Hlavní obsah

Spousta parády za rozumné prachy: Renault Clio umí být praktické i zábavné a nestojí majlant

Foto: Lukáš Kukla

Clio je sympatický malý hatchback, který má v nabídce Renault své nezpochybnitelné místo již přes tři dekády. Kromě toho, že je praktický, promyšlený a nestojí majlant, má také celý soubor překvapivých vlastností, které ocení zejména nadšení řidiči…

Článek

Že týden s Cliem bude moc příjemný, mi bylo jasné hned, jak jsem vklouznul za volant, poprvé vytočil motor a projel prvním vinglem. Řidičská pozice je totiž perfektní a anatomické sedačky RS Line skvěle drží tělo, také řidičská ergonomie nemá chybu – volant dokonale padne do dlaní, řadička je hned po ruce a pedály jsou ideálně uspořádané pro meziplyny.

Přeplňovaný čtyřválec pod kapotou má sice skromný objem 1,3 litru, ale produkuje slušné stádo 140 koní a nabízí dostatek zátahu už od nízkých otáček (konkrétně 260 Nm již od 1 750 otáček), ochotně a hladce se vytáčí, a když ho podržíte pěkně nahoře, působí dost nadšeně a dokáže Cliu udělit solidní dynamiku.

Foto: Lukáš Kukla

Čtyřválec pod kapotou přináší slušnou dynamiku

Díky tomu můžete z podvozku vymáčknout jeho maximum, které je překvapivě vysoko. Drobné a lehké Clio se totiž všude vejde a snadno prosmýkne, v zatáčkách má dost jistoty a stability, přitom jako by tančilo na špičkách a občas si pomohlo zadkem k utažení stopy.

Samozřejmě to není žádný dobře utajený závoďák nebo duchovní nástupce ostré verze RS (budiž jí země lehká), jeho tempo není nijak ohromující a jeho limity jsou snadno dosažitelné. Ale všechno není jen o rychlosti. Clio totiž rozdává za volantem radost, protože jezdí a nechá se vodit přesně tak, jak by mělo jezdit a nechat se vodit správné řidičské auto!

Foto: Lukáš Kukla

Tohle auto je prostě radost řídit

Že je zábava ho řídit, to není u obyčejného auta na dojíždění do práce a po nákupech právě klíčová vlastnost. Jenže Clio dokáže s přehledem uspokojit i praktického člověka. Na své kompaktní rozměry je docela prostorné (Fabia má pořád trochu navrch, ale Clio taky uveze čtyři dospělé a solidních 391 litrů bagáže k tomu) a ukázkově praktické, najdete v něm všechno potřebné, může mít 10palcový digitální přístrojový panel a 9,3palcový dotykový infotainment, který kromě široké funkcionality nabízí především uživatelsky přátelské rozhraní, a k tomu velký balík jízdních asistentů, které by vám jednou mohly zachránit život.

Řízení je přirozené a řazení snadné, podvozek umí být komfortní i na 17“ kolech, motor si pod kapotou jen tiše přede a má dost síly i bez toho, abyste ho museli ždímat jako citrón – právě proto jezdí v kombinovaném režimu za skromných pět litrů na sto. Tedy jen o trochu hladověji, než za kolik jezdí hybrid.

Pokud ještě netoužíte po elektrifikaci nebo častěji jezdíte mimo město a po dálnicích, je silnější Clio TCe 140 skvělou volbou – praktickou, rozumnou, dobře vybavenou a velmi překvapivě i řidičsky zábavnou.

Ceník Renaultu Clio začíná již na částce 363 000 Kč, za tyhle peníze však dostanete jen skromný 90koňový tříválec v nejnižší výbavě Equilibre, která není přímo prostopášná. Ale za dalších 30 tisíc už máte výbavu Techno, v níž najdete vše potřebné – kromě silnějšího motoru, ten vás vyjde na dalších 45 tisíc korun (stojí tedy celkem 438 000 Kč). Nejvyšší výbavu RS Line, kterou měl testovaný kus, pořídíte za 483 000 Kč – pro zajímavost srovnatelná Fabia 1,5 TSI ve výbavě Style stojí 499 900 Kč a ve výbavě Monte Carlo dokonce 544 900 Kč. Clio TCe 140 je tak hodně dobrá nabídka…

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 333 cm3
Výkon103 kW (140 k) při 4 500 ot./min.
Točivý moment260 Nm při 1 750–3 500 ot./min.
Převodovkamanuální, 6 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 211 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,4 s
Maximální rychlost205 km/h
Spotřeba (kombinace)5,4 l/100 km
Objem palivové nádrže42 l
Kola a pneumatiky205/45 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 050/1 798/1 440 mm
Rozvor2 583 mm
Objem zavazadlového prostoru391 l
Související témata:
Načítám