Článek
Jen se podívejte na přední brzdové kotouče. Za pětipaprskovou mříží 22" kol se ukrývají obrovské talíře o průměru 440 milimetrů (čili přes 17" – tak velká mají některá auta kola!), do nichž se zakusují desetipístkové brzdiče. Pozorní čtenáři si také jistě všimli nápisu „ceramic“, protože skutečně jde o zcela nové karbon-keramické brzdy, nesmírně výkonné a neúnavné, navíc šetřící celkem 34 kilo neodpružené hmotnosti.
A věřte, že RS 7 Performance takhle silné brzdy nutně potřebuje, protože za tím obrovským grilem řehtá divoké stádo 630 plnokrevníků z dvakrát přeplňovaného osmiválcového chovu, který vystřelí z klidu na stovku za neuvěřitelných 3,4 sekundy! Přitom můžete na palubu nabrat tři kamarády a sledovat, jak se za jízdy jejich počáteční bujaré nadšení rychle mění na němé zděšení.
Co všechno obsahuje balík Performance?
V první řadě získáte dalších 30 koní a 50 Nm, které pomohou zkrátit zrychlení na stovku o 0,2 sekundy. Inženýři Audi také ušetřili 8 kg tlumícího materiálu, další kila šetří nové disky (příplatkové 22“ uspoří 20 kg). Verze Performance zároveň obsahuje balík RS Dynamic Package s řízením zadních kol, zadním sportovním diferenciálem a zvýšením maximální rychlosti na 280 km/h. To vše za „pouhých“ 151 tisíc.
Tohle auto totiž nejen vypadá jako silniční žralok (spolehlivě čistí levý dálniční pruh a i chodci jsou před ním na pozoru), ono tak i jezdí – nesmírně rychle a hbitě. Brutální grip lepivých pneumatik Continental Sport Contact 7 o obřím rozměru 285/30 podporuje čtyřkolka quattro dodávající jistotu nekonečné trakce, adaptivní podvozek se nenechá rozhodit nerovnostmi a aktivní natáčení kol dodává obratnosti v utažených zatáčkách a stabilitu v těch rychlých. Tohle auto prostě nenachytáte na švestkách. Tak ještě abyste byli v perfektní řidičské formě i vy…
Ždímat takovéhle monstrum totiž chce hodně zkušeností, šikovnosti… a odvahy. RS 7 se žene po okresce jako rozzuřený dravec za kořistí, burácí u toho jako divoká bouře a vy se musíte za volantem pekelně soustředit a koukat daleko dopředu, protože jste tam doslova hned – stačí na chvilku podržet plyn na podlaze, pokud si troufnete, a na rychloměru začnou skákat hrozivá čísla. RS 7 je neslušně, nestoudně, hrozivě rychlé auto!
Na druhou stranu je vlastně docela hodné. Oddaně poslouchá na slovo, ochotně mění směr, a nechá se dokonce trochu řídit plynem, takže vás vtáhne do hry a nechá se vydovádět podle libosti (nejen v mezích slušnosti, ale i mimo ně). Nikdy na vás ale nechystá žádný podraz, neplánuje v pozadí, jak vám ve chvíli nepozornosti ukousne nohu. Ale musíte se vážně soustředit, respektovat výkon auta i jeho hmotnost.
Kouzla diferenciálů
Nový středový diferenciál je lehčí, kompaktnější a lépe distribuuje točivý moment na obě nápravy – standardně 40 : 60 ve prospěch zadku, ale dokáže poslat až 70 % dopředu nebo 85 % dozadu. Sportovní diferenciál na zadní nápravě pak rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola podle zatížení a mnoha dalších parametrů, ve vinglu tak pošle víc newtonmetrů na vnější zadní kolo a pomůže vám udržet správnou stopu, případně ji i trochu utáhne.
A ta je na poměry sportovních aut značná, i když při jízdě dovedně skrytá. RS7 je i přes své nezpochybnitelné atletické schopnosti v první řadě luxusní limuzínou, takže když ji přepnete do komfortního režimu, celé auto se vyklidní, povolí svaly a ztiší svůj projev, můžete tak pohodlně překonávat kontinenty za rozmazlování prostopášnou výbavou a prémiovým pohodlím. Dokonce ani ta spotřeba kolem deseti litrů není tak strašná. I když si RS7 pod plným plynem řekne klidně i o dvojnásobek. Inu, kdo chce opičku, musí mít na banány…
Což samozřejmě platí pro celou RS7, kterou v základu pořídíte za 3,5 milionu, ale výbavou nadupaná testovačka přišla skoro na pět míčů. Je to zvláštní, ale vlastně to není tolik. Jedinou rychlejší dopravou je totiž vrtulník a další poletuchy, na silnici nic komfortnějšího a svižnějšího než RS7 nenajdete.
Základní Audi RS7 Sportback pořídíte za 3 466 900 Kč, na výkonnější a ostřejší verzi Performance si připravte 3 617 900 Kč – a v obou případech ještě pár set tisíc na nezbytné příplatkové položky…
Technické údaje | |
---|---|
Motor | vidlicový osmválec, uložený vpředu podél, twin-turbo + 48V mHEV |
Zdvihový objem | 3 996 cm3 |
Výkon | 441 kW (630 k) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 850 Nm při 2 050-4 500 ot./min. |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 150 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 3,4 s |
Maximální rychlost | 305 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 12,0 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 73 l |
Kola a pneumatiky | 285/30 R22 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 5 009/1 950/1 424 mm |
Rozvor | 2 930 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 523 l |