Článek
Korejská značka se na český trh vrátila před šesti lety a už teď víme, že lze její comeback považovat za vydařený. Rychle se etablovala, role prodejního tahouna se ujalo kompaktní SUV Korando. S cenovkou lehce nad půlmilionem platilo za pragmatickou volbu pro všední řidiče. SsangYong se ale rozhodl, že i takové auto zaslouží špetku šmrncu!
A výsledek si můžete prohlédnout v galerii. Nedávná modelová péče přinesla jen drobné kosmetické úpravy. Tou nejvýraznější je přidání nápisu Korando na kapotu vozu. Podstatnější je nový příplatkový balíček s názvem Black paket. Asi už tušíte, odkud vítr vane…
Black paket za 19 900 Kč obohacuje dva nejvyšší výbavové stupně (Style+ a Premium) o plejádu černých detailů, s nimiž Korando vážně prokoukne. Zahrnuje černá 19″ kola z lehkých slitin, černou střechu a zadní spoiler, ve stejném odstínu je zhotoveno i pozadí hlavních světlometů nebo loga automobilky. Seznam černě zbarvených elementů završuje lišta na víku zavazadelníku a ližiny.
Zásadní novinkou v kabině je snad jen přidání povinného pípání při překročení maximální povolené rychlosti. A nutno říct, že dost intenzivního. Vše ostatní ale naštěstí zůstává při starém. Řidič tak sedne za volant klasického tvaru, má při ruce tradiční páku manuální nebo automatické převodovky a armádu fyzických tlačítek a otočných ovladačů, kterými si nastaví vše podstatné.
Zkoušená nejvyšší výbava vás rozmazlí nejen vyhřívanými, ale i ventilovanými sedadly vpředu, nechybí ani ambientní osvětlení přístrojové desky, bezdrátová nabíječka chytrého telefonu nebo kožený potah sedadel a výplní dveří. Víc než slušné výbavě sekunduje solidní praktičnost - do kufru naložíte 551 litrů (resp. 407 l s plnohodnotnou rezervou) a místa vzadu je i pro dospěláky dostatek.
Po technické stránce zůstává vše při starém. Jedinou motorizaci zastupuje benzinová patnáctistovka o čtyřech válcích s výkonem 163 koní a 280 newtonmetry točivého momentu. Na výběr máte manuál nebo automat a pohon předních nebo všech kol. Dokonce si lze nakonfigurovat dnes už málo vídanou kombinaci čtyřkolky s manuálem.
Většina našinců ale bude volit opak, tedy předokolku se šestistupňovým automatem od Aisinu. Sladění s motorem je příkladné, řazení probíhá hladce, výkonu pro bezpečné předjetí nebo připojení do rychlého pruhu máte dost. Přesto bychom řidičům doporučovali lehkou nohu, a to kvůli ekonomice.
Když se budete snažit, zvládnete apetit jedna-pětky stlačit k sedmi litrům, při docela obyčejném používání ale počítejte se spotřebou kolem osmi až devíti litrů, s častými dálnicemi nebo městem je to klidně deset. Protože byl náš kousek syrový (což má na žíznivost samozřejmě také vliv), vycházíme z dřívějších zkušeností se zajetými exempláři. A na podobných číslech se ostatně shodují i čeští majitelé modelu Korando, kteří už absolvovali tisíce a tisíce kilometrů.
Příliš toho nelze vytknout jízdním vlastnostem. Korando má jen lehce přes 1,4 tuny, takže v zatáčkách působí lehkonoze a s přesným řízením se utaženými silničkami vodí jedna radost. Podvozek s víceprvkovým zavěšením vzadu komfortně zdolává i většinu českých nástrah, problém nepředstavují ani relativně velká devatenáctipalcová kola.
U nejžádanějšího ssangyongu vrátil navíc dovozce do nabídky úvodní výbavu Club za sympatickou sumu 519 900 Kč. Pokračovat ceníkem můžete na provedení Style+ (549 900 Kč) nebo nejvyšší Premium (689 900 Kč). I přes decentní modernizaci a nelehkou automobilovou dobu zůstává Korando jedním z nejdostupnějších SUV na trhu.
Technické údaje | SsangYong Korando 1.5 Turbo |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, turbo |
Zdvihový objem | 1497 cm³ |
Výkon | 120 kW (163 k) při 5 000 ot./min. |
Točivý moment | 280 Nm při 1 500 ot./min. |
Převodovka | automatická, 6 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 435 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | - |
Maximální rychlost | 193 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 7,95 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 50 l |
Kola a pneumatiky | 235/50 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 450/1870/1620 mm |
Rozvor | 2 675 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 551 l |