věku přináší řadu výhod pro méně náročné majitele požadující jednodušeji přístupnou techniku. Navíc je radost ho řídit, což potěší úplně všechny.
Suzuki aktuálně nabízí své modely S-Cross a Vitara za velmi výhodné ceny a s bonusem navíc. Sleva na S-Cross může dosáhnout až 48 tisíc (čím vyšší specifikace, tím vyšší sleva), k tomu dostanete mimořádnou prémii 25 tisíc korun a palivovou kartu s hodnotou 15 tisíc korun. Ale neváhejte příliš dlouho, nabídka je časově omezená a platí pro prvních 500 aut (300 ks modelu S-Cross, 200 ks Vitary).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, turbodmychadlo + 48V mHEV |
Zdvihový objem | 1 373 cm3 |
Výkon | 95 kW (130 k) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment | 235 Nm při 2 000–3 000 ot./min. |
Převodovka | manuální, 6 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 360 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 10,2 s |
Maximální rychlost | 195 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 47 l |
Kola a pneumatiky | 215/55 R17 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 300/1 785/1 580 mm |
Rozvor | 2 600 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 430 l |