Článek
Když se řekne „SUV-kupé“, většina lidí si představí zakladatele žánru BMW X6, tedy velké a agresivně vypadající auto, které přitahuje určitý specifický druh zákazníků. Jenže Mercedes se svým GLE ukazuje, že stejné téma lze pojmout o poznání elegantněji a nenásilněji.
Často si ho tak pořizují lidé toužící po ladných linkách sedanu, kteří ale potřebují už trochu vyšší pozici nad asfaltem (kvůli přehledu i nastupování), zároveň však nechtějí bachratou krabici s obrovským kufrem typického SUV, jehož prostornost a praktičnost nedokážou využít. Přece jen ne každý se baví jízdou na kole nebo stěhováním ledniček…

Ne každý si kupuje SUV kvůli obrovskému kufru, ačkoliv GLE kupé se svými 690 litry vlastně nijak nezaostává.
GLE je tak příjemným kompromisem, takovým „éčkem na chůdách“ – nabízí totiž podobně prostorný interiér, ve kterém se necítíte jako speleologové v ohromné jeskyni, k tomu nádherně zpracovanou kabinu přímo rozmazlující svým luxusem a fascinující technologiemi, a veškerý jízdní komfort, který můžete chtít.

Z kabiny mercedesů dýchá pohodlí a GLE patří k těm nejlepším.
Plujete si totiž na úžasně poddajném vzduchovém podvozku a vpřed vás pohání mocný třílitrový šestiválec, jenž svou sílu poskytuje zcela nenuceným způsobem vyhlazovaným jemně řadícím automatem (a s pomocí 48V mild-hybridního ústrojí pomáhajícího silou 20 koní a 200 Nm). Ani řízení nevyžaduje žádné zvláštní dovednosti – a to i proto, že vám ho velmi efektivně ulehčuje balík sofistikovaných jízdních asistentů. Překonávání kontinentů tak nikdy nebylo snadnější a pohodlnější…

Mocná síla šestiválce a houpavý komfort vzduchového podvozku, to je těžko překonatelná kombinace pro bezstarostné cestování. Zvlášť, když vám plná nádrž zajistí dojezd kolem tisíce kilometrů.
Pokud se vám tedy GLE zalíbilo a zatoužili jste po něm, vybrali jste si správný čas – k dealerům totiž právě dorazil modernizovaný model. Snadno ho poznáte podle nové masky s hvězdičkami místo teček, grafika světel také odpovídá současné modelové nabídce a mírně upravené byly i nárazníky, veskrze jde ale o velmi decentní změny.

GLE je opravdu velké a těžké auto, takže od něj sport vážně nečekejte. Ale chybět vám nebude.
Stejně tak v kabině se neodehrály žádné radikální úpravy, ale znalci si určitě všimnou nového čtyřramenného volantu a nejnovější generace infotainmentu MBUX nabízející širší nabídku služeb, propracovanější online funkcionalitu a mobilní konektivitu – vše přitom můžete ovládat nejen dotekem, ale také touchpadem na středovém tunelu (GLE je jeden z mála mercedesů, který ho ještě má). Máte tak na výběr, a to se hodí.
A to platí pro celou „éčkovou“ řadu Mercedesu: Můžete sáhnout po klasickém sedanu nebo kombi, případně zvolit SUV GLE nebo jeho kupé variantu. Vždy však dostanete bezprecedentní komfort, jak se na značku s trojcípou hvězdou sluší a patří. Pokud nepotřebujete nikomu nic dokazovat a chcete si za své těžce vydělané peníze užívat pohodlí na úrovni, kterou si zasloužíte, tak jste tu správně.
Základní Mercedes-Benz GLE kupé je vyzbrojený čtyřválcovým turbodieselem (GLE 300d s výkonem 269 k) a stojí 2 323 200 Kč, na šestiválcový GLE 450d nabízející 367 koní si musíte přišetřit cca 200 tisíc, stojí totiž 2 534 950 Kč. V nabídce jsou i benzinové (GLE 450) a plug-in hybridní verze (benzinová GLE 400e a dieselová GLE 350de), chybět nesmí ani polotučné (GLE 53) a plnotučné (GLE 63) AMG verze, takže i tady je velmi široká možnost výběru.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový šestiválec, uložený vpředu podél, turbodiesel + 48V mHEV |
Zdvihový objem | 2 989 cm3 |
Výkon | 270 kW (367 k) při 4 000 ot./min. |
Točivý moment | 750 Nm při 1 350 – 2 800 ot./min. |
Převodovka | automatická, 9 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 450 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 5,6 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 8,1 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 85 l |
Kola a pneumatiky | 275/45 R21 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 941/2 018/1 716 mm |
Rozvor | 2 935 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 690 l |