Hlavní obsah

Sedmimístné SUV z Číny DFM Glory 580 je velké jako Škoda Kodiaq, ale stojí téměř o polovinu méně

Foto: Tomáš Kopečný

Dongfeng Motor (DFM) má v portfoliu i modely pro rodiny, kterým pět míst k sezení nestačí.

Zní to jako pohádka i pro průměrnou českou rodinu, ale na našem trhu se skutečně prodává plnohodnotné sedmimístné SUV, které dosahuje velikosti Škody Kodiaq, ale stojí téměř o polovinu méně. Jde o čínský Dongfeng Glory 580, takže jak mnozí správně tipují, bez určitých kompromisů to nebude.

Článek

A je tu další čínské auto, které tentokrát bere útokem všechny rodinně orientované řidiče, jelikož se bavíme o sedmimístném SUV s vnějšími rozměry podobnými Kodiaqu od Škodovky. Nevěříte? S délkou 4680 mm na mladoboleslavského medvěda vůz ztrácí jen 17 mm, s šířkou 1845 mm mu chybí pouze 37 mm a s výškou 1715 mm je DFM Glory 580 dokonce o 34 mm vyšší než oblíbené škodovácké SUV.

Foto: Tomáš Kopečný

DFM 580 dohání svými rozměry Škodu Kodiaq.

Neméně důležitý je také rozvor náprav, ale i tam je to těsné. Zatímco Dongfeng nabídne 2780 mm, Kodiaq je na tom lépe jen o 10 mm. A to jsou rozdíly skutečně minimální.

S pohledem na příď čínského modelu je vám ovšem jasné, že designem se vracíme o patnáct let dozadu, což vždy nemusí být úplně na škodu. Vpředu si tak zaslouží okomentovat víceméně jen dvojice hlavních halogenových světlometů, jejichž svítivost nás však velice mile překvapila.

Foto: Tomáš Kopečný

Halogenová světla v čočce nabídnou překvapivě dost slušnou svítivost.

Navzdory užití klasických čoček, které v kombinaci s tradičními žárovkami obvykle nesvítí, se v případě 580 povedlo docílit úplně opačného efektu, a to i za silného deště. K tomu přijdou vhod rovněž halogenové, avšak výkonné přední přísvity do zatáček/mlhovky.

Boční silueta dává znát, že je model kvůli třetí řadě sedadel prodloužen. Ale jinak tu žádné divočiny nehledejte. Kola jsou ve standardu litá, 17palcová, obutá na pneumatikách 225/60 R17. Takže žádné tvrdé nízkoprofily, ale komfortní balony. Tady výrobce sázel na jistotu a dobře udělal.

Foto: Tomáš Kopečný

Ani zezadu nečekejte žádné divočiny.

Zadní část pak přechází z muskulárního rozchodu do užší střechy, což je prvek typický pro většinu SUV koketujících s aerodynamikou. Koncové svítilny jsou vymodelovány do tvaru C, dále bez větších nápaditostí.

Něco za něco

O nelogické skladbě výbav Dongfengu jsme mluvili už u sesterského Fengonu 5 a Glory 580 není výjimkou. Rodinné SUV se totiž nabízí pouze v jediné specifikaci nazvané Luxury, která na jednu stranu působí velmi bohatě, ale na tu druhou jí leccos chybí.

Foto: Tomáš Kopečný

Základ je slušně vybaven, ovšem prioritně dle chutí čínských řidičů.

Ve standardu se tak můžete těšit na ABS, ESP, čtyři airbagy, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka s výhřevem, hlukovou izolaci, tepelnou izolaci, výškově stavitelný volant, elektrickou parkovací brzdu, umělé kožené čalounění, bezklíčový vstup i start, tempomat, střešní okno, zadní parkovací senzory, jednoduchou parkovací kameru bez vodicích čar, klimu pro všechny řady sedadel, záznamovou kameru nebo na 10palcový multimediální systém.

U něj se musíme zastavit, protože jde o skutečně zajímavý mišmaš funkcí operující na systému Android. Základní rozhraní sice vypadá, že auto nabídne leda Bluetooth konektivitu, navi a rádio, jenže rozkliknutí nabídky hlavního menu zobrazí další aplikace.

Foto: Tomáš Kopečný

Výrobce se příliš nezabýval optimalizací aplikací pro Evropana.

No a teď potěš koště. Dvě appky řeší nastavení zvuku, další dvě nezávisle na sobě mají částečný vliv na parkovací kameru, další nastavení nastavuje něco, co auto vůbec nijak neovlivní, zatímco jiná nastavovací aplikace se jeví jako ta pravá.

Dále tam máme dva hudební přehrávače, vestavěný jukebox se dvěma čínskými hity, zrcadlení obrazovky telefonu nebo navigaci TurboDog, u níž nejdou vypnout hlasové pokyny. Naštěstí jde o Android, proto s potřebnými oprávněními půjde na vlastní riziko provést případný softwarový úklid.

Foto: Tomáš Kopečný

Kožené čalounění a střešní okno je pro čínskou klientelu nutný standard. Výrobci tyto prvky také berou jako určitou reprezentaci vlastního umu.

Vrátíme se zpátky k výbavě, protože je přece jen pár prvků, které bychom uvítali namísto koženého čalounění nebo střešního okna. Myslíme tím třeba světelný senzor, více než čtyři airbagy, podélně stavitelný sloupek řízení, alespoň základní asistenční systémy, výhřev sedadel, fotochromatické zpětné zrcátko, kompatibilitu Apple CarPlay / Android Auto nebo klidně volitelný pohon 4×4.

Opět jde o otázku priorit, které mají čínští řidiči úplně jiné. A protože je evropský trh malý a východní výrobci na své produkty náležitě hrdí, patrně se významných změn na poli Glory 580 nedočkáme.

Foto: Tomáš Kopečný

Za druhou řadou sedadel najdeme třetí, která nabídne dvě sedadla.

Věříme však, že se najde řádka řidičů, kterým prostorné modely nepřeplněné technikou budou vyhovovat daleko víc než kdejaká hi-tech SUV s permanentním připojením do vzdálené galaxie. Tím tedy nechceme říct, že by Dongfeng neuměl vyrobit moderní sedmimístné auto, jelikož už za pár měsíců na český a slovenský trh přifrčí luxusní MPV U-Tour (M4). A to bude něco.

Druhá šance

Určitou obyčejnost Glory 580 podtrhuje zastavěná zážehová patnáctistovka s turbem, kterou výrobce naladil na výkon 107 kW (145 koní) a točivý moment 220 Nm. Volbu nemáte ani v případě převodovky, proto se musíte spokojit s bezestupňovým variátorem CVT.

Foto: Tomáš Kopečný

Na výběr není, pohonným agregátem je pouze zážehový čtyřválec 1,5 litru s CVT.

Konstrukčně méně sofistikovaný čtyřválec bez technologie stop/start využívá nepřímého vstřiku paliva, proto je možné jej bez větších obtíží přestavět například na pohon LPG. Automobil samotný totiž váží 1,5 tuny, CVT převodovka zase není úplně dálniční typ, takže kombinovaná spotřeba vychází na devět litrů na sto. Jde zkrátka o určitou daň za technickou jednoduchost.

Přestože model nabídne jen zadní torzní zavěšení, není jízdní pohodlí dotčeno, a to ani na špatných cestách. Jednak je to zajištěno komfortnějším naladěním podvozku a také vysokými pneumatikami.

Foto: Tomáš Kopečný

Motor nevyužívá přímého vstřiku, takže nepotřebuje filtr pevných částic.

Samotný posez za volantem je pak příjemně vyšší, nicméně řízení spíše tužší. Vývojáři vozu mohli udělat posilovač přece jen o něco přívětivější. Na druhou stranu máte ve volantu alespoň nějakou zpětnou vazbu od kol. Nakonec musíme pochválit ještě neznačkové tovární celoroční pneumatiky, a to za jejich stabilní chování na mokru a relativně nízkou hlučnost.

Rodinné SUV Dongfeng Glory 580 tak spíše než na design, který je na dnešní dobu postarší zvenčí i zevnitř, hraje na praktickou a cenově dostupnou notu. Model, který nám zapůjčila brněnská společnost CanoCar, v základu vyjde bez akčních pobídek na 639 900 Kč, zatímco v rámci rozměrového porovnání zmíněný (daleko lépe vybavený) sedmimístný Kodiaq 1.5 TSI DSG na 1 099 900 Kč. Zkrátka pokud jste si před 15 lety nestihli koupit nové sedmimístné „obyčejné“ auto se sedmiletou garancí, tak teď máte tu možnost znovu, byť se to neobejde bez kompromisů.

Technické údajeDFM Glory 580 Luxury
Motorzážehový řadový čtyřválec, turbodmychadlo
Zdvihový objem1 498 cm3
Výkon107 kW (145 k)
Točivý moment220 Nm
Převodovkabezestupňové CVT
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 510 kg
Spotřeba (kombinace)9,8 l/100 km (WLTP)
Max. rychlost180 km/h
Objem palivové nádrže58 l
Kola a pneumatiky225/60 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 680/1 845/1 715 mm
Rozvor2 780 mm
Světlá výška200 mm
Objem zavazadlového prostoru390/1 960 l
Související témata:
Dongfeng Glory 580
Načítám