Článek
Tohle auto se Volkswagenu povedlo. Pár pokusů o retro už mají designéři z Wolfsburgu za sebou, tentokrát ale nostalgickou vlnu pojali moderněji a výsledkem je sympaťák, za kterým se otáčí celá ulice. A to platí i pro užitkovou verzi Cargo, kterou také můžete mít se stylovým dvoubarevným lakováním. Jenže u pracanta není design obvykle to nejdůležitější, daleko víc záleží na jiných věcech…
Záleží hlavně na tom, že Cargo nabízí 3,9 m3 využitelného prostoru s délkou 2,20 m, výškou 1,26 m a šířkou 1,23 m (mezi podběhy, celkem pak 1,73 m), takže polkne dvě palety zboží či materiálu, případně díky průvlaku pod sedadlem spolujezdce se do něj vejde předmět dlouhý až 2,65 m. Nákladový prostor je přístupný zboku posuvnými dveřmi (v základu na jedné straně, za příplatek na obou stranách) nebo zezadu výklopným víkem (šikovné jako ochrana před deštěm) či dělenými dveřmi (které lze otevřít až do úhlu 180°, což se hodí třeba při nakládání ještěrkou), můžete si vybrat.
Tento prostor můžete využít nejen pro náklad, ale také pro chytrou vestavbu – jako třeba systém Sortimo SR5, který přináší perfektní organizaci a variabilitu převozu drobných řemeslnických nástrojů, vybavení a dílů v podobě různého regálového uspořádání šuplíků, přihrádek, kufříků, boxů a van včetně třeba výklopného svěráku. Uspořádání, které vidíte na fotkách, berte jen jako ukázku, ve firmě FD Servis ušijí konkrétní organizaci přesně na míru vašim požadavkům.
Dané je však to, že vpředu v užitkovém Buzzu Cargo najde pohodlí hned trojice pasažérů, kteří mají k dispozici moderní vymoženosti, jako je 10“ dotykový infotainment s mobilní konektivitou (i bezdrátovou) a online funkcemi, indukčním nabíjením a čtyřmi USB-C konektory k tomu, spoustou odkládacích a úložných prostor. Cargo verze může mít také adaptivní tempomat a vedení jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu a vzadu s parkovací kamerou a další vychytávky. To vše díky využití „osobní“ platformy MEB.
Díky tomu se za volantem užitkového Cargo cítíte prakticky stejně jako v osobním ID. Buzzu – řízení je snadné a intuitivní, s řešením situací vám pomáhá automatická rekuperace (můžete ji vypnout a úroveň regenerativního brzdění si určíte sami přepínáním mezi režimy D/B), podvozek působí sebejistě, ale je za všech okolností pohodlný. Určitě vám kromě tiché a hbité jízdy udělá radost také skvělý rejd daný tím, že předním kolům nepřekáží rozměrný spalovací motor.
Elektrický pohon verze Cargo je beze změny převzatý z osobní varianty, to znamená 204koňový elektromotor roztáčející zadní kola a zásobovaný energií z baterie o kapacitě 82 kWh (využitelná 77 kWh) umožňující tabulkový dojezd 393–426 kilometrů. To vás ale nemusí nijak zvlášť omezovat, protože nabíjení výkonem až 170 kW (AC 11 kW) vás na delších cestách nijak zvlášť nezdrží (efektivní nabíjení do 80 % zabere zhruba cca půl hodiny). Šikovná je i snadno přístupná schránka na kabely pod podlahou nákladového prostoru.
Využití osobní platformy má ale i své nevýhody – ID. Buzz Cargo totiž uveze pouze 650 kg nákladu a na kouli utáhne jen jednu tunu (resp. 750 kg pro nebrzděný přívěs). Tohle prostě není žádný heavy-duty dříč, se kterým budete křižovat Evropu, ale šikovné a prostorné lehké užitkové auto určené primárně do příměstské dopravy, kde nejlépe využijete jeho přednosti (kromě tichého a úsporného provozu také naprostou servisní nenáročnost).
Cílovka Volkswagenu ID. Buzz Cargo je tak poměrně jasně omezená, ale podnikatele, kteří hledají prostorné, praktické a úsporné užitkové auto na provoz ve městě (ideálně s nějakou „eko“ zónou v centru) a širším okolí perfektně uspokojí, navíc přitom udělá spoustu parády – logo vaší firmy na boku Buzzu Cargo při otáčení za tímhle fešákem zaručeně nikdo nepřehlédne. A být pojízdným billboardem, to žádná jiná dodávka zaručeně neumí!
Základní cena VW ID. Buzz Cargo činí 1 236 741 Kč bez DPH, resp. 1 496 457 Kč včetně DPH. Vůz je (zatím) dostupný v jediném rozměru s jediným pohonem, takže celkovou částku můžete navyšovat jen prostřednictvím výbavy a příslušenství.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Výkon | 150 kW (204 k) |
Točivý moment | 310 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | zadních kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 353 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 10,2 s |
Maximální rychlost | 145 km/h |
Dojezd | 425 km |
Kapacita baterie | 82 kWh (využitelná 77 kWh) |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 170 kW |
Kola a pneumatiky | vpředu 235/45 R21, vzadu 265/40 R21 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 712/1 985/1 937 mm |
Rozvor | 2 989 mm |
Objem nákladového prostoru | 3,9 m3 |