Článek
Corolla je bestseller. Loni byla jen těsně druhá na světě za nečekaným (a podle průběžných letošních výsledků také dost prchavým) úspěchem elektrické Tesly Model Y, dlouhodobě však vévodí tabulkám celosvětových prodejů. A její obliba roste i v ČR, kde táhne prodeje tuzemského zastoupení Toyoty. Zákazníci přitom nejčastěji volí karosářskou verzi kombi se slabším hybridem 1,8 a ve výbavě Style – co za své peníze dostanou?
Zkráceně velmi konvenční, ale veskrze moderní, uživatelsky přátelské a spolehlivé auto, které je nebude ničím štvát. Na rozdíl od módních crossoverů nenápadná Corolla nepřitahuje pohledy okolí (zvlášť ne v šedém laku a jako praktické kombi), přesto jde o pohledný vůz klasického střihu.
A stejné je to v kabině. Sklouznete do nízko uchycené sedačky, prohlédnete si tradiční architekturu palubní desky, oceníte povedenou ergonomii zahrnující kromě perfektní pozice za volantem také fyzická tlačítka panelu navigace, přitom tu najdete i moderní 12,3palcovou digitální přístrojovku a 10,5palcový dotykový infotainment s cloudovou navigací a bezdrátovým Android Auto a Apple CarPlay. K dokonalosti chybí už jen otáčecí ovladač hlasitosti, protože klikání tlačítky je přece jen zdlouhavější…
Chybět vám ale nebude prostor, protože do 465centimentrové Corolly kombi se pohodlně usadí čtyři dospěláci a ještě zbude 596 litrů pro jejich zavazadla (hatchback si musí vystačit s 361 litry, sedan nabídne 471 litrů) – na 640litrovou Octavii to sice nemá, ale je to hodnota zcela srovnatelná s Golfem Variant (611 l) nebo Astrou Sports Tourer (598 l).
V srovnání s nimi se ale Corolla mimořádně příjemně řídí a má neobyčejně pohodlný podvozek (což je ve srovnání s uskákanými crossovery úžasné osvěžení), který si snadno poradí se všemi nástrahami českých tankodromů bez pazvuků nebo poskakování. V zatáčce se na ni přitom můžete spolehnout, že vás podrží, i když od ní žádné sportovní výkony nečekejte.
Přitom vás u pumpy nesežere zaživa, na ukazateli spotřeby se naopak objevují neobyčejně zajímavá čísla. Hybridní Corolla totiž dokáže jezdit stabilně pod pět litrů na sto, přitom ve městě a na okreskách se uskromní na nějaké čtyři litry, na dálnici je to spíš kolem šesti.
Pokud jezdíte dálnice častěji nebo pokud máte často naložené auto, dává smysl místo osmnáctistovky uvažovat o silnějším dvoulitrovém hybridu – rozdíl mezi nimi činí významných 56 koní a toho si už skutečně všimnete. Nejen přímo v dynamice pohybu (dvoulitr je na stovce o 1,7 sekundy rychleji), ale především v tom, že motor nemusíte na normální tempo tolik ždímat – pak totiž planetová převodovka s plynule měnitelným převodem nemusí spalovák tolik vytáčet, což trochu tahá za uši.
140koňová osmnáctistovka ale většině řidičů na běžné popojíždění stačí, zvlášť když uvážíte cenový rozdíl 75 tisíc korun. Stejně tak stojí za úvahu spokojit se se základní výbavou Comfort, kde už máte 16″ litá kola, LED světlomety, digitální přístrojový panel i dotykový infotainment s navigací, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo zadní parkovací kameru. V takovém případě vás totiž Corolla TS 1,8 Hybrid vyjde s akčním zvýhodněním 105 tisíc na 672 900 Kč, což je za prostorný rodinný kombík s automatem a spotřebou na úrovni dieselu dost zajímavá cena.
Pokud si totiž začnete vymýšlet libůstky jako bi-LED světlomety, bezklíčový přístup a startování, vyhřívaný volant nebo přední a zadní senzory, musíte z kapsy vysolit dalších 119 tisíc za vyšší výbavu Style. A když se s výbavou rozvášníte ještě o trochu víc a sáhnete po silnějším dvoulitru, není problém dát za Corollu i přes milion… což je přece jen darda.
Toyota nabízí Corollu modelového roku 2024, ale seženete i skladovky roku 2023 – všechny se slevou přes sto tisíc korun. Kombík s pohonem 1.8 Hybrid tak seženete už za nějakých šest set tisíc, což je v dnešní době těžko odolatelná nabídka.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 798 cm³ |
Výkon | 72 kW (98 k) při 5 000 ot./min. |
Točivý moment | 142 Nm při 3 600 ot./min. |
Elektromotor | 95 k a 185 Nm |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 140 k |
Převodovka | automatická s plynule měnitelným převodem (e-CVT) |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 400 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 9,4 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 4,5 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 43 l |
Kola a pneumatiky | 205/55 R16 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 650/1 790/1 435 mm |
Rozvor | 2 700 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 596 l |