Hlavní obsah

Škoda Enyaq iV 80 na dlouhodobý test: Vítej v Garáži

Foto: Lukáš Kukla

Do redakce Garáže vítáme nového člena – elektromobil Enyaq iV zapůjčený Škodovkou na dlouhodobý test. Ten má ukázat, jak se s elektrickým autem skutečně žije, tedy nikoli pouze krátkodobě jezdí, ale opravdu dlouhodobě funguje na denní bázi. A také jak se nabíjí, servisuje a mnohé další.

Článek

Že se s elektromobilem dá žít, to jsme si už prakticky vyzkoušeli – ale zatím jen ve městě s malou Dacií Spring. Nyní přišel čas vyzkoušet, jestli moderní elektromobily dospěly do stádia, kdy mohou plnohodnotně zastoupit roli rodinného auta. A proto jsme se rozhodli půjčit si na další dlouhodobý test Škodu Enyaq iV.

Enyaq jsme řídili už mnohokrát v různých verzích a hodně jsme si ho oblíbili. Kromě hladké a pohodlné jízdy typické pro elektromobily totiž přináší promyšlenou praktičnost a solidní užitnou hodnotu, která je zase typická pro vozy Škoda. Ideální mix, dalo by se říci. Nebo ne?

Foto: Lukáš Kukla

Zvládne elektrický Enyaq zastoupit roli plnohodnotného auta?

To se právě pokusíme v příštím půlroku zjistit. Víte, za týden běžné novinářské zápůjčky si auto osaháte, přijdete na chuť jeho kladům a odhalíte jeho slabiny, zkrátka uděláte si na něj názor, který pak můžete předat čtenáři. Jenže až když s autem zkusíte pár měsíců žít, dostanete se mu skutečně pod kůži, zamilujete si některé jeho vlastnosti a jiné vám naopak začnou lézt na nervy – jsme zvědaví, jak se v následujících šesti měsících prohloubí náš pohled na Škodu Enyaq iV. Budeme vás průběžně informovat…

Foto: Lukáš Kukla

V kabině Enyaqu se nám zatím líbí, snad to vydrží celý půlrok

Ale poznat do hloubky Enyaq iV není jediný důvod, proč jsme si ho od Škodovky půjčili, máme s ním mnohem větší plány! Elektromobilita je totiž stále pro většinu čtenářů a majitelů aut relativně nová věc, a naším cílem je přinést vám s pomocí Enyaqu hlubší vhled do této problematiky. Chceme se proto vypravit do fabriky a zjistit, jak se vyrábějí elektrická auta a jejich baterie a co se s nimi děje, když doslouží. Při srovnání s konvenčním Kodiaqem vám ukážeme výhody a nevýhody bateriových elektromobilů.

Především se ale zaměříme na ryze uživatelský pohled – jak elektromobil nabíjet doma (a jak si vůbec domácí wallbox pořídit) a ve veřejné síti (jak je to složité a kolik to stojí), jak bude jeho dojezd ovlivňovat trasa a počasí, jakým způsobem ho správně nabíjet (pro úsporu času a udržení životnosti baterie), kolik ušetříte s novým druhem pohonu při servisu atd. Zkrátka se praktické elektromobilitě chceme podívat na zoubek, abyste – až se pro pořízení elektrického auta rozhodnete – přesně věděli, do čeho jdete.

Nás tedy čeká příjemný, ale perný půlrok, a vy se můžete těšit na spoustu zajímavého čtení, které vám snad přinese uklidnění, že elektromobilita není něco, čeho byste se měli bát.

Testovaná verzeEnyaq iV 80
Pohonelektrický, pohon zadních kol, jednostupňová převodovka
Výkon150 kW (204 k) a 310 Nm
Kapacita baterie82 kWh (využitelná 78 kWh)
Dojezdaž 542 km
Základní cena1 364 900 Kč
Načítám