Hlavní obsah

Špičkový komfort s širokou možností výběru: Modernizovaný Mercedes GLE kupé je luxusní hvězdou

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Mercedes na začátku letošního roku decentně modernizoval řadu GLE. Zvenku to sotva poznáte, uvnitř to již trochu pocítíte a všimnete si při pohledu pod kapotu. Jak jsme si ale ověřili za volantem GLE kupé, to nejdůležitější zůstalo: Charakter luxusního korábu nabízejícího ten nejvyšší možný komfort.

Článek

Když se řekne „SUV-kupé“, většina lidí si představí zakladatele žánru BMW X6, tedy velké a agresivně vypadající auto, které přitahuje určitý specifický druh zákazníků. Jenže Mercedes se svým GLE ukazuje, že stejné téma lze pojmout o poznání elegantněji a nenásilněji.

Často si ho tak pořizují lidé toužící po ladných linkách sedanu, kteří ale potřebují už trochu vyšší pozici nad asfaltem (kvůli přehledu i nastupování), zároveň však nechtějí bachratou krabici s obrovským kufrem typického SUV, jehož prostornost a praktičnost nedokážou využít. Přece jen ne každý se baví jízdou na kole nebo stěhováním ledniček…

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Ne každý si kupuje SUV kvůli obrovskému kufru, ačkoliv GLE kupé se svými 690 litry vlastně nijak nezaostává.

GLE je tak příjemným kompromisem, takovým „éčkem na chůdách“ – nabízí totiž podobně prostorný interiér, ve kterém se necítíte jako speleologové v ohromné jeskyni, k tomu nádherně zpracovanou kabinu přímo rozmazlující svým luxusem a fascinující technologiemi, a veškerý jízdní komfort, který můžete chtít.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Z kabiny mercedesů dýchá pohodlí a GLE patří k těm nejlepším.

Plujete si totiž na úžasně poddajném vzduchovém podvozku a vpřed vás pohání mocný třílitrový šestiválec, jenž svou sílu poskytuje zcela nenuceným způsobem vyhlazovaným jemně řadícím automatem (a s pomocí 48V mild-hybridního ústrojí pomáhajícího silou 20 koní a 200 Nm). Ani řízení nevyžaduje žádné zvláštní dovednosti – a to i proto, že vám ho velmi efektivně ulehčuje balík sofistikovaných jízdních asistentů. Překonávání kontinentů tak nikdy nebylo snadnější a pohodlnější…

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Mocná síla šestiválce a houpavý komfort vzduchového podvozku, to je těžko překonatelná kombinace pro bezstarostné cestování. Zvlášť, když vám plná nádrž zajistí dojezd kolem tisíce kilometrů.

Pokud se vám tedy GLE zalíbilo a zatoužili jste po něm, vybrali jste si správný čas – k dealerům totiž právě dorazil modernizovaný model. Snadno ho poznáte podle nové masky s hvězdičkami místo teček, grafika světel také odpovídá současné modelové nabídce a mírně upravené byly i nárazníky, veskrze jde ale o velmi decentní změny.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

GLE je opravdu velké a těžké auto, takže od něj sport vážně nečekejte. Ale chybět vám nebude.

Stejně tak v kabině se neodehrály žádné radikální úpravy, ale znalci si určitě všimnou nového čtyřramenného volantu a nejnovější generace infotainmentu MBUX nabízející širší nabídku služeb, propracovanější online funkcionalitu a mobilní konektivitu – vše přitom můžete ovládat nejen dotekem, ale také touchpadem na středovém tunelu (GLE je jeden z mála mercedesů, který ho ještě má). Máte tak na výběr, a to se hodí.

A to platí pro celou „éčkovou“ řadu Mercedesu: Můžete sáhnout po klasickém sedanu nebo kombi, případně zvolit SUV GLE nebo jeho kupé variantu. Vždy však dostanete bezprecedentní komfort, jak se na značku s trojcípou hvězdou sluší a patří. Pokud nepotřebujete nikomu nic dokazovat a chcete si za své těžce vydělané peníze užívat pohodlí na úrovni, kterou si zasloužíte, tak jste tu správně.

Základní Mercedes-Benz GLE kupé je vyzbrojený čtyřválcovým turbodieselem (GLE 300d s výkonem 269 k) a stojí 2 323 200 Kč, na šestiválcový GLE 450d nabízející 367 koní si musíte přišetřit cca 200 tisíc, stojí totiž 2 534 950 Kč. V nabídce jsou i benzinové (GLE 450) a plug-in hybridní verze (benzinová GLE 400e a dieselová GLE 350de), chybět nesmí ani polotučné (GLE 53) a plnotučné (GLE 63) AMG verze, takže i tady je velmi široká možnost výběru.

Technické údaje
Motorřadový šestiválec, uložený vpředu podél, turbodiesel + 48V mHEV
Zdvihový objem2 989 cm3
Výkon270 kW (367 k) při 4 000 ot./min.
Točivý moment750 Nm při 1 350 – 2 800 ot./min.
Převodovkaautomatická, 9 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 450 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,6 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)8,1 l/100 km
Objem palivové nádrže85 l
Kola a pneumatiky275/45 R21
Rozměry (délka/šířka/výška)4 941/2 018/1 716 mm
Rozvor2 935 mm
Objem zavazadlového prostoru690 l
Načítám