Článek
My Češi jsme mistři v „co kdyby“. Sice běžně jezdíme v autě sami a nestěhujeme ledničky každý den, přesto většinou volíme právě nesmírně praktické kombíky. Protože co kdyby, že jo? Takže když Swace nabízí naprosto skvělých 596 litrů rozšířitelných sklopením zadních opěradel až na 1 606 litrů (a k tomu polohovatelnou podlážku plus prostor na dojezdovou rezervu pod ní), má už z půlky vyhráno.
Také si potrpíme na úsporná auta a tady se Swace trefuje podruhé – umí totiž jezdit v kombinaci za ČTYŘI LITRY! Pohání ho velmi úsporná atmosférická osmnáctistovka s podporou elektřiny, kterou si auto za jízdy samo vyrábí, takže nemusíte řešit žádné nabíjení. Při řízení se hybridnímu pohonu prakticky nemusíte nijak přizpůsobovat, zvlášť pokud preferujete defenzivní (nikoliv nutně pomalý, spíš plynulý) způsob jízdy – pak si budete připadat jako za volantem normálního auta s automatem.
Více síly, více výbavy
Suzuki podrobilo Swace poměrně zevrubné modernizaci. Po technické stránce tu máme silnější elektromotor (o 23 k a 22 Nm) a baterii s vyšší kapacitou (z 1,4 kWh na 2,4 kWh), kombinovaný výkon tak poskočil o 19 koní, ale především se můžete víc opřít o sílu elektromobilu, což vylepšuje efektivitu a snižuje spotřebu.
Swace také dostalo nové světlomety, jiná kola a barvy karoserie. V kabině najdete kvalitnější materiály, nový přístrojový panel a 8palcový infotainment s podporou bezdrátového připojení Apple CarPlay a Android Auto a indukčním nabíjením. K dispozici jsou také pokročilejší asistenční systémy, které rozpoznávají chodce a cyklisty, spolehlivěji si udržují odstup a přesněji drží střed jízdního pruhu, dokonce dokážou samočinně zaparkovat.
Akorát výrazně tiššího, protože zhruba půlku jízdního času (tedy podle profilu trati a stylu jízdy) trávíte v tichoučkém elektrickém režimu. Když pak potřebujete zrychlit a přišlápnete plyn, spalovací motor o sobě už dá vědět, ale ten plyn nemusíte držet na podlaze moc dlouho (první impulz zrychlení je díky elektrickému točivému momentu docela intenzivní), takže rychle zase utichne.
Swace tedy preferuje spíš uvolněnou jízdu, kdy vynikne jeho efektivní pohon i pohodlný podvozek, který hravě zvládá nástrahy českých silnic, přitom působí také dost jistě v zatáčkách (ačkoliv žádný závoďák to není). Snadno se řídí, pohodlně se v něm sedí, všechno se snadno ovládá (infotainment má dotykový displej, ale hlasitost ovládáte kolečkem a klimatizace má stále vlastní panel) a prostě se s ním moc příjemně žije. Ale totéž lze říct i o Toyotě Corolla. Takže proč si pořídit Corollu od Suzuki?
Suzuki Corolla
Swace není auto vyvinuté v Suzuki, to jste si už určitě všimli. Jde o opravdu jen lehounce upravenou Toyotu Corolla. Se znáčkem Suzuki na čumáku ji můžete mít pouze v karosářské variantě kombi (hatchback a sedan si Toyota nechala pro sebe) a výhradně se slabším hybridem s osmnáctistovkou (zatímco Corolla je v nabídce i se silnějším hybridním dvoulitrem).
Tím hlavním argumentem (kromě toho, že milujete značku Suzuki a chcete jezdit do stejného servisu, na který jste zvyklí) je pochopitelně cena. Modernizované Swace podražilo, ale stále vyjde výhodněji než srovnatelná Toyota. V základní výbavě totiž navíc nabídne například vyhřívaná sedadla a volant, sklopitelná zrcátka s integrovanými blinkry, startování tlačítkem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vyhřívané stěrače, senzor deště, zatmavená okna a metalízu v ceně (Toyota kontruje integrovanou navigací, ale když můžete tak snadno připojit telefon, tak ji ani nepotřebujete), a ještě ušetříte deset tisíc. To je skvělá nabídka, ne?
Takže pokud přemýšlíte o prostorném, dobře vybaveném a úsporném rodinném kombi, určitě byste na Suzuki neměli zapomenout – jde o chytrou a výhodnou koupi, navíc se na něj asi zrovna nestojí fronty. Obyčejně podobným přeznačkovaným modelům právě nefandíme, ale tohle… to se vážně povedlo!
Suzuki vám výběr hodně usnadní. K dispozici jsou jen dvě výbavy, přičemž ta „základní“ s cenovkou 727 900 Kč obsahuje prakticky vše, co budete potřebovat. Vyšší za 819 900 Kč přidává laskominy jako Bi-LED světlomety, bezklíčový přístup, indukční nabíjení, ambientní osvětlení, asistenty založené na zadních radarech (monitorování mrtvého úhlu, upozornění na dopravu za vozem a varování při opouštění vozidla) a parkovací senzory vpředu a vzadu (ty by tedy klidně v základu být mohly, ale máte aspoň parkovací kameru).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 798 cm3 |
Výkon | 72 kW (98 k) při 5 000 ot./min. |
Točivý moment | 142 Nm při 3 600 ot./min. |
Elektromotor | 95 k a 185 Nm |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 141 k |
Převodovka | automatická s plynule měnitelným převodem (e-CVT) |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 475 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 9,4 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 4,5 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 43 l |
Kola a pneumatiky | 205/55 R16 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 655/1 790/1 460 mm |
Rozvor | 2 700 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 596 l |