Článek
U Mazdy evidentně nedávali pozor. Zatímco všechny ostatní automobilky kvůli emisím zmenšují motory, nebo ve prospěch elektromobility rovnou ukončují jejich vývoj, Mazda se rozhodla dopřát své zbrusu nové vlajkové lodi také pořádný a zcela nový motor, který jí má pomoci otevřít bránu do prémiového světa.
Proto se SUV CX-60 po již dříve uvedeném plug-in hybridním pohonu dočkalo také dlouho slibovaného 3,3litrového šestiválcového turbodieselu, který automobilka nabízí hned ve dvou výkonových variantách: slabší s výkonem 200 koní a 450 Nm (a pouze v kombinaci s pohonem zadních kol) a silnější produkující 254 koní a 550 Nm (naopak pouze s pohonem všech čtyř kol), přičemž cenový rozdíl mezi nimi je 93 tisíc korun.
Jestli si vystačíte se slabší variantou v zadokolce, nebo si přišetříte a dopřejete si tu výkonnější se čtyřkolkou, je čistě na vás. My vám můžeme jen potvrdit, že tenhle motor je silný charakter – nabízí spoustu zátahu v širokém poli otáček, takže s ním můžete poklidně plout i svižně pelášit, také je skvěle sehraný s osmistupňovým, hladce řadícím automatem (přitom nejde o klasickou měničovou převodovku, ale o elektronicky řízené lamelové spojky, jejichž řazení vyhlazuje mild-hybridní jednotka) a za citlivé zacházení se vám odmění skvělou spotřebou plus minus šest litrů v kombinovaném provozu (dálnice a město k sedmi, okresky ale umí i za pět).
Ale nemáme pro vás jen dobré zprávy, je tu i pár horších. Řadové šestiválce jsou totiž většinou dokonalou ukázkou dobrého vychování, hladce se vytáčejí a bývají ukázkově kultivované… jenže tenhle není. Působí poněkud hrubě a je docela hlučný, skoro vás nutí zastavit a přepočítat válce, jestli pod kapotou náhodou dva nechybí. Také automat dokáže v některých situacích (třeba když zpomalujete a najednou potřebujete přidat) zazmatkovat a pocuknout.
A tím to bohužel nekončí, podvozek je totiž na luxusně pojatý model značky docela uskákaný, přitom na oplátku nepřináší kdovíjakou sportovnost, CX-60 není v zatáčkách příliš obratná a neustále vás nutí pracovat s vlastní setrvačností (hmoty auta i pohonu). Nijak tomu nepomáhá ani řízení, které mělo tendenci kolem středové polohy tuhnout – což je však problém všech CX-60, kterou může vyřešit dealer v rámci servisu.
S ostatními bolístkami se však budete muset smířit, což u vlajkové lodi s cenou kolem 1,5 milionu půjde těžko. Zvlášť u tak designově nádherného auta s propracovaným interiérem a chytrou praktičností podobné nedotaženosti o to víc bolí. Navíc vám nemůžeme doporučit ani únikovou variantu v podobě plug-in hybridu, protože toho trápí velmi podobné problémy. Zdá se, že Mazda vývoj svého vrcholného modelu se zcela novými pohonnými jednotkami nedotáhla do zcela zdárného konce. Což je smůla, protože na trhu je na výběr celá řada dotaženějších modelů…
Mazda aktuálně nabízí CX-60 s akčními slevami 20 tisíc pro diesel, a dokonce 50 tisíc pro PHEV. Základní CX-60 s dieselem D200 tak vyjde na 1 237 590, PHEV pořídíte již za 1 293 090 Kč a silnější diesel D254 začíná na částce 1 370 990 Kč (je k dispozici až ve vyšší výbavě).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový šestiválec, uložený vpředu podél, turbodiesel |
Zdvihový objem | 3 283 cm3 |
Výkon | 187 kW (254 k) při 3 750 ot./min. |
Točivý moment | 500 Nm při 1 500-2 400 ot./min. |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 930 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,4 s |
Maximální rychlost | 219 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,3 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 58 l |
Kola a pneumatiky | 235/50 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 745/1 890/1 680 mm |
Rozvor | 2 870 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 570 l |